Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Remake Obliviona w Skyrimie wygląda świetnie w nowym materiale wideo

Rzut oka na las, interfejs i nie tylko.

Twórcy oczekiwanych modów w serii The Elder Scrolls dają o sobie znać. Kilka dni temu po latach ciszy raport z prac wystosowali deweloperzy Skywind (Morrowind na silniku Skyrima), więc teraz pora na Skyblivion (Oblivion na silniku Skyrima).

Skyblivion wydaje się być znacznie bliżej premiery, zaplanowany na przyszły rok. Nadal nie znamy konkretnej daty premiery i do ukończenia zostało jeszcze sporo elementów, a zespół wciąż szuka chętnych do pomocy, obecnie choćby grafików 3D ze znajomością tematu roślin i tkanin.

Czternastominutowy dziennik deweloperski zaczyna się od obszernego rzutu oka na Great Forest, czyli wielki las w Cyrodiil, pełen nie tylko roślin i zwierza, ale także ruin do eksploracji, jaskiń, wodospadów, zapomnianych zamków i tak dalej. Jest choćby Ayleid, pozostałość dawnej cywilizacji elfów.

Zobacz na YouTube

To główna część filmu, lecz od około 6:30 widać także przeprojektowany interfejs, który również prezentuje się bardzo interesująco. Tego elementu moda nie widzieliśmy od lat i trzeba przyznać, że ekrany wyboru bóstw, tworzenia klasy i awansowania postaci prezentują się świetnie.

Twórcy Skyblivion przywrócili atrybuty, które usunięto w późniejszym Skyrimie, a każda rasa otrzymała stosowne bonusy do cech. Odświeżony ekran awansowania pokazuje za to w czasie rzeczywistym efekty przyznawanych punktów, jak choćby rosnąca pula punktów zdrowia.

Na końcu jest też rzut oka na łamanie zamków, inspirowane właśnie Oblivionem - oraz The Elder Scrolls Online. Wszystko to prezentuje się bardzo atrakcyjnie i pozostaje mieć nadzieję, że pełna wersja moda faktycznie ukaże się w przyszłym roku, bez dalszych opóźnień.

Read this next