Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Callisto Protocol - walka: blokowanie, unik i kontrowanie

Jak walczyć, jak unikać ciosów i blokować.

Walka na bliskim dystansie stanowi jeden z głównych elementów rozgrywki w The Callisto Protocol. Początkowo system walki może wydawać się mało intuicyjny, jednak po opanowaniu daje mnóstwo satysfakcji. Na tej stronie znajdziesz najważniejsze informacje na walki, ataku, blokowania i uników.


Na tej stronie:


Unikanie ciosów

Podczas walki najważniejsze są uniki, które pozwalają uchylać się przed ciosami. Uniki możemy wykonywać jeden po drugim, a co najważniejsze - nie musimy robić tego w konkretnym momencie ani w ułamku sekundy przed wrogim atakiem. Wystarczy być przygotowanym, by uniknąć obrażeń.

  • Unik wykonujemy, trzymając klawisz E lub wychylając lewą gałkę analogową w lewo lub prawo.
  • Przycisk uniku można trzymać na długo przed atakiem.
  • Po wykonaniu uniku należy zmienić kierunek na przeciwny, aby wykonać kolejny unik.
  • Wykonanie uniku na ułamek sekundy przed otrzymaniem ciosu pozwala wykonać perfekcyjny unik, który pozwala zadać silniejszy cios w kontrataku oraz daje więcej czasu na działanie.
  • W ustawieniach ułatwień dostępu można uprościć i częściowo zautomatyzować wykonywanie uników.

Blokowanie ciosów

Czasami nie zdążymy wykonać uniku lub przeciwnik jest zbyt agresywny. W takich chwilach można wykonać blok, który jest mniej skuteczny od uniku, ale potrafi uratować skórę Jacoba w sytuacjach podbramkowych, a także pozwala wykonać specjalny kontratak zwalający przeciwnika z nóg.

  • Blok wykonujemy, trzymając klawisz S lub wychylając lewą gałkę analogową w tył.
  • Blokując ciosy, nadal otrzymujemy część obrażeń.
  • Ulepszając broń do walki wręcz, można zwiększyć skuteczność bloków.
  • Ulepszając broń do walki wręcz, można odblokować specjalny kontratak - po udanym bloku wciskamy przycisk ataku, by ściąć przeciwnika z nóg i posłać go na ziemię.

Zadawanie ciosów

Omówiliśmy techniki defensywne, pora na ofensywne. W trakcie walki możemy wykonywać pojedyncze ciosy lub kombinacje do trzech trafień. W niektórych przypadkach udaną serię można kontynuować, jednak przeciwnicy często potrafią wykorzystać nasze rozgorączkowanie przez bolesne kontrataki. Wrogowie mogą także blokować nasze ciosy.

  • Atakujemy, wciskając PPM lub przycisk RT/R2 na kontrolerze.
  • Po odblokowaniu odpowiedniej zdolności broni do walki wręcz, zyskamy dostęp do silnego ataku. Wykonujemy go ŚPM lub przyciskiem RB/R1 na kontrolerze.
  • Silny atak zadaje większe obrażenia i może posłać przeciwnika na pułapkę środowiskową, by natychmiast go zabić, ale wykonuje się go dłużej, co wystawia Jacoba na wrogie ciosy.
  • Podczas animacji ataku nie można blokować ani wykonywać uników.
  • Po udanej kombinacji ciosów, na przeciwniku może pojawić się niebieski celownik - wciśnięcie przycisku celowania, a następnie oddanie strzału z broni palnej pozwoli zadać ogromne obrażenia krytyczne.
  • W ustawieniach ułatwień dostępu można uprościć i częściowo zautomatyzować wykonywanie ciosów - po wybraniu odpowiedniej opcji, serię ataków wykonamy przez przytrzymanie przycisku ataku.

Wykończenia

Jednym z częściej reklamowanych elementów The Callisto Protocol jest system brutalnych animacji wykończeń i rzeczywiście są one krwawe i widowiskowe. Zarówno Jacob, jak i przeciwnicy mogą paść ofiarą groteskowego wykończenia, gdy mają mało zdrowia. Wystarczy wykonać dowolny atak wręcz, a animacja uruchomi się automatycznie.

Następnie: The Callisto Protocol - skradanie, zabójstwa z ukrycia

Spis treści: The Callisto Protocol - Poradnik, Solucja

Poprzednio: The Callisto Protocol - leczenie i zdrowie: zastrzyki, żel

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

The Callisto Protocol

PS5, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.
Komentarze