Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 9: Sektor 6, tunel, jak używać mechanicznych ramion

Droga do Sektoru 7.

Po wyruszeniu z domu Aerith w rozdziale ósmym Final Fantasy VII Remake ruszamy dalej, do Sektoru 7 - musimy przejść przez Sektor 6, a właściwie przez prowadzący przez niego wielki, zawalony tunel.

Na początku radzimy upewnić się, że wszystkie punkty broni postaci są wydane na ulepszenia. Potem ruszaj do przodu liniową ścieżką, aż zacznie się scenka. Po niej ruszaj za Aerith. Wąskim przejściem dotrzecie do tunelu. Zaatakuje was na początku jeden Terpisicolt (wrażliwy na Blizzard). Idź dalej po drabinie, a zobaczysz małego smoka (1) po prawej stronie.

Podczas walki używaj czaru Blizzard, ale staraj się to robić, gdy smok akurat zatrzymuje się w miejscu, ponieważ lodowy kryształ z tego zaklęcia wybucha z lekkim opóźnieniem.


Robot Arms

Po walce idź prosto, w stronę mechanicznego ramienia. Skręć w lewo i znów zakręć w lewo, by otworzyć skrzynię. Zejdź po drabinie i użyj konsoli z dżojstikami, by sterować ramieniem. Lewym analogiem podnosisz lub opuszczasz ramię, a prawym skręcasz. Gdy zbliżysz się dostatecznie do Aerith, pojawi się opcja Offer Ride (2) - aktywuj ją kółkiem.

Aerith wsiądzie na ramię. Teraz musisz po prostu podwyższyć ramię i skręcić tak, by Aerith mogła zsiąść na górze po drugiej stronie i opuścić Cloudowi drabinę. Możesz teraz po niej wejść. Zaraz po tym zaatakuje was robot Sweeper - walczyłeś już z nim nieraz. Pamiętaj o unikach i używaniu czaru Thunder.

Po walce może wydawać się, że to ślepa uliczka, ale zwróć uwagę na zejście po prawej stronie (3). Trudno je zauważyć. Gdy zejdziesz na dół, otwórz skrzynię obok i ruszaj korytarzem, a przy czerwonym kontenerze przeciśnij się wąskim przesmykiem w lewo.

Idź dalej i po drabinie. Na górze musisz pokonać dwa znajome latające koniki morskie, uważaj na ich obrotowy atak. Idź dalej, ale zawróć do zaułka wśród gruzów, by otworzyć skrzynię. Kontynuuj podążanie dalej, ale nie idź prosto do wielkiej rury (4), tylko obejdź gruzy od prawej strony (5). Dotrzesz w ten sposób do drugiego ramienia i konsoli.

Tutaj ponownie manewruj ramieniem tak, by Aerith dotarła na drugą stronę i mogła opuścić drabinę. Najpierw przestaw jednak kontener na drugie oznaczone prostokątem na ziemi miejsce, a potem postaw na tym kontenerze Aerith, by zabrała materię (6). Potem ponownie podnieś towarzyszkę i wysadź ją już na górze.


Bandyci i ostatnie mechaniczne ramiona

Zejdź na dół i idź do opuszczonej drabiny. Wejdź po niej i idź prosto i przy pierwszym zakręcie skręć w prawo, a potem zejdź po drabinie i idź dalej tą drogą. Po drewnianych kładkach przejdziesz do korytarza, a dalej, za drzwiami, zacznie się scenka. Po niej zacznie się walka z trzema bandytami, bardzo prostymi do pokonania.

Po walce ruszaj dalej, przy kawałku czerwonej bramy. Po wyjściu z podziemi drabiną czeka cię kolejne starcie, już nieco poważniejsze, bo także ze Sweeperem. Na początku szybko wyeliminuj dwóch bandytów, a później skup się na robocie - staraj się nie przejmować bezpośredniej kontroli nad Aerith, by atakować, bo maszyna może szybko ją wyeliminować.

Po walce idź dalej, a trafisz na kolejny zestaw mechanicznych ramion do obsługi. Tutaj musisz najpierw chwycić kontener i przestawić go w pobliże materii (7), by podstawić tam następnie Aerith. Później musisz jednak ostawić ten sam kontener w drugie oznaczone miejsce (8). Następnie drugim ramieniem postaw drugi kontener na tym pierwszym. W ten sposób odblokujesz trasę dla Aerith.

Teraz po prostu Aerith musi wejść na piewsze Robot Arