Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Callisto Protocol - GRP: rękawica Grip, jak uzupełnić baterię

Jak rzucać wrogami, do czego służą akumulatory GRP.

Gracze, którzy mają za sobą Dead Space z pewnością ucieszą się na wieść, że w The Callisto Protocol znajdziemy odpowiednik systemu stazy i kinezy ze wspomnianej serii. Rękawica GRP, o której mowa, łączy znane systemy w jedno narzędzie pozwalające unieruchamiać wrogów i miotać nimi na różne strony.


Na tej stronie:


Opis i funkcje GRP

Rękawicę GRP zdobywamy pod koniec trzeciego rozdziału gry i nie rozstaniemy się z nią do końca gry. Jest to wyjątkowo przydatne narzędzie, które jednak ma pewne ograniczenia.

GRP ma dwie podstawowe funkcje:

  • Chwyt - podczas celowania PPM/LT/L2 naciśnij klawisz E lub przycisk A/krzyżyk na kontrolerze, by chwycić przeciwnika lub podnieść element otoczenia. Możesz w ten sposób unieruchamiać wrogów oraz przesuwać niektóre obiekty.
  • Rzut - podczas chwytu GRP naciśnij LPM lub przycisk RT/R2 na kontrolerze, by z ogromną siłą rzucić trzymanego wroga lub przedmiot w kierunku celowania. Rzuceni wrogowie otrzymują oraz zadają obrażenia. Niektóre rzucane obiekty mogą ulec zniszczeniu lub wybuchnąć.

Jeżeli rzucimy wroga na zagrożenie środowiskowe takie jak pracująca maszyneria, łopaty wiatraka, kolce czy w przepaść - zginie natychmiast. Istnieją jednak silni wrogowie, których nie da się podnieść, na przykład potężny Dwugłowy.


Zasilanie GRP

Niebieskie paski nad wskaźnikiem zdrowia na karku Jacoba reprezentują poziom naładowania akumulatora GRP. Użycie rękawicy kosztuje energię, co jest odzwierciedlone w długości niebieskich pasków. Gdy bateria będzie bliska wyczerpania - pasek energii będzie migać.

Najmniej energii kosztuje używanie GRP na obiektach i przedmiotach. W przypadku wrogów akumulator wyładowuje się znacznie szybciej, a im większy przeciwnik, tym więcej zasilania wymaga utrzymanie go w chwycie.

Bateria GRP ładuje się samoczynnie, jednak proces ten jest bardzo powolny. Użycie przedmiotu akumulator GRP natychmiast odnowi cały zapas energii. Rękawica sama przeładuje baterię, jeśli akumulator jest dostępny, można też zrobić to ręcznie w menu ekwipunku. Jeżeli akumulator wyczerpie się podczas trzymania wroga lub przedmiotu, spadnie on na ziemię.

Spis treści: The Callisto Protocol - Poradnik, Solucja

Read this next