Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sons of the Forest dostało tryb dla twardzieli

Gdyby było zbyt łatwo.

Do Sons of the Forest trafił już patch o numerze 06 dodający sporo udogodnień, poprawek w balansie oraz nowy, znacznie trudniejszy tryb rozgrywki.

Choć Sons of the Forest do tytułów najprostszych nie należy, to od teraz gracze mogą zdecydować się na zawieszenie poprzeczki jeszcze wyżej. Jak dowiadujemy się z oficjalnego opisu zmian opublikowanego na Steamie, hard mode znacząco ograniczy ilość odnajdywanego jedzenia, zwiększając jednocześnie wrażliwość na zimno u naszej postaci. Jakby tego było mało, wczytanie gry nie sprawi już, że w skrzyni ponownie pojawią się zapasy, a jedzenie zepsutego mięsa wywoła boleśniejsze konwsekwencje. Trudniej będzie również znaleźć zwierzęta do upolowania lub złowienia.

Lista wszystkich pomiejszych zmian jest całkiem pokaźna. Od teraz możemy zbierać kamienie, z których następnie zbudujemy ściany, kolumny lub chociażby kominki. Pojawiła się także opcja skuteczniejszego przewożenia surowców. W zbieraniu budulca pomoże oczywiście Kelvin, który także doczekał się kilku pomniejszych usprawnień.

Z ważniejszych rzeczy: sen na zewnątrz będzie od teraz mniej regenerujący od odpoczynku wśród czterech ścian, a o ilości odzyskanej energii zadecyduje poziom komfortu postaci. Ten podniesiemy za pomocą potraw i odpowiedniego ubioru. Naniesiono też sporo poprawek. Od teraz Kelvin podniesie z ziemi strzały bez jakichkolwiek problemów, a błędy animacji i dźwięków będą występować rzadziej.

W ramach krótkiego przypomnienia: Sons of the Forest znajduje się aktualnie w fazie wczesnego dostępu. Tytuł wciąż cieszy się sporą popularnością, mimo że premierę pełnej wersji zaplanowano na okres jesieni. Zgodnie ze statystykami serwisu SteamDB, w ciągu ostatnich 24 godzin w grze przebywało prawie 15 tysięcy graczy jednocześnie.

Read this next