Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

GTA 6 - potencjalna premiera, miasto, nowości i plotki

Wszystko, co musisz wiedzieć.

Witaj na stronie, na której gromadzimy wszystkie najważniejsze informacje i plotki o GTA 6. Jeśli chcesz wiedzieć, kiedy według przecieków odbędzie się premiera Grand Theft Auto 6, a także jakie miasta odwiedzimy i kim zagramy, wszystkie szczegóły poznasz tutaj.

Stronę podzieliliśmy na tematyczne sekcje, aby uporządkować wszystkie bardziej i mniej prawdopodobne wieści.


Na tej stronie:


GTA 6 - kiedy premiera

Po kłopotach z GTA The Trilogy: The Definitive Edition, Rockstar Games podobno przerwało rozwój kolejnych remasterów i przerzuciło ludzi do pracy nad GTA 6, by przyspieszyć rozwój produkcji. Gra została oficjalnie zapowiedziana, jednak nie poznaliśmy dotąd żadnych szczegółów z oficjalnych źródeł. Większość szczegółów na temat GTA 6 pochodzi z ogromnego wycieku, za który odpowiada nastoletni haker z Wielkiej Brytanii. Nie ma w nich jednak wzmianki o dacie premiery.

Zgodnie z niepotwierdzonymi, ale wiarygodnymi informacjami, GTA 6 może zadebiutować w latach 2024-2025. Jest to jednak okres szacunkowy, bo zapewne samo studio Rockstar Games nie wie dokładnie, kiedy jego najnowsze dzieło ujrzy światło dzienne.

Skąd więc pochodzi ta informacja? Od Toma Hendersona, znanego leakera i dziennikarza, który co prawda kojarzony jest głównie z serią Battlefield i Call of Duty, ale właśnie na tych cyklach zbudował solidną reputację. Doniesienia Hendersona potwierdził też znany dziennikarz Jason Schreier, twierdząc, że „słyszał to samo” od swoich źródeł.

Do GTA 6 jeszcze daleka droga - pozostaje zagrać w „piątkę”

Co ciekawe, stosunkowo późna premiera nie wynika rzekomo z faktu, że GTA 6 jest na wczesnym etapie rozwoju, a z dbałości Rockstara o dobro pracowników. Studio gwarantuje podobno deweloperom komfort pracy, unikając tzw. crunchu, czyli intensywnej pracy po godzinach.

Henderson twierdzi, że Rockstar chce uniknąć konieczności przekładania daty premiery, więc niewykluczone, że poda ją późno, kiedy będzie pewny, że twórcy wyrobią się na ustalony termin.

Red Dead Redemption 2 trafiło w nasze ręce pod koniec 2018 roku

Powyższe informacje - również potwierdzone przez Schreiera - to najlepsze źródło wieści o premierze, jakie aktualnie mamy. Można oczywiście próbować uśredniać okres pomiędzy dużymi premierami Rockstara do 4-5 lat, a następnie odliczyć te lata od momentu debiutu Red Dead Redemption 2, ale nie jest to najlepsza metoda.


Czas i miejsce akcji

Akcja nowej gry Rockstar rozgrywa się we współczesności. Doniesienia te potwierdzają ostatnie przecieki, z których dowiedzieliśmy się, że szósta część cyklu osadzona będzie niedługo po wydarzeniach z GTA 5. Dowodem jest rozmowa dwóch NPC, którzy wspominają śmierć Jaya Norrisa, twórcy Lifeinvadera. Zabicie tej postaci było celem jednej z misji w GTA 5.

Główną lokacją będzie Vice City, czyli odpowiednik Miami w uniwersum GTA. Wyciek potwierdza też nazwę kodową GTA 6 - „Project Americas”, co może sugerować prawdziwość plotek o pojawieniu się w grze więcej niż jednego miasta. Wcześniejsze, nieoficjalne doniesienia mówiły, że fabuła zaprowadzi nas do części Ameryki Łacińskiej i/lub na Kubę.

W grze pojawi się nawet pewien symbol naszych czasów - wzorowana na Bitcoinie kryptowaluta, która ma rzekomo być zapłatą za niektóre misje. Nagrodę w postaci kryptowaluty otrzymamy podobno od wysoko postawionych postaci, które chcą szybko i w trudny do wykrycia sposób przekazać duże sumy pieniędzy. „Bitcoin” nie zastąpi jednak tradycyjnej gotówki.

GTA 5 też rozgrywało się we współczesności - tyle że 10 lat różnicy robi swoje
  • Według nieoficjalnych informacji, powodem umiejscowienia fabuły w czasach współczesnych jest chęć przygotowania podwalin pod dodatki do kolejnej odsłony GTA Online. Gdyby twórcy zdecydowali się na wycieczkę w przeszłość, zdecydowanie trudniej byłoby im rozszerzać moduł sieciowy - gra miałaby też znacznie mniejsze zainteresowanie.
  • Vice City, jakie widzieliśmy na wykradzionych materiałach, przypomina miasto z GTA: Vice City tylko w niewielkim stopniu. W GTA 6 metropolia została ogromnie rozbudowana i jest bardzo realistyczna. Mówi się, że mapa ma być 2,5 raza większa od mapy Los Santos z GTA 5.
  • Oprócz terenów miejskich, na przeciekach widać też obszary podmiejskie ulokowane wokół Vice City, na terenach inspirowanych amerykańskim stanem Floryda.
  • W przecieku pojawiło się sporo informacji na temat regionów jakie mogą znaleźć się w grze. Są to: Ambrosia, Bayside, Copperhead, Everglades/Grassrivers, Fairyland, Keys, La Perle, Lake Okeechobee, Little Haiti, North Beach, North Miami, Ocean Beach, Overtown, Port Gellhorn, Redhill, South Beach, South Miami, Sundown, Vice Beach, Vice City Suburbs oraz Washington Beach. Niektóre nazwy mogą brzmieć znajomo dla fanów GTA: Vice City.
  • Świat GTA 6 będzie podobno ewoluował w miarę wdrażania kolejnych dodatków do trybu online. W grę wchodzi wprowadzanie nowych obszarów i powiększanie mapy, ale zmian mają się doczekać również „stare” miejsca. Wzorem może być dla deweloperów Fortnite, w którym mapa dynamicznie zmienia się nie tylko pomiędzy sezonami, ale też w trakcie ich trwania.
  • W Vice City pojawi się metro, dzięki któremu będzie można podróżować po mieście jak w GTA 3 i GTA 4. Mapa metra niemal całkowicie pokrywa się z autentyczna mapą metra w Miami.
  • Stylistyka GTA 6 mocno przypomina GTA 5, jednak wydaje się być nieco bardziej realistyczna. Mimo pewnych podobieństw do Los Santos, Vice City zdaje się zachowywać unikalny charakter i własną tożsamość.
  • Vice City w nowoczesnej i przełomowej wersji? Poprosimy
  • Zgodnie z niepewnymi plotkami, w GTA 6 będzie można wejść do każdego budynku. Miałoby to być możliwe dzięki generowaniu proceduralnemu i/lub streamowaniu danych z chmury. Są to jednak niepotwierdzone spekulacje, których nie udowodnił nawet ostatni wielki wyciek danych i kodu źródłowego gry.

Postacie i fabuła

Nie mamy oficjalnych informacji o bohaterach GTA 6. W materiałach z rozgrywki, które wyciekły, widzimy jednak dwójkę głównych postaci, w tym pierwszą kobietę od czasów GTA 2. Są to Lucia - młoda kobieta o prawdopodobnie latynoskich korzeniach w wieku ok. 20-25 lat, oraz Jason - młody biały mężczyzna w wieku około 25 lat, który przypomina nieco stereotypowego mieszkańca Florydy.

Portorykańska aktorka Alexandra Echavarri ma podobno użyczyć głosu postaci Lucii. GTA 6 widnieje na jej profilu w serwisie IMDb z datą premiery 2025. Imiona i projekty postaci nie są pewne ani potwierdzone, a więc mogą zmienić się do premiery.

Aktor Jorge Consejo ujawnił w internetowym CV, że w 2018 roku wcielił się w bohatera w ramach nagrań do GTA 6. Nawet jeśli Rockstar Games nie zrezygnuje ze scen z Meksykaninem, nie wiemy jednak o postaci kompletnie nic.

Więcej plotek i nieoficjalnych informacji:

  • Zgodnie z najbardziej wiarygodnym przeciekiem autorstwa Toma Hendersona, w GTA 6 pokierujemy kilkoma postaciami. Niedawne przecieki potwierdzają, że będzie ich co najmniej dwoje. Brakuje szczegółów.
  • Zaczniemy jako „człowiek od brudnej roboty”, który szmugluje kokainę z Vice City do Ameryki Południowej. Następnie bohater nawiąże koneksje z ważnymi postaciami narkotykowego świata, pnąc się po szczeblach kryminalnej kariery.
  • Panowie czekają już na nowe GTA
  • W grze miałby pojawić się młody Martin Madrazo, a więc postać znana z GTA 5, a także jego ojciec, który w latach 80. był wpływowym baronem narkotykowym. Informator przekonywał, że główny bohater będzie podejmował się misji dla rodziny Madrazo, w tym ataków na wrogie gangi.
  • Przecieki sugerują, że w trakcie rozwoju wydarzeń spotkamy też inne postacie znane z wcześniejszych odsłon serii.

W Grand Theft Auto 6 będzie można przełączać się między bohaterami jak w GTA 5. Proces został jednak znacznie usprawniony i odbywa się niemal natychmiastowo, kiedy postacie znajdują się stosunkowo blisko siebie. Nie wiemy jeszcze jak szybko będzie się to działo w momencie, gdy Lucia i Jason znajdować się będą po przeciwnych stronach mapy.


Rozgrywka

Wszystko, co wiemy na temat rozgrywki w GTA 6 pochodzi z wycieku wczesnej wersji testowej gry i może znacząco różnić się od tego, co zobaczymy w ostatecznej wersji produkcji. Model rozgrywki nie wydaje się jednak odbiegać zbytnio od poprzedniej części serii.

  • GTA 6 powstaje na znanym, choć ulepszonym, silniku Rage. Gwarantuje on przede wszystkim realistyczną fizykę, która tym razem wydaje się nieco bardziej przypominać to, co widzieliśmy w GTA 4 oraz Red Dead Redemption 2. Animacje środowiska oraz postaci zostały znacznie rozbudowane i są bardziej realistyczne. Roślinność wiarygodnie reaguje na wiatr, a strzelaniny wyglądają „boleśnie”.

  • W trakcie gry będziemy wykonywać misje fabularne oraz zadania i aktywności poboczne. Na jednym z nagrań widać napad na restaurację przypominającą podobne sceny z filmu Pulp Fiction. Bohaterowie rabują klientów i kasy, a następnie uciekają przed policyjną obławą.

  • Powróci pięciogwiazdkowy system poziomu poszukiwania. Policja została mocno usprawniona - funkcjonariusze lepiej reagują na sytuację, chętniej korzystają z osłon i działają taktycznie, próbując okrążyć postać gracza. Na niższych poziomach poszukiwania nie będą już strzelać, by zabić - mają próbować unieruchomić i aresztować gracza, ewentualnie celując w nogi.

Los Santos i Vice City nieznacznie od siebie odbiegają klimatem.
  • Wielu usprawnień doczekał się także system walki. W GTA 6 można kucać oraz poruszać się i strzelać w tej pozycji. Można też położyć się na ziemi i czołgać, co urozmaici sekcje skradankowe. Wrogowie lepiej reagują na ukrywających się graczy i dostali „stożki wizji”, co sugeruje większy nacisk na działanie z ukrycia.

  • W grze pojawią się też akcje kontekstowe. Celując z broni do NPC dostaniemy dodatkowe opcje jak wzięcie postaci za żywą tarczę, obezwładnienie czy zastraszenie. Możliwe będzie też związanie przeciwnika jak w Red Dead Redemption 2. Obezwładnionych lub zabitych wrogów można podnieść i przenieść w inne miejsce.

  • Pojawi się też sporo innych elementów zaczerpniętych z Red Dead Redemption 2, jak elementy RPG - trzeba będzie jeść, pić, spać i dbać o ogólna kondycję i higienę naszych postaci. Można nosić tylko ograniczoną ilość broni na raz, przy czym główna widoczna będzie na plecach postaci.

  • Także koło wyboru broni zostało rozbudowane o kolejne sekcje jak przedmioty pomocnicze czy środki chemiczne. W kole wyboru broni i na postaci widać niekiedy torbę, która służyć będzie prawdopodobnie do przenoszenia łupów, amunicji czy broni dodatkowej. Będą też dwa rodzaje ekwipunku - wspólny, dzielony między bohaterami, oraz indywidualny dla każdej z postaci.

  • GTA 6 zaoferuje też bogaty system dostosowania wyglądu postaci oraz samochodów. Zmienimy ubrania, fryzury czy kolor włosów. Poprawiono też fizykę tkanin. Na materiałach pochodzących z przecieków widać rozbudowane opcje manipulowania wnętrzami aut - od dostosowania pozycji fotela i lusterek po wysokość kierownicy czy pedałów, jednak niemal na pewno są to opcje przeznaczone wyłącznie dla deweloperów tworzących scenki przerywnikowe.

  • Scena tortur z GTA 5 była głośnym tematem po premierze
  • Warto jeszcze wspomnieć o pochodzącej z listopada 2021 roku wypowiedzi Jamiego Kinga - jednego z założycieli Rockstar Games. Od lat nie jest on już pracownikiem firmy, ale uważa, że choć gangsterska seria nie stroniła w przeszłości od kontrowersji, w obecnych czasach twórcy i wydawca mogą postawić na ominięcie niewygodnych tematów.

    - Sądzę, że stonują zawartość - przyznał King w wywiadzie z kanałem „Killaz” w serwisie YouTube. - Nie byłbym zaskoczony, jeśli ton zacznie się zmieniać. Być może nie będzie już tak kontrowersyjny czy zabawny.

  • Poznaliśmy część broni, jakie mogą znaleźć się w GTA 6. Są to: nóż, pistolet, strzelba typu pump-action, granaty odłamkowe, granaty ogłuszające, koktajle Mołotowa, granaty dymne, harpun (do walki pod wodą), kompaktowy SMG, Mikro SMG, karabin szturmowy, karabin myśliwski, karabin snajperski, kij baseballowy, łom, kij do billarda oraz cztery rodzaje kijów golfowych.

  • Wśród dodatkowych elementów wyposażenia mogą znaleźć się: latarka ręczna, latarka typu szperacz, lornetka, zakłócacz GPS, urządzenie do wyłączania immobilisera, automatyczny dialer, dysk USB, wytrych, płaskownik (przyrząd do otwierania samochodów) i przecinarka. Potwierdzono też opaski zaciskowe (trytyki), którymi można wiązać ręce NPC.

GTA Online będzie wieczne?

O rozgrywce wspominał też przeciek poświęcony Project Americas. Choć nie jest zbyt wiarygodny, warto przypomnieć, co opisywał w kontekście gameplayu:

  • Samochód postaci będzie miał funkcje podobne do konia z Red Dead Redemption 2 - pozwoli przenosić różne bronie w bagażniku i wymieniać je w miarę potrzeby.
  • System pogody jako prawdziwa rewolucja w grach: postać może zostać porażona piorunem, a także doświadczyć powodzi czy huraganu.
  • Budynki w miastach będą się zmieniać w miarę upływu czasu.

Czy GTA 6 trafi na PC? Jakie platformy na premierę

Biorąc pod uwagę, że GTA 6 zadebiutuje najwcześniej za kilka lat, oczywiste jest, że w kontekście konsol gra trafi wyłącznie na aktualną generację, a więc PlayStation 5 i Xbox Series X/S. W najnowszą odsłonę raczej serii nie zagramy na PS4 i Xbox One, choć materiały pochodzące z wycieku pochodzą najprawdopodobniej ze starszego buildu gry uruchomionego na PlayStation 4.

Kwestia wersji na PC to nieco większa zagwozdka. Możemy jednak założyć, że z dużym prawdopodobieństwem GTA 6 zawita także na komputerach. Dwa poprzednie hity Rockstara, a więc GTA 5 i Red Dead Redemption 2, trafiły na PC, ciesząc się ogromnym zainteresowaniem, więc trudno wyobrazić sobie, by tym razem deweloperzy zrezygnowali z tej platformy.

Nie byłoby jednak zaskoczeniem, gdyby wersja na PC ukazała się znacznie później niż edycje konsolowe. Taki plan Rockstar obrał właśnie w przypadku GTA 5 (premiera półtora roku później) i RDR 2 (rok opóźnienia).

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

In this article
Follow a topic and we'll email you when we write an article about it.

GTA 6

Video Game

Related topics
O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze