Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect: Andromeda nie zrezygnuje z trudnych wyborów

Plus: trofea i nowy gameplay.

Pomimo lżejszych tonów w kampanii fabularnej oraz koncentracji na eksplorowaniu planet, Mass Effect: Andromeda nie zrezygnuje z rozgałęziającej się historii oraz podejmowania trudnych wyborów.

Producent Fabrice Condominas zapewnił w jednym z ostatnich wywiadów, że gracze zainteresowani zobaczeniem wszystkiego, co w grze dostępne, będą musieli podejść do opowieści nawet kilka razy.

Kto wyleczył genofagium?

- Pomysł polega jednak na tym, by odejść od opcji binarnych. Podejmowane wybory wpływają na opowieść i fabułę, ale chodzi o to, by nie była to opcja A kontra opcja B, ponieważ w ten sposób tworzymy wrażenie, że jedno jest lepsze od drugiego - wyjaśnia w rozmowie z serwisem VG247.

- Gdy całość jest bogatsza w niuanse, a konsekwencje są mniej oczywiste niż Idealista i Renegat, skupiamy się bardziej na całej podróży.

- Jeśli ustalamy sobie cel zobaczenia każdej możliwej opcji dla wszystkich misji, to oczywiście, że grę trzeba powtarzać. Ale jeśli w systemie Idealisty/Renegata graliśmy jako Idealista, to zawsze wybieraliśmy tę opcję. Chcemy odejść od takiego podejścia.

Gracze otrzymają więc dużo większą swobodę wyboru, ale co, jeśli komuś takie podejście się nie podoba i wolałby powrotu do rozwiązań z trylogii?

- Jeśli takie coś kogoś frustruje, to pewnie nie powinien grać w ten tytuł - odpowiada Condominas.

- Tworzę gry od piętnastu lat i to pierwszy przypadek w mojej karierze, gdy sam nie przeszedłem przez wszystkie możliwości w produkcji, którą sam wydaję. Jest tego po prostu zbyt dużo, nie mam czasu.

Deweloper potwierdził następnie, że nie zabraknie poważnych decyzji, takich jak wybieranie określonych ras - getów lub quarian - w oryginalnej trylogii, czy też leczenie genofagium.

- Absolutnie. Takie sytuacje nadal istnieją w Andromedzie - zapewnia.

Condominas ujawnił także szereg innych ciekawostek. Gracz nie będzie nigdy działał pod presją czasu, a w galaktyce znajdą się całe planety, które nie będą częścią głównej linii fabularnej.

Serwis IGN opublikował wczoraj także kolejny materiał wideo z rozgrywką z Mass Effect: Andromeda, prezentując kilka dostępnych w grze lokacji oraz atrakcji pobocznych. Jest śnieg, pustynia oraz nieco bardziej umiarkowany klimat.

Zobacz na YouTube

Dla miłośników spoilerów jest także pełna lista trofeów z wersji PS4. Ostrzegamy - zawiera detale na temat fabuły produkcji.

Mass Effect: Andromeda ukaże się w Polsce już 23 marca na PC, PS4 i Xbox One. Abonenci usług Origin Access i EA Access rozpoczną rozgrywkę tydzień wcześniej - 16 marca - ale tylko przez 10 godzin.

W grze wcielamy się w Scotta Rydera lub jego siostrę - Sarę. Płeć wybierzemy w kreatorze, a bliźniak naszej postaci będzie obecny podczas przygody, jako bohater niezależny. Główne założenia fabularne to poszukiwanie nowego domu dla ludzkości i dbanie o bezpieczeństwo przybyszów z Drogi Mlecznej.

Read this next