Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

League of Legends przyciąga ponad 100 mln graczy miesięcznie

Dziesiąte urodziny Riot Games.

Sieciowe League of Legends przekracza 100 milionów aktywnych graczy miesięcznie - wynika z najnowszego wywiadu z twórcami z Riot Games.

To nie jest screen z gry

Brandon Beck i Marc Merrill - współzałożyciele firmy w 2006 roku - rzadko poruszają temat wyników, ostatnio mówiąc o 27 milionach, w 2014 roku. Teraz studio obchodzi jednak 10. urodziny, więc okazja jest idealna.

Oferując nieco kontekstu, populacja naszej planety to około 7,4 miliarda ludzi. Oznacza to, że ponad 1 procent ludzkości nie tylko grał, ale powraca do League of Legends. Bez wątpienia kluczowa jest tu ogromna popularność tytułu w Azji.

- Trudno to objąć rozumem, to wydaje się być nierealne - mówi Beck w rozmowie z serwisem Polygon. - Najfajniej jest na imprezach, gdzie spotykamy fanów. Wtedy można poczuć, że to jednak prawda. Poza spotkaniami to tylko liczby na ekranie.

Riot Games liczy około tysiąca pracowników i należy teraz do firmy Tencent, chińskiego giganta na rynku rozrywki i internetu.

Zobacz na YouTube

League of Legends debiutowało w 2009 roku. Brandon „Ryze” Beck oraz Marc „Tryndamere” Merrill to współlokatorzy z czasów studiów. Do pomocy zaangażowali Steve'a „Guinsoo” Feaka, czyli projektanta słynnej mapy Defense of the Ancients do Warcraft 3: The Frozen Throne, skąd wyprowadzić można pochodzenie całego gatunku MOBA.

Pod koniec 2005 roku deweloperzy zaczęli myśleć o wydaniu duchowego następcy DotA już jako samodzielnej produkcji, na własnym silniku. Tak właśnie narodziło się League of Legends.

„LoL” reprezentuje gatunek MOBA - to drużynowa hybryda gry akcji i strategii czasu rzeczywistego. W rozgrywce biorą udział dwie drużyny. Celem jest zniszczenie głównej budowli kryjącej się w głębi bazy drużyny przeciwnej.

Read this next