Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Co wyciek GTA 6 mówi o grze Rockstara? Analizujemy materiały

Mnóstwo informacji.

Niemal cały Internet żyje teraz wielkim wyciekiem materiałów z GTA 6. Przeanalizowaliśmy dostępne materiały i podsumowujemy wszystko, czego można się z nich dowiedzieć.

Nagrań jest ponad 80, ale szybko usuwane są z sieci. Choć nie wszystkie są wartościowe, to niektóre pokazują mnóstwo interesujących rzeczy.

Należy pamiętać, że jest to wczesna wersja testowa i wiele elementów może nie trafić do finalnej gry lub trafić do niej w zmienionej formie. Sporo funkcji przeznaczonych jest też wyłącznie dla deweloperów. Nic nie jest pewne, ale biorąc pod uwagę kaliber produkcji Rockstar Games i oczekiwania, warto przyjrzeć się wyciekom.


Podstawowe informacje

  • Akcja umiejscowiona w Vice City - widoczne w grze budynki i napisy na niektórych pojazdach raczej nie pozostawiają pola do spekulacji. W GTA 6 odwiedzimy Florydę i wirtualny odpowiednik Miami;
  • Akcja dzieje się po wydarzeniach z GTA 5 - potwierdza to rozmowa dwóch NPC, którzy wspominają śmierć pewnej postaci związanej z Lifeinvaderem (odpowiednik Facebooka w GTA), co było częścią jednej z misji w GTA 5;
  • Co najmniej dwójka grywalnych postaci - potwierdzają się wcześniejsze doniesienia o duecie wzorowanym na słynnych Bonnie i Clydzie. Najwyraźniej w GTA 6 pokierujemy parą - Lucią o latynoskich korzeniach oraz Jasonem, który nieco przypomina stereotypowego mieszkańca Florydy.

Rozgrywka

  • Możliwe, że pojawi się tryb kooperacji dla dwóch graczy w trybie fabularnym - ale to tylko domysły;
  • Szybkie przełączanie między postaciami - mechanika znana z GTA 5 została ulepszona i odbywa się niemal natychmiastowo. Nadal nie wiemy, ile potrwa przełączanie między postaciami znajdującymi się w dwóch różnych częściach mapy;
  • Dostosowanie wyglądu postaci - w GTA 6 powraca dostosowanie wyglądu bohaterów. Będzie można zmieniać ubrania, fryzury, a nawet kolor włosów;
  • GTA 6 nadal korzysta z silnika fizycznego Euphoria;
  • Fizyka ubrań została ulepszona;
  • Postaci niezależne dostały mnóstwo nowych animacji;
  • Animacje postaci podczas poruszania się, zmiany kierunku czy szybkości są jeszcze lepsze i bardziej realistyczne - widać też dodatkowe animacje postaci gracza, jak uchylanie się czy zasłanianie rękoma przed pociskami;
  • Jason może otwierać blaszane kontenery - najpierw trzeba przepiłować kłódkę. Na nagraniu widzimy kontener z rowerem i mnóstwem gotówki, która można ukraść;
  • Znane z GTA Vice City napady na sklepy powracają w rozbudowanej formie - na jednym z nagrań widać taki napad, choć raczej jest to element jednej z misji fabularnych; napad mocno przypomina początek filmu „Pulp Fiction”;
  • Akcje kontekstowe - na wielu nagraniach widać ikony interakcji pojawiające się w różnych miejscach, np. podczas celowania do NPC pojawiają się ikony przycisków, pozwalające wziąć go za zakładnika, zastraszyć lub obezwładnić;
  • W GTA 6 mogą pojawić się elementy RPG - między innymi wymóg jedzenia i picia czy system zmęczenia.

Walka

  • Walka doczekała się wielu drobnych poprawek, choć mocno przypomina to, co już znamy z GTA 5;
  • Powraca system poziomu poszukiwania - najwyraźniej będzie to pięciogwiazdkowy system znany z GTA 5;
  • Policjanci wydają się „mądrzejsi” - lepiej reagują na sytuację, chętniej korzystają z osłon, przeładowują broń w czasie rzeczywistym ;
  • Animacje podczas wymiany ognia są bardziej „bolesne” - postrzeleni wrogowie zachowują się bardziej realistycznie, trochę jak w GTA 4;
  • Można kucać, poruszać się i strzelać podczas kucania;
  • Można czołgać się po ziemi i strzelać z tej pozycji;
  • Można strzelać podczas pływania;
  • Skradanie zostało usprawnione - wrogowie bardziej realistycznie reagują na ukrywającą się postać gracza i mają bardziej realistyczne pole widzenia;
  • Można przenosić martwe ciała;
  • System osłon przypomina ten z GTA 5 - wygląda też na to, że można wykonać szybki unik i rzucić się na ziemię lub za osłonę, jak w Red Dead Redemption 2;
  • Karabiny są widoczne na plecach postaci - prawdopodobnie jest to część systemu pozwalającego na szybka zmianę broni między główną a boczną bez otwierania koła wyboru broni (trochę jak w PUBG);
  • Można nosić przy sobie ograniczoną liczbę broni - broń można upuścić i podnieść inną z ziemi;
  • Powraca koło wyboru broni - pojawiły się zakładki: broń, wyposażenie i sprzęt, które przełączamy przyciskiem R1/RB. Najprawdopodobniej znajdziemy tam różne środki pomocnicze i inne przedmioty, jak w Red Dead Redemption 2;
  • Torba na przedmioty - w kole wyboru broni widać niekiedy torbę, którą można otworzyć. Służy ona najprawdopodobniej do przenoszenia zrabowanych przedmiotów czy pieniędzy. W kilku scenach widać ją też na plecach postaci;
  • Rozbudowano strzelanie z auta - w widoku z oczu bohatera można obracać się z bronią w kabinie auta w każdą stronę, gracz siedzący na miejscu pasażera może wychylić się przez okno i strzelać w dowolnym kierunku (raczej będzie to mechanika wykorzystywana w misjach fabularnych oraz w trybie online).

Samochody

  • Na ulicach zdaje się być więcej aut w tym samym czasie;
  • Powracają auta znane z GTA V i nowe modele.
  • Rozbudowane wnętrza aut - kabiny samochodów są wymodelowane bardzo szczegółowo. Na jednym z nagrań widać, że można między innymi zmieniać wysokość kierownicy czy pozycję fotela i pedałów, jednak niemal na pewno jest to funkcja przeznaczona wyłącznie dla twórców, choćby w celu dostosowania scenek przerywnikowych.

Świat gry i grafika

  • Nowa wersja Vice City wygląda inaczej - miasto jest realistyczne i bardziej przypomina Los Santos niż swoją poprzednią wersję. Zachowuje jednak unikalny charakter i mocno różni się od miasta z GTA 5;
  • Vice City mocno nawiązuje do prawdziwego Miami - gracze mieszkający w okolicy znajdują wiele znajomych budynków;
  • W grze obecne jest metro, którym można podróżować po mieście - prawdopodobnie dostępne będą też inne środki komunikacji publicznej;
  • Efekty pogodowe i oświetlenie są znacznie lepsze niż w GTA 5;
  • Na nagraniach nie widać ray tracingu - gra w tej wersji wydaje się korzystać ze standardowych odbić, prawdopodobnie SSR;
  • Roślinność lepiej reaguje na wiatr;
  • Powierzchnia wody wygląda dużo lepiej niż w GTA 5 - nie pokazano jednak tego, jak świat wygląda pod wodą;
  • Wnętrza są bogate w detale - na ekranie widać więcej drobnych elementów ozdobnych;
  • Fragment mapy pokazuje lotnisko - prawdopodobnie jest to port lotniczy Escobara znany z GTA Vice City. Mimo, że jest teraz bardzo realistyczny, to nadal dostrzec można kilka znajomych elementów jak dok dla łodzi;
  • W GTA 6 powrócą bary z tancerkami go-go - animacje tancerek są o wiele lepsze; wyglądają na efekt sesji motion capture z prawdziwymi tancerkami pole dance;
  • W klubach jest mnóstwo NPC - wnętrza tętnią życiem, a postaci na ekranie jest znacznie więcej niż w GTA 5;
  • Stylistyka przypomina GTA 5, jednak jest nieco bardziej realistyczna;
  • Trawa jest bardziej zielona - jest jej też więcej.

Podkreślmy raz jeszcze: powyższe informacje nie są pewne i nie przedstawiają, jak będzie wyglądać GTA 6, tylko jak może wyglądać. Na potwierdzenie musimy niestety czekać aż do oficjalnych wieści od Rockstar Games.

Read this next