Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Starfield - Koniec dziedzictwa

Ostateczne starcie Karmazynowej Floty i Zjednoczonych Kolonii.

Misja Koniec dziedzictwa jest finałem wątku Karmazynowej Floty w grze Starfield. W zależności od dokonanego wyboru, możemy doprowadzić do zniszczenia pirackiej floty lub jej ostatecznego odrodzenia.

  • Miejsce: Klucz (siedziba Karmazynowej Floty) lub ZK Vigilance (okręt flagowy komandora Ikande)
  • Lokalizacja: układ Kryx, orbita planety Suworow
  • Typ: Frakcyjne
  • Zleceniodawca: Brak (aktywowane automatycznie)

Na tej stronie:


Wybór zakończenia

Zanim podejdziesz do finału wątku, zastanów się, którą stronę chcesz ostatecznie wybrać. Po ukończeniu misji Oko Cyklonu możesz polecieć do bazy Karmazynowej Floty (1) lub na okręt flagowy ZK Vigilance (2). Twoja decyzja jest równoznaczna z wyborem strony, która zwycięży w nadchodzącej bitwie.

Warto również pamiętać, że jeżeli wybierzesz zakończenie Floty, wówczas zakończone zostanie zadanie Twarde dowody. Jeżeli natomiast wybierzesz zakończenie Zjednoczonych Kolonii, wówczas będziesz mógł dokończyć to zadanie nawet po zamknięciu finałowej misji.


Przygotowanie do walki

Bez względu na wybór, czeka cię sporo walki. Zarówno w przestrzeni kosmicznej, jaki i z bronią w ręku. Warto przed tym zadaniem odpowiednio się przygotować:

  • Wyposaż się w najsolidniejszy statek z tych, które posiadasz w swojej flocie. Dobrze, aby posiadał znaczną osłonę oraz różnorodny zestaw broni. Możesz go również ulepszyć w warsztacie.
  • Jeżeli masz wolne punkty doświadczenia, to rozdaj je w umiejętności związane z pilotażem. Całkiem prawdopodobne, że w trakcie misji otrzymasz awans. Wówczas przeznacz otrzymany punkt w moc zadawanych obrażeń przez broń twojego statku.
  • Kup sporą ilość apteczek oraz medykamentów.
  • Zoptymalizuj swój zestaw broni oraz uzupełnij amunicję w sklepie przed bitwą.

Zakończenie Karmazynowej Floty

Jeżeli wybrałeś zakończenie floty pirackiej, udaj się do jej bazy. Będziesz świadkiem ataku zwiadowczych statków Zjednoczonych Kolonii. Zniszcz je i wejdź na pokład Klucza. Porozmawiaj najpierw z Naevą, a potem w centrum operacyjnym z Delgado.

Otrzymasz zadanie ochrony baterii obronnych (3,4,5) Karmazynowej Floty, które są rozstawione na orbicie planety Suworow. Zanim udasz się do boju, masz ostatnią okazję na uzupełnienie zapasów w pirackich sklepach.

Wejdź na swój statek i leć do pierwszej baterii. Przy każdej z trzech wyznaczonych musisz zniszczyć atakujące statki Zjednoczonych Kolonii. Zanim polecisz dalej, pozbieraj zapasy, które wyleciały ze zniszczonych statków.

Gdy już zabezpieczysz system obronny, wróć w okolicę Klucza (6). Nadleci ZK Vigilance (7) wraz z eskortą i rozpocznie się prawdziwa bitwa kosmiczna. Nie wlatuj w sam jej środek, tylko staraj się niszczyć kolejne statki eskorty. Musisz zniszczyć je wszystkie zanim zabierzesz się za okręt flagowy.

Gdy Vigilance zostanie sam, skup swój ostrzał na nim. Okręt jest bardzo powolny, więc jeżeli będziesz szybko poruszać się, to unikniesz większych obrażeń. Po zniszczeniu jego osłon zadokuj i wejdź na pokład okrętu.

Musisz przebijać się teraz korytarzami w kierunku centrum operacyjnego komandora Ikande. Uważaj na żołnierzy, wieżyczki podwieszone pod sufitem oraz na roboty. W trakcie walki możesz wykorzystać śmiercionośną broń, którą zdobyłeś w poprzedniej misji, ale zalecamy wykorzystywać ją tylko w trudnych miejscach, bo amunicja do niej szybko się kończy.

Możesz wykonać również cel opcjonalny i ułatwić sobie dalszą walkę. Aby to zrobić, udaj się do aresztu. Zlikwiduj wieżyczki oraz strażników. Następnie weź kartę dostępu z ekwipunku naczelnika aresztu i włam się do jego komputera, aby otworzyć cele więzienne. Uwolnieni piraci od teraz będą wspólnie z tobą przejmować kolejne pomieszczenia okrętu.

