Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nową elektryczną Hondą można sterować za pomocą pada od PlayStation

Niestety na razie to tylko prototyp.

Podczas trwających targów CES 2024 założona w 2021 roku spółka Sony Honda Mobility zaprezentowała swój prototypowy elektryczny samochód Afeela. Planowany do wypuszczenia na rynek w 2025 roku pojazd docelowo ma być jednostką z pełnym autopilotem, jednak na potrzeby prezentacji pokazano, jak można nim sterować za pomocą pada DualSense.

Jak informuje serwis CNET, efektowne wprowadzenie samochodu na scenę za pomocą kontrolera było tylko demem technologicznym, prezentującym kierunek, w jakim porusza się firmą projektując samochód - produkcyjna wersja pojazdu ma zawierać rozbudowany system zapewniania podróżującym rozrywki.

Według zapowiedzi przy projektowaniu auta pomagało także Epic Games, których silnik Unreal Engine 5.3 ma odpowiadać za generowanie grafiki na ultraszerokokątnym ekranie zajmującym niemalże całość deski rozdzielczej. Kierowca i pasażerowie będą mogli wyświetlać na nim dokładne mapy 3D okolicy, treści rozrywkowe albo nakładać dodatkowe informacje AR na obraz rejestrowany przez kamery samochodu.

Technologia UE5 ma także poprawić bezpieczeństwo samochodu - realistyczne otoczenia generowane przez silnik mają pozwolić na dokładniejsze trenowanie algorytmu uczenia maszynowego, który następnie będzie pomagał kierowcy podczas jazdy. Niezbędne informacje będą streamowane z chmury obliczeniowej Azure od Microsoftu, który także włączył się w rozwój pojazdu.

Na koniec prezentacji Sony pozostawiło niespodziankę dla graczy. Chociaż od wprowadzenia Afeeli na rynek minie jeszcze kilka lat, to gracze Gran Turismo 7 będą mogli przejechać się nią już niedługo, oczywiście w wirtualnej formie. Jednocześnie zapowiedziano nawiązanie współpracy między studiem Polyphony Digital i Sony Honda Mobility, dzięki czemu można oczekiwać, że przyszłe pojazdy firmy także zadebiutują w grze.

Zobacz na YouTube

Read this next