Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Evil Within 2 - rozdział 3: Rezonanse

Szukając Lily.

Po rozmowie z O'Nealem napij się kawy z ekspresu, by odzyskać zdrowie. Możesz podejść do warsztatu, ale na tym etapie nie masz jeszcze wystarczająco dużo części, by ulepszyć pistolet.

Wyjdź drzwiami na prawo od stacji warsztatowej i spójrz w stronę lustra na końcu korytarza. Możesz tutaj wrócić do pokoju Sebastiana, ponieważ od tego momentu dostępna jest funkcja ulepszania talentów bohatera - na razie nie masz jeszcze wystarczająco dużo żelu. Wyjdź więc na zewnątrz drzwiami po prawej.

Bohater wyciągnie komunikator i musisz namierzyć sygnał z głosem dziewczynki. Wystarczy wcisnąć wskazany przycisk, a zobaczysz cel misji na mapie. Widzisz też zielony sygnał związany z misją poboczną. Różne sygnały doprowadzą cię do różnych aktywności i miejsc.

Ważne: Zanim udasz się do celu misji Rezonanse, zalecamy wykonanie misji pobocznej Dziwny sygnał oraz - przy okazji - zbadanie zbrojowni w Szpiku (innym wymiarze). Dzięki temu będziesz lepiej przygotowany na starcie z pierwszymi poważniejszymi oponentami, przede wszystkim dzięki zdobyciu obrzyna.

Także w tym rozdziale, również najlepiej przed wykonaniem misji głównej, radzimy aktywować misję ze zjawą. Musisz ją ukończyć, by później w rozdziale 11 zdobyć rewolwer.


Restauracja, czworonożne potwory

Pierwszy punkt rezonansu to restauracja na północy obszaru. Dotrzesz tam jedną z głównych ulic. Na dużym trawniku na południe od restauracji znajduje się spora grupa mutantów, a także jeden z zieloną poświatą - ten jest najgroźniejszy. Lepiej ominąć całą grupę, skradając się, jeżeli nie masz jeszcze karabinu snajperskiego.

Przy restauracji wyciągnij nawigator. Gdy zbliżysz się do drzwi, zobaczysz „ducha” Lily i na chwilę przeniesiesz się do wymiaru, w którym śledzisz jej ruchy. Podążaj więc za śladami na podłodze. W środku spróbuj otworzyć drzwi na zaplecze. Gdy to się nie uda, odsuń półkę i prześlizgnij się przez otwór w ścianie. Podnieś lalkę.

Teraz musisz wyjść z restauracji i przejść na jej tyły. Zbadaj zaznaczone miejsce przy śmietniku. Za moment namierzysz kolejny punkt rezonansu, a zostanie on oznaczony na mapie. Zacznij iść w kierunku trawnika, a zacznie się scenka wprowadzająca nowych przeciwników.

Stwory ruszają się szybko, więc strzał w otwartą paszczę nie jest prosty
  • Dwa czteronożne i dwugłowe monstra wyskoczą zaraz z trawy. Trudno z nimi walczyć bez strzelby. Należy poczekać, aż się zbliżą i strzelić im w pysk w ostatniej chwili, gdy pokażą piękne uzębienie. Jednocześnie cały czas musisz się poruszać i obserwować obydwa stwory. Po trafieniu jednego i odrzuceniu go, zwróć uwagę na drugiego.
  • Trzy dobrze oddane strzały z obrzyna załatwią jedno takie monstrum. Po walce nie zapomnij zebrać żelu i udaj się - ponownie: najlepiej omijając stwory na trawniku nieco dalej, jeżeli nie masz snajperki i kuszy - do drugiego punktu rezonansu.
  • Drugi punkt znajduje się całkiem niedaleko w ogródku między dwoma domami. Cały czas się skradaj, na wypadek zbłąkanych zombie. Gdy zbliżysz się wystarczająco, wyciągnij nawigator, by namierzyć cel i ponownie zobaczyć odtworzenie wydarzeń z przeszłości. Następnie znów podążaj za śladami - uważaj, bo na tyłach domu spaceruje mutant.
  • Odblokujesz teraz trzeci punkt rezonansu - przed jednym z opuszczonych domów, przy samochodzie obok zablokowanej ulicy głównej. Nieśpiesznie udaj się na miejsce, by ponownie powtórzyć znane już czynności. Idąc za Lily i jej śladami zbadaj jeden z samochodów i podświetlone miejsce przy krzakach. Ujawnisz ostatni punkt rezonansu w magazynie naprzeciwko.