Jeżeli trafisz do pomieszczeń dwupoziomowych, staraj się wchodzić wyżej, aby mieć przewagę wysokości i łatwiej eliminować następnych przeciwników. Ostrożnie przemieszczaj się korytarzami, aby wrogowie nie mieli możliwości zaatakowania cię z dwóch stron jednocześnie.

Gdy dojdziesz do centrum operacyjnego, napotkasz komandora Ikande. W trakcie rozmowy z nim okaże się, że uruchomiono proces samozniszczenia okrętu. Możesz spróbować przekonać komandora do poddania się wykorzystując siłę perswazji.

Jeżeli jednak dojdzie do walki, to zeskocz jak najszybciej na dolny poziom centrum dowodzenia i schowaj się w bezpieczniejszym korytarzu. Dzięki temu nie będziesz ostrzeliwany z kilku stron. Teraz cierpliwie eliminuj wieżyczki oraz roboty bojowe.

Następnie wróć na górę i pokonaj komandora oraz porucznik Toft. Przeszukaj ich ciała i zabierz kody dowodzenia. Podejdź do komputera i wyłącz proces samozniszczenia statku.

Teraz powróć z wykorzystaniem swojego statku na Klucz i porozmawiaj z Delgado, który czeka w swojej bazie. Po drodze możesz porozmawiać z pozostałymi członkami Karmazynowej Floty. Na koniec rozmowy otrzymasz nagrodę w wysokości 250 000 kredytów.


Zakończenie Zjednoczonych Kolonii

Chcąc pozostać wiernym agentem komandora Ikande, skieruj się do lokalizacji jego okrętu flagowego. Na miejscu napotkasz okręty zwiadowcze Karmazynowej Floty. Zlikwiduj je i zadokuj w bazie. Udaj się do centrum dowodzenia i porozmawiaj z komandorem przed bitwą.

Teraz musimy zlikwidować baterie obronne Klucza rozstawione na orbicie planety Suworow. Wykorzystaj do tego swój statek. Poleć do pierwszej wyznaczonej lokalizacji, zniszcz eskortę baterii, a następnie zniszcz samą baterię. Zbieraj szczątki po rozbitych statkach, aby naprawić swój statek. Powtórz taką taktykę przy kolejnych dwóch bateriach.

Następnie poleć w okolicę Klucza. ZK Vigilance jeszcze tam nie będzie i musisz poradzić sobie przez moment w pojedynkę. Niszcz statki osłonowe bazy Karmazynowej Floty.

Wkrótce pojawi się komandor Ikande z całą flotą Zjednoczonych Kolonii. Wykończ obronę Karmazynowej Floty, a następnie zadokuj i wejdź na pokład Klucza. Będziesz musiał przebijać się przez znane ci z poprzednich misji korytarze, eliminując po drodze znajomych członków Karmazynowej Floty i innych piratów.

Żeby utorować sobie dalszą drogę, musisz wstąpić do warsztatu Jazz i otworzyć drzwi przy pomocy komputera. Analogiczna sytuacja będzie mieć miejsce, gdy dobijesz się w okolicę baru. Tym razem skorzystaj z komputera znajdującego się za ladą.

Idąc dalej napotkasz siedzącego Shiny’ego Vossa. Od ciebie zależy czy wykończysz programistę czy zlitujesz się nad nim i obiecasz dezaktywację wszczepionej w niego bomby.

Przejdź następnie obok siłowni i strzelnicy, następnie przez kwatery piratów i skieruj się na klatkę schodową prowadzącą do centrum operacyjnego.

Idź do biura Delgado na piętrze. Porozmawiaj z dowódcą (8). Mężczyzna wyjawi, że uruchomił system autodestrukcji statku. Możesz wykorzystać perswazję, aby zmusić Delgado do kapitulacji i wyłączenia wspomnianego systemu. Jeżeli ci się nie uda, musisz zabić lidera floty, zabrać jego klucze dostępu do komputera (9) i samodzielnie zapobiec zniszczeniu Klucza. Przy okazji, możesz uratować spotkanego wcześniej Vossa dezaktywując w tym samym miejscu jego bombę.

Po zwycięstwie, wróć na okręt ZK Vigilance, do komandora Ikande i odbierz zasłużoną nagrodę w wysokości 250 000 kredytów. Warto odnotować, że wybierając ten wariant zakończenia wątku, po finałowej misji nadal masz możliwość dokończenia zadania Twarde dowody.

Następnie: Starfield - Supra et Ultra

Spis treści: Starfield - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Starfield - Oko cyklonu

Read this next