Skip to main content

The Evil Within 2 - rozdział 16: Pustka

Ostatni boss.

Przedostatni rozdział to przede wszystkim walka z ostatnim bossem w The Evil Within 2. Po drodze do miejsca walki obejrzysz także cztery wspomnienia szczątkowe - nie da się ich przegapić.

Każde kolejne wspomnienie jest przy samotnym słupie czy kolumnie - to one wyznaczają drogę do celu. Idź więc tą trasą. Przy trzecim wspomnieniu po prawej stronie zauważysz pokój Sebastiana. Zbierz zasoby, koniecznie stwórz amunicję, jeżeli możesz i ewentualnie ulepsz talenty.

Teraz idź na wzgórze, w stronę domu. Kiedy dotrzesz na miejsce, rozpocznie się scenka, a po niej zacznie się starcie z bossem. To najdłuższa potyczka w całej grze - ale nie jest koszmarnie trudna.


Walka z bossem: Myra - faza pierwsza

Na początku starcia, gdy boss przestanie się pochylać i wyprostuje się, wyceluj w tors wroga - zacznij strzelać, gdy tylko zacznie jarzyć się pomarańczowym światłem. Strzelając w to miejsce odsłonisz po kilku celnych trafieniach pierwszy czuły punkt.

Strzel w środek klatki piersiowej bossa, by odsłonić pierwszy czuły punkt

Jedyne ataki, na które musisz na razie uważać, to pojedyncze uderzenia w ziemię. Wystarczy odbiec w bok (nie do tyłu, bo i tak uderzy cię fala uderzeniowa), gdy boss bierze zamach. Poza tym, celnie strzelaj w czuły punkt, oczywiście wtedy, gdy jest dobrze widoczny. W przeciwnym razie nie warto marnować amunicji.

Gdy zniszczysz czuły punkt bossa, zaatakuje cię chmara małych pajęczaków. Nie są zbyt dużym zagrożeniem, ale musisz się ich szybko pozbyć - najlepsze jest po prostu rozdeptywanie potworków, a idealny będzie miotacz ognia, o ile masz paliwo. Z pokonanych stworów wypadają zasoby i amunicja. Masz nawet parę sekund, by szybko stworzyć naboje, bo Myra jeszcze nie atakuje.


Walka z bossem: Myra - faza druga

W drugiej fazie starcie nie zmienia się znacząco. Utrudnieniem jest tylko położenie czułych punktów, w które musisz celować. Znajdują się na ramionach bossa, a więc najłatwiej trafić w nie wtedy, gdy Myra jest pochylona na moment po uderzeniu w ziemię.

Boss zaczyna też stosować nieco potężniejszy atak - to seria trzech uderzeń naprzemiennie dwoma rękami, a na końcu uderzenie obiema naraz. Wywołuje to większą falę uderzeniową. Zacznij więc od unikania pojedynczych ataków biegiem w jedną stronę, a później przyspiesz, by uniknąć fali.

Zwróć uwagę na zamrożone stwory po bokach areny. Jeżeli Myra je rozbije, to wypadnie z nich trochę amunicji. Wykorzystaj to, dobrze się ustawiając.

Po jakimś czasie Myra znów przyzwie pajęczaki, więc zajmij się nimi i zbierz zasoby. Następnie dalej celuj w czułe punkty. Gdy boss padnie, chwyci cię jeszcze jego ręka - w scence musisz trafić czuły punkt ramienia, by kontynuować zabawę.


Walka z bossem: Myra - faza trzecia

W ostatniej fazie walki Myra nie potrzebuje już utraconej ręki, bo korzysta z dodatkowej kończyny. Nie będziemy zastanawiać się, co to takiego - ważne, że jesteśmy tym atakowani.

Gdy macka opada w taki sposób na jeden z krańców planszy, zaraz przesunie się na drugi - wycofaj się albo podejdź pod bossa

Czuły punkt znajduje się tylko na jednym ramieniu bossa, więc zadanie jest utrudnione. Poza tym, musisz skupić się na unikaniu ciosów:

  • uderzania kończyną w ziemię
  • zamaszystego ataku przez całą długość areny (by uciec, podejdź do tyłu lub do przodu)
  • wyrastających spod ziemi macek (pojawiają się, gdy kończyna wbija się w jeden punkt przy bossie)
  • pojawiających się raz pająków

Do tego cały czas, ale już rzadziej, Myra uderza w ziemię jedną ręką, jak w pierwszej fazie. Gdy uda ci się strzelić odpowiednio dużo razy w czułe miejsce, ostatni czuły punkt pojawi się w ustach bossa.



Strzelaj więc wytrwale - teraz ataków jest już mniej. Celuj dopiero, gdy boss się prostuje - wtedy najłatwiej trafić i zadać obrażenia. Myra w końcu padnie, teraz już ostatecznie. Po pokonaniu potwora rozpocznie się ostatni rozdział gry.

Zobacz także