Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Premierowa łatka Assassin’s Creed Mirage aktywuje Denuvo na PC

Mało przyjemna niespodzianka.

Premierowa łatka Assassin’s Creed Mirage wprowadziła najwyraźniej nie tylko porcję poprawek, ale i system zabezpieczeń Denuvo na PC. Jak można się domyślać, gracze nie są do końca zadowoleni.

Ubisoft nie wspomina o tym fakcie w oficjalnej liście zmian i nowości, a kwestia wprowadzenia kontrowersyjnego systemu DRM pojawiała się przed premierą - ale tylko w nieoficjalnych spekulacjach. Użytkownicy dowiedzieli się o sytuacji jedynie za sprawą faktu, że podczas instalacji muszą zaakceptować umowę licencyjną wymieniającą Denuvo.

Wprowadzenie tego rozwiązania do gry na PC zawsze jest kontrowersją, a uczynienie tego tak późno - na dobrą sprawę już po premierze - na pewno nie poprawi nastrojów. Kto wie, być może francuska korporacja liczyła się z faktem, że takie ogłoszenie zniechęciłoby zamawiających i dlatego ukryła - i nadal ukrywa - szczegóły.

Przechodząc do nieco bardziej neutralnych punktów premierowej aktualizacji, ta sprawia między innymi, że windy nie zabijają głównego bohatera, a przeciwnicy poprawnie otrzymują obrażenia po upadku z wysokości. Są też mniejsze poprawki w umiejętnościach, w interfejsie czy zachowaniu postaci niezależnych.

Zajęto się też łataniem usterek w niektórych zadaniach, a także ogólną poprawą grafiki, lokacji i efektów specjalnych oraz stabilności działania. Część graczy narzeka na problemy z zacinaniem, których patch najwyraźniej nie zmienia. Jest też optymalizacja ustawień na szerokokątnych monitorach, a także bardziej dopracowane animacje.

Assassin's Creed Mirage ukazało się dzisiaj na PC, PlayStation 4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S. „Po ogromnych światach i wielogodzinnych kampaniach nadeszła pora na coś krótszego i skromniejszego. Przygody na mniejszą skalę wychodzą na dobre trzynastej odsłonie serii” - głosi nasza recenzja.

Read this next