Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Microsoft opublikował listę twórców niezależnych na Xbox One w ramach ID@Xbox

Comcept, Vlambeer, Double Fine i inni.

Microsoft opublikował listę niezależnych deweloperów, którzy w niedalekiej przyszłości zamieniają swoje konsole Xbox One na zastawy producenckie i wydadzą gry na nowej konsoli w ramach programu ID@Xbox.

Poniżej niekompletne jeszcze zestawienie zespołów. Podane obok tytuły to na razie tylko nasze przewidywania.

Czy SpyParty ukaże się na Xbox One? Chris Hecker nie zapowiedział innych gier, więc jest to wielce prawdopodobne
  • Comcept - Mighty No. 9
  • Inis
  • Vlambeer - Nuclear Throne?
  • Double Eleven
  • Slightly Mad Studios - Project Cars
  • Born Ready
  • Crytek
  • Happion Labs (Jamie Fristrom) - Energy Hook
  • Definition 6 (Chris Hecker) - SpyParty?
  • Team 17 - Worms?
  • Panic Button
  • Double Fine
  • Drinkbox - Guacamelee?
  • Team Colorblind
  • Signal Studios
  • Zen Studios - Pinball?
  • Bongfish
  • Half-Brick
  • Ninja Bee
  • Zeboyd Games - Cosmic Star Heroine
  • Nicalis
  • The Men Who Wear Many Hats
  • Iron Galaxy - Divekick?
  • Jackbox Games - You Don't Know Jack?
  • High Voltage Software
  • Capybara - Below
  • Hidden Path Entertainment
  • Gaijin Games - Bit.Trip?
  • The Odd Gentlemen - Wayward Manor?
  • WayForward Technologies - Shantae: Half-Genie Hero
  • Other Ocean

„Zestawienie nie jest jeszcze kompletne” - zapewnia dyrektor programu, Chris Charla. „To dopiero pierwsza selekcja zróżnicowanego grona deweloperów, którzy ciężko pracują, by na początku przyszłego roku wydać gry na Xbox One w ramach ID@Xbox.”

Oczywiście, wymienione firmy nie produkują koniecznie tytułów na wyłączność, ale możliwe, że powyższa inicjatywa zdoła zainteresować twórców niezależnych, którzy po pierwszym ogłoszeniu konsoli nie byli do końca przekonani.

„Wysłaliśmy zestawy producenckie do ponad 50 zespołów i staramy się powiększyć tę liczbę” - dodał Charla. „Chcemy, by Xbox One stał się wspaniałą platformą dla zespołów wszelkich rozmiarów. Byliśmy zdumieni odzewem na ID@Xbox ze strony deweloperów i doceniamy ich cierpliwość na etapie rozwoju programu.”

„Obserwowanie różnorodności zgłaszających się twórców było wspaniałe. Zainteresowanie było globalne. Od Japonii do Finlandii - deweloperzy z ponad 50 krajów nie mogą się już doczekać, by wydać swoje gry na Xbox One.”

Studia przystępujące do programu otrzymują między innymi dwa zestawy producenckie oraz licencję na silnik Unity - bez dodatkowych opłat.

Tagi
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze