Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Irytujący Chirper otrzyma nowe moce w Cities: Skylines 2

Bogate życie mieszkańców.

Nowy dziennik deweloperski Cities: Skylines 2 prezentuje rozbudowane systemy symulacji życia poszczególnych mieszkańców w budowanych przez graczy metropoliach. Do akcji ponownie wkroczy Chirper.

W pierwszej odsłonie serii ten niebieski ptaszek był swego rodzaju parodią Twittera, prezentując wpisy na temat aktywności mieszkańców i wydarzeń w mieście, co miało rzekomo pomagać w sprawnym zarządzaniu. Wybierał jednak z dość skromnej listy przygotowanych wiadomości, więc bardzo szybko stawał się bardziej irytujący, niż przydatny.

Pomimo faktu, że Chirper był w najlepszym przypadku ignorowany (a często wyłączany za pomocą modów), to wyrósł na swego rodzaju maskotkę Cities: Skylines i najwyraźniej nie może zabraknąć go także w drugiej części, gdzie otrzyma jeszcze bardziej rozbudowane możliwości.

Te będą większe, ponieważ „dwójka” rozszerzy symulację życia każdego mieszkańca. Powyższy materiał wideo pokazuje nie tylko fatalne animacje ruchu przechodniów, ale także fakt, że każdy otrzyma bogatą biografię, z nastrojem, wykształceniem, miejscem zamieszkania, celem spaceru i tak dalej.

Wszystko to pod nazwą „Lifepath Journal”. Dziennik ten „rejestruje wszystko od momentu dodaniu obywatela do śledzenia. Wpis w dzienniku zawiera imię i nazwisko, adres domowy, aktualny zawód, szczęście i inne informacje, a także kanał Chirper, w którym informują cały świat o tym, co dzieje się w ich codziennym życiu” - wyjaśnia narratorka. Jak widać, niebieski ptaszek powróci.

Już teraz pojawiają się sugestie, że w związku z wydarzeniami w prawdziwym świecie Chirpera należy przemianować na Y, skoro Elon Musk zmienił nazwę Twittera na X. Zapewne ponownie przydadzą się mody.

Wracając na chwilę do symulacji życia w Cities: Skylines 2, ta prezentuje się całkiem imponująco. Mieszkańcy będą mogli trafić do szpitala czy stać się bezdomni, a ważnym czynnikiem, o który będą musieli zadbać wirtualni burmistrze, będzie właśnie współczynnik szczęścia, poprawiany choćby przez specjalne budynki.

Nowa produkcja studia Colossal Order ukaże się 24 października na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.

Read this next