Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Resident Evil 7 - Starożytne Monety: łatwy i normalny poziom trudności

Gdzie znajdziemy 18 Starożytnych Monet na dwóch najniższych poziomach trudności.

Starożytne Monety rozsiane są we wszystkich głównych lokacjach Resident Evil 7. Służą do kupowania specjalnych przedmiotów, których nie znajdziemy nigdzie indziej, niż w dwóch miejscach.

Dlatego też warto zabrać się za ich kolekcjonowanie. Odblokowują nie tylko określone przedmioty, ale także Trofea/Osiągnięcia, takie jak Nabita kabza.

Warto pamiętać, że Monety na niskim i normalnym poziomie trudności różnią się od tych na wyższym, czyli Szalonym. Do niego zyskujemy jednak dostęp dopiero po ukończeniu gry na którymś z niższych poziomów.


Do czego służą Starożytne Monety w Resident Evil 7?

Na łatwym i normalnym poziomie trudności znajdziemy 18 Starożytnych Monet. Możemy je wydać na Dziedzińcu, czyli po wyjściu z głównego domu w przyczepie kempingowej oraz w bezpiecznym pokoju na Bagnie. W obu tych pomieszczeniach znajdują się specjalne klatki z poniższymi przedmiotami, które otworzymy po wydaniu zebranych monet.

  • 3 Monet - Sterydy (na stałe zwiększa maksymalną ilość zdrowia)
  • 5 Monet - Stabilizator (na stałe zwiększa szybkość przeładowania)
  • 9 Monet - 44 MAG (duży odrzut, duża siła)

Resident Evil 7 - Starożytne Monety na łatwym i normalnym poziomie trudności dla osiągnięcia Nabita kabza

Poniższe Monety wymieniamy w kolejności, w jakiej będziemy się na nie natykać w kampanii. Warto dodać, że do odblokowania osiągnięcia/trofeum Nabita kabza należy zebrać je wszystkie w jednej kampanii. Sytuację utrudnia fakt, że nie zawsze możemy się cofnąć do wcześniejszej lokacji, więc warto sprawdzać uważnie czy czegoś nie pominęliśmy.

1) Opuszczony pensjonat, piętro 1, Kuchnia: Po uruchomieniu pierwszej kasety wideo niedługo po rozpoczęciu gry, cofnij się kilka kroków i spójrz na ziemię. Powinieneś znaleźć tam wytrych, którym otworzysz jedną z szuflad w kuchni. Po przeniesieniu się do teraźniejszości szuflada będzie wciąż otwarta, a w środku znajdziesz pierwszą monetę.

Zdobądź wytrych po uruchomieniu pierwszej kasety VHS...
...i pozostaw otwartą szufladę w kuchni opuszczonego pensjonatu.

2) Główny dom, piętro 1, przejście do pralni: Po wejściu do piwnicy przez klapę, a jeszcze przed dotarciem do pralni, po lewej stronie zauważysz czerwoną kosiarkę. Znajduje się na niej kolejna moneta.


3) Główny dom, piętro 1, Główna sala: W górnej szufladzie północno-zachodniego narożnika.


4) Główny dom, piętro 2, Pokój rekreacyjny: W północno-wschodnim narożniku na drewnianej skrzyni obok wiklinowego koszyka.


5) Główny dom, piętro 2, Łazienka: W środku muszli klozetowej.


6) Główny dom, piętro 1, w pomieszczeniu pomiędzy Bawialnią a Centrum monitoringu: Na stole znajdziesz popielnicę, a w niej kolejną monetę.


7) Główny dom, piwnica (przetwórnia): Po przesunięciu zielonych drzwi w pewnym momencie znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie odnajdziesz mapę Głównego domu. W tym samym pomieszczeniu przy jednej ze ścian oparta jest paleta, a za nią, w dziurze w ścianie znajduje się moneta.


8) Dziedziniec: Po wyjściu z Głównego domu skręć ostro w prawo. Znajdziesz tam donicę, a w środku monetę.


9) Dziedziniec, przyczepa kempingowa: Na stoliku tuż obok lampki i klatki.


10) Stary dom, piętro 1, Piwnica: Piwnica to nazwa pomieszczenia na pierwszym piętrze. Monetę znajdziesz zaraz po wyjściu z piwnicy, na szczycie 3-poziomowego stolika.


11) Stary dom, piętro 1, na zewnątrz: W północno-wschodnim wyjściu na taras, gdzie znalazłeś klucz wrony. Tuż obok znajduje się muszla klozetowa, a na jej spłuczce moneta.


12) Stary dom, piętro 1, Ołtarz: Po przejściu do pomieszczenia o nazwie Ołtarz, za drzwiami z wroną, a przed drzwiami z lampą. W rogu tego pomieszczenia znajduje się mały stolik. W jego górnej szufladzie odnajdziesz monetę.


13) Strefa testów, piętro 1: Idąc głównym korytarzem w kształcie litery L, w południowo-zachodniej części Strefy testów, na końcu trafisz na drzwi. Przejdź przez nie i otwórz skrajnie lewą szufladę zielonego stołu.


14) Strefa testów, piętro 2: Po minięciu spalonych zwłok i przejściu przez kolejne drzwi zauważysz monetę na półce przed tobą.


15) Wrak statku, poziom S1, szyb wentylacyjny: Po retospekcji z dwoma pracownikami statku wskocz przez otwór w podłodze. Na rozstaju skręć w prawo, a na końcu szybu wentylacyjnego odnajdziesz monetę.


16) Wrak statku, poziom S1: Po zeskoczeniu do podtopionego pomieszczenia, za czerwonymi drzwiami ze zwłokami pracownika statku, skręć lekko w lewo, jeszcze przed wejściem na mniejszą drabinkę. Na ziemi odnajdziesz zatopioną monetę.


Spis treści: Resident Evil 7 - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Resident Evil 7 - Starożytne Monety: szalony poziom trudności

- Resident Evil 7 - Figurki pana Wszędobylskiego

- Resident Evil 7 - akta, notatki, dzienniki

- Resident Evil 7 - Osiągnięcia i Trofea

- Resident Evil 7 - Opuszczony pensjonat: odnalezienie Mii, szczypce i dotarcie na strych


17) Wrak statku, piętro 3, Sterownia: Stoją przed laptopem obróć się, a zauważysz czerwoną skrzynkę. Użyj na niej wytrychu, aby zdobyć przedostatnią monetę.


18) Wrak statku, poziom S2: W korytarzu pomiędzy dwoma maszynowniami na ścianie znajdziesz niewielką skrzynkę. Możesz ją otworzyć za pomocą kwasu, który zdobędziesz w trakcie gry.


Po zebraniu wszystkich osiemnastu monet na łatwym lub trudnym poziomie trudności możesz śmiało przystąpić do wydania ich na naprawdę przydatne ulepszenia. Mamy nadzieję, że uczynią one rozgrywkę przyjemniejszą i bardziej satysfakcjonującą.

Read this next