Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Evil Within 2 - rozdział 4: Za kurtyną

Przez Szpik do ratusza.

By zakończyć rozdział trzeci, rozmawiasz z O'Nealem w jego kryjówce. Automatycznie też rozpoczynasz rozdział czwarty. Na mapie oznaczona zostanie druga kryjówka w tej dzielnicy Union - znajduje się na północy, niedaleko restauracji.

Zanim ruszysz na miejsce, zbierz zasoby, a także skorzystaj z warsztatu, jeżeli chcesz coś stworzyć. Następnie pójdź do lustra, ponieważ w pokoju Sebastiana odblokowała się strzelnica - możesz tu ćwiczyć celność i zdobywać nagrody bez marnowania amunicji. Ulepsz też talenty, jeżeli masz żel.

Wracaj do miasteczka i idź do oznaczonego domu, uważając na potwory - lepiej się skradać. By otworzyć wejście do kryjówki, musisz strzelić w panel elektrycznym bełtem (który znajdziesz akurat na miejscu). Gdy przejście się otworzy, podejdź do końca i uważaj na przeciwnika, który cię zaatakuje - pozbądź się go, a potem obejrzyj szczątkowe wspomnienie.

Przejdź do kryjówki drzwiami po lewej. Możesz zapisać stan gry. Z lady po lewej stronie pokoju weź raport (znajdźkę). Podejdź do komputera i aktywuj go. Później użyj kolejnego. Przeniesiesz się do działu operacyjnego w Szpiku.


Dział operacyjny, blokada

Na początku przeszukaj pierwszy pokój i zbierz zasoby, później wyjdź. Nie bój się, bo nie spotkasz żadnych wrogów - pierwsi zaatakują cię dopiero później, gdy odblokujesz bramę dopasowując amplitudy.

Idź prosto i podejdź do automatu z napojami - uderz w niego parę razy, a zdobędziesz trochę zasobów. Później idź w prawo. W dużej sali ze sprzętem podejdź do komputera i zbadaj go - to jedna ze znajdziek w tej lokacji. Przejdź do kolejnego pomieszczenia i zbadaj ciało żołnierza.

Wejdź do szybu wentylacyjnego, by przejść na drugą stronę. Udaj się w prawo, by otworzyć białą skrzynię i zdobyć zasoby. Przeszukaj resztę pomieszczenia i idź dalej przez żelazne, otwarte drzwi. Tutaj po prostu zejdź na dół ciemnej sali. Ominiesz pomieszczenie z mutantem, ale na razie zamknięte.

Na dole zwróć uwagę na wszystkie drzwi - wybiegną z nich wrogowie, gdy odblokujesz bramę. Jeżeli masz więcej niż jeden wybuchowy bełt, możesz użyć go na jednej ze ścian czy kolumn, by pozbyć się dwóch wrogów naraz.

Bądź gotowy na atak powolnego, ale niebezpiecznego mutanta

Na początku zaatakują cię dwa zwykłe zombie. Po krótkiej przerwie dwa kolejne. Nie jest to więc zbyt duże wyzwanie - po prostu po dopasowaniu częstotliwości w blokadzie odwróć się i dokładnie celuj w głowy. Zranionych możesz wykończyć nożem.

Ostatni wróg wyjdzie z drzwi po lewej - to powolny stwór, którego nie zabijesz nawet jednym strzałem ze strzelby. Potrzebne są dwa, a do tego uderzenie lub jeszcze strzał z pistoletu. Nie pozwól się chwycić. Po walce pamiętaj, by przeszukać wszystkie pokoje, które były do tej pory zamknięte - także ten, do którego wchodzisz po drabinie obok przejścia.

Później idź otwartym przejściem dalej. Po lewej zniszcz łańcuch w drzwiach i idź przed siebie. Przejdź kładką przy lewej ścianie, a dotrzesz do mechanizmu - użyj go, by odpompować wodę i zejdź po drabinie na dół. Idź kanałem, a na końcu po lewej zobaczysz ciało - możesz podnieść naboje, ale uważaj na atak mutanta zza pleców.


Gaz, mutant i droga do wyjścia

Idź po drabinie, na górze przejdź w prawo, by aktywować kładkę na przyszłość. Idź do szarych drzwi. Za nimi idź do kolejnych, a Sebastian ubierze maskę. Perspektywa zmieni się na jakiś czas na FPP - to oznacza, że nie możesz korzystać z broni palnej, bo skończy się to śmiercią.

Za drzwiami chowaj się za skrzyniami i obserwuj potwora z przodu. Gdy nadarzy się okazja, zajdź go od tyłu i zabij. Idź dalej, w lewo i w dół - trafisz do kanałów. Nieco dalej, po prawej stronie są drzwi wyjściowe. Są zamknięte i musisz dotrzeć do źródła zasilania, podążając za światełkami przy suficie.

Musisz jednak uniknąć jęczącego mutanta, który jest trochę zbyt mocny, by pokonać go samym nożem.

  • Poczekaj za rogiem, aż stwór się pojawi.
  • Gdy zawróci i zniknie ci z oczu, skradaj się za nim.
  • Po drodze schowaj się za skrzynką przed korytarzem.
  • Gdy stwór znów cię minie, idź korytarzem i przejdź do pokoju.
  • W skrzynce z zasilaniem wciśnij przycisk 1, 2 i 4.

Znowu skradając się i czekając w odpowiednich miejscach wracaj z powrotem. Możesz teraz otworzyć drzwi. Wejdź dalej po drabinie, a w pomieszczeniu zbadaj komputer - znajdźkę. Zbierz inne zasoby i wyjdź z pokoju dalej. Idź po schodach prosto, a po drodze do drzwi na końcu skręć w prawo - tu dojdziesz do pokoju z jednym harpunem. Potem wracaj i kontynuuj drogę do drzwi.

Wejście do wentylacji jet na prawo od drzwi, którymi wszedłeś przed chwilą

Za drzwiami idź prosto, by dostroić się do szczątkowego wspomnienia. Później jednak cofnij się, bo po prawej stronie drzwi jest szyb wentylacyjny, którym przejdziesz dalej. Wyjdziesz w pomieszczeniu z drzwiami wyjściowymi, za którymi czeka komputer - użyj go.



Przeniesiesz się do kryjówki przed ratuszem. Zapisz grę, napij się kawy i koniecznie zabierz czerwony żel z pokoiku naprzeciwko wyjścia na zewnątrz. Możesz też znaleźć figurkę z kluczem, jeżeli już na zewnątrz zajdziesz budynek od tyłu.

Podążaj drogą i wyjmij nawigator, by dostroić się do szczątkowego wspomnienia obok. Następnie dalej idź w stronę ratusza, a zacznie się scenka oraz kolejny rozdział. Za moment czeka cię walka z bossem.

Komentarze