Magazyn i ponowny atak pełzających mutantów

Problem z dostaniem się do magazynu stanowi grupa podstawowych przeciwników na dziedzińcu. Zanim się do niego zbliżysz, weź amunicję z dachu auta na ulicy, a także żel z autobusu. Później postaraj się przyciągnąć uwagę jednego zombie z dziedzińca, najlepiej butelką. Kiedy wyjdzie, a potem zacznie wracać, zabij go po cichu.

Kolejnym dwóm możesz się po prostu pokazać i wycofać na ulicę. Trzy czy cztery celne strzały w głowę pozbędą się problemu. Wejdź na dziedziniec i przewróć beczkę. Pokaż się zombiakowi po lewej, zwab go na plamę oleju i strzel w nią. Kolejny mutant stoi na kontenerze w rogu dziedzińca - tam też jest plama ropy, więc podpal ją, gdy potwór zeskoczy.

Spróbuj załatwić jednego wroga po cichu

Przejdź w lewo, skradając się, a usłyszysz kolejnych wrogów. Są za zamkniętą bramką. Zniszcz łańcuch i postaraj się zabić jednego stwora po cichu. Potem i tak musisz użyć broni palnej. Po krótkiej walce użyj dźwigni na żółtym panelu, by przywrócić zasilanie.

Przeszukaj cały dziedziniec, by znaleźć trochę zasobów, po czym otwórz główną bramę do magazynu. W środku idź prosto i w prawo. Zbierz żel, a także - to ważne - przewróć beczkę z ropą, która przyda się później. Zwróć uwagę na jasną deskę w ogrodzeniu i podejdź, by ją wyłamać.

Idź dalej i wejdź po schodach po lewej. Idź cały czas kładką, aż do końca, na zewnątrz i do kolejnego pomieszczenia - jest tu sporo zasobów. Później wracaj z powrotem do magazynu, zejdź z powrotem na dół. Idź prosto, a po chwili z góry spadnie skrzynia. To jeszcze nic strasznego - omiń ciało, przejdź pod deskami.

Za moment, gdy skręcisz w lewo, z boku wyskoczy mutant. Zastrzel go szybko i zabierz toporek. Idź po drabinie na górę i dalej przed siebie. Za pierwszymi drzwiami czeka trochę zasobów, warsztat oraz znajdźka - akta. Za drugimi drzwiami na biurku na wprost znajdziesz obrzyna, jeżeli nie znalazłeś go wcześniej w aktywności pobocznej.

Po lewej stronie leży lalka. Podejdź do niej i weź, by aktywować wspomnienie Lily. Po scenie musisz wracać na zewnątrz. Na dole zobaczysz tajemniczego fotografa - idź za nim powoli. Na chwilę przeniesiesz się do dziwnego korytarza, tutaj nic ci nie grozi, po prostu idź cały czas prosto. Podążaj za fotografem, a na zewnątrz zniknie. Pojawią się natomiast aż trzy pełzające, czworonożne stwory - jak przy restauracji.

Uważaj, by nie stać na plamie ropy, gdy w nią strzelasz

Pamiętasz beczkę, którą wcześniej radziliśmy przewrócić? Biegnij z powrotem do środka, omiń plamę ropy, poczekaj na mutanty i podpal plamę, gdy się pojawią. To powinno wykończyć co najmniej jednego i osłabić oraz spowolnić pozostałe, tak że łatwo je wykończysz samodzielnie.



Po walce zadzwonisz do O'Neala. Musisz do niego wrócić, by zakończyć misję i rozpocząć nowy rozdział. Zauważysz też, że w paru miejscach dzielnicy pojawiły się nowe stwory - pokazuje to krótki filmik.

Komentarze