Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Inside - etap 6: Głębiny

Jak używać łodzi podwodnej i uciec przed długowłosą kreaturą.

Głębiny to szósty etap gry Inside. Czeka Cię tu kilka zagadek związanych z wodą, spotkanie z niepokojącym stworzeniem oraz dwa sekrety do znalezienia.

Głębiny: opis przejścia

Po zejściu z długiej drabiny znajdziesz się w Głębinach. Idź w prawo, a natkniesz się na oświetlone pomieszczenie, przed którym stoją dwie osoby (jedna wyjdzie z batysfery). Poczekaj, aż obie wejdą do środka i przekradnij się do małej, żółtej łodzi podwodnej.

Łódź podwodna jest całkiem zwrotna. Możesz też sterować kierunkiem, w jakim świeci jej reflektor (co przyda się nieco później). Łódź potrafi wykonać krótkie przyspieszenie, które może zniszczyć jakąś przeszkodę lub pozwolić przeskoczyć ponad powierzchnią wody. W tym celu przytrzymaj kierunek, w którym chcesz przyspieszyć oraz przytrzymaj przycisk akcji.

Kiedy będziesz już pod wodą, płyń cały czas w dół, aż zobaczysz czerwone, metalowe wrota po prawej. Możesz przez nie przepłynąć, wykonując przyspieszenie w ich kierunku.

W następnym pomieszczeniu będzie trzeba powtórzyć ten manewr, ale tym razem kierując pojazd w dół, w kierunku drewnianych desek blokujących przejście.

Po przebiciu się przez deski trafisz do wielkiego, głębokiego zbiornika. Kieruj się na dół i w prawo, za wielką rurą. Zobaczysz światło wydobywające się z pęknięć w murze. Przebij się przez nie przyspieszając łódź.

Płyń dalej tunelem, aż natkniesz się na kolejną pękniętą ścianę. Możesz w niej zrobić większe wyrwy, ale nie dasz rady przepłynąć łodzią na drugą stronę. Możesz za to wynurzyć łódź, wyjść z niej i przepłynąć na drugą stronę, by otworzyć drzwi.

Po wyjściu z wody wespnij się po kablu na górę i poszukaj czerwonego przełącznika po prawej stronie. Uważaj – gdy tylko go uruchomisz, w Twoją stronę zaczną toczyć się wielkie beczki. Szybko pobiegnij w lewo, wskocz do wody i zanurkuj.

Wróć na górę, ponownie wspinając się po kablu i przejdź przez otwarte drzwi, zza których wytoczyły się beczki.

W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz metalową skrzynkę. Stojąc na niej, przy pomocy przycisku akcji możesz pociągnąć dźwignię, co uruchomi krótkie odliczanie i „odpali” skrzynkę. Gdy znajdzie się ona w powietrzu, zeskocz z niej na platformę po lewej.

Podążaj drogą w lewo, aż trafisz na linę. Z niej zeskocz na niższe piętro, gdzie znajdziesz kolejny przycisk. Otworzy on wrota i będzie można wrócić do łodzi podwodnej. Wykorzystaj przyspieszenie, aby przeskoczyć łodzią przez próg.

Nieco dalej przebij się przez kolejne zabarykadowane drzwi i kontynuuj w prawo.

W tym momencie możesz znaleźć szóstą z 14 ukrytych kul i odblokować powiązane z nią osiągnięcie. W pomieszczeniu za czerwonymi wrotami zanurz się na samo dno i podpłyń do lewej krawędzi planszy. Zobaczysz tam skrzynię, spod której wydobywa się światło. Staranuj skrzynię, by otworzyć ukryte przejście. Szczegóły znajdziesz na stronie Inside – Inside – sekrety 6-7/14, Głębiny.

Trafisz w końcu do pomieszczenia, w którym jest mnóstwo rur. Aby odblokować przejście, należy zmniejszyć poziom wody. Zaparkuj łódź przy samych drzwiach, a następnie wyjdź z niej i popłyń w stronę lewego dolnego rogu ekranu.

Zobaczysz tam czerwony przełącznik, który sprawi, że poziom wody opadnie. Wróć do łodzi i przeskocz przez otwarte wrota, a następnie kontynuuj w prawo i przez zablokowane czerwone wrota.

W następnym pomieszczeniu spotkasz niepokojącą istotę o długich włosach. Wydaje się ona niegroźna, ale jeśli tylko znajdzie się w cieniu, rzuci się na Ciebie i przebije przez okna łodzi podwodnej. Musisz przepłynąć całe pomieszczenie, oświetlając ją światłem reflektora.

Możesz jednocześnie świecić na nią i ładować przyspieszenie, a następnie na chwilę odwrócić się, by wykonać skok. Po skoku ponownie skieruj reflektor na istotę i powtarzaj tę taktykę, aż nie dotrzesz do końca pomieszczenia.

Gdy miniesz czerwone wrota, uderz w blokujące je belkę, by uwięzić istotę po drugiej stronie (1). Po wszystkim możesz przebić się przez sufit, by kontynuować (2).

W tym miejscu możesz znaleźć siódmą z 14 ukrytych kul oraz odblokować powiązane z nią osiągnięcie. W tym celu, po przebiciu się przez sufit, płyń w lewo, aż natkniesz się na wysoki mur. Uderzając łodzią w dwie widoczne na nim rury, otworzysz ukrytą ścieżkę. Szczegóły znajdziesz na stronie Inside – sekrety 6-7/14, Głębiny.

Po przebiciu się przez sufit, możesz się wynurzyć. Kontynuuj w prawo, aż dotrzesz do plaży i zakończysz etap w Głębinach. Przed Tobą Kopalnia.

Następnie: Inside – etap 7: Kopalnia

Spis treści: Inside - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Inside – etap 5: Metro

O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.

Komentarze