Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Remnant 2 - udźwig, ciężar: na co wpływa

Jak nosić cięższe rzeczy i zwiększyć udźwig.

Udźwig to mechanika w grze Remnant 2, która jest odpowiedzialna za mobilnośc postaci. Poniżej dowiesz się więcej na temat udźwigu postaci.


Na tej stronie:


Jak działa udźwig, ciężar (Weight)

Im większa wartość udźwigu, tym większa jest kara zużycia wytrzymałości podczas wykonywania uniku w trakcie walki. W skrócie Udźwig to maksymalna ilość wagi, którą twoja postać może przenosić bez utraty mobilności. Jest to ważne, ponieważ przekroczenie limitu udźwigu spowoduje obniżenie Twojej prędkości poruszania się oraz skoku. Zbyt duża waga może utrudnić unikanie ataków przeciwników i ogólnie utrudnić walkę.

Na wartość udźwigu ma wpływ zbroja. Jeżeli zbroja jest ciężka to postać będzie bardziej obciążona i odbije się to na karze, którą ponosi.


Jak dźwigać więcej

  • Zakładaj lżejsze zbroje – każdy element zbroi posiada własny ciężar. Nosząc lżejsze zbroje, będziesz bardziej mobilny i odniesiesz mniejsze kary za udźwig.
  • Ulepszaj cechy - udźwig można zwiększać poprzez inwestowanie wolnych punktów cech w cechę postaci o nazwie "Strong Back" (Silne Plecy). Cecha zwiększa maksymalny udźwig Twojej postaci, co pozwala na przenoszenie większej ilości przedmiotów. Niestety jest to cecha klasy Challenger i aby odblokować ją dla innych klas postaci, należy osiągnąć poziom 10 klasy Challenger. Można również inwestować w cechę „Endurance” (Wytrzymałość), która zwiększa bazowy poziom wytrzymałości i dzięki temu umożliwia wykonywanie większej liczby uników.

  • Poziomy ciężaru oraz kary

    W grze istnieje kilka poziomów wagi, którą posiada gracz i która decyduje o nałożonych karach. Poniżej zostały przedstawione wszystkie cztery stopnie obciążenia:

  • Bardzo ciężki (kolor czerwony) [1] - unik jest bardzo powolny, w trakcie uniku na wytrzymałość nałożona jest kara o wartości 75% kosztu uniku
  • Ciężki (kolor żółty) [2] - prędkość uniku zostaje obniżona, w trakcie uniku na wytrzymałość nałożona jest kara o wartości 50% kosztu uniku
  • Średni (kolor zielony) [3] - prędkość uniku jest normalna, w trakcie uniku na wytrzymałość nałożona jest kara o wartości 25% kosztu uniku
  • Lekki (kolor niebieski) [4] - prędkość uniku zostaje zwiększona, brak kary
  • Następnie: Remnant 2 - zbroja: jaką wybrać

    Spis treści: Remnant 2 - poradnik i najlepsze porady

    Poprzednio: Remnant 2 - leczenie, uzupełnianie zdrowia, szare zdrowie

    Read this next