Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

„Mr. Battlefield” opuszcza Electronic Arts po ponad 20 latach

Powstaje za to kampania fabularna.

Lars Gustavsson - znany niekiedy jako „Mr. Battlefield” - opuszcza Electronic Arts i studio DICE, z którym był związany od 2000 roku, odpowiadając za większość odsłon popularnej serii strzelanek.

Mężczyzna był szefem projektu Battlefield 1, dyrektorem kreatywnym Battlefield 4, projektantem multiplayera w Battlefield 3 i głównym projektantem Bad Company - by wymienić tylko kilka tytułów, którymi się zajmował. Zaczynał jako grafik przy Battlefield 1942.

Odejście tego weterana to kolejne przetasowania na najwyższym szczeblu DICE. Wielka restrukturyzacja zaczęła się pod koniec 2021 roku, gdy nadzór nad cyklem przejął Vince Zampella, twórca Call of Duty w Infinity Ward, a później założyciel studia Respawn, odpowiedzialnego za Titanfall. Ze stanowiska odszedł wtedy Oskar Gabrielson, zarządzający DICE.

W informacji ogłaszającej odejście Gustavssona potwierdzono także, że w studiu w Seattle trwają prace nad kampanią fabularną Battlefield. Jak sprecyzowano, założone w 2021 roku studio, któremu przewodzi Marcus Lehto - projektant Halo - otrzymało nazwę Ridgeline Games. Nie ujawniono, w jakiej formie i kiedy projekt może zadebiutować.

Read this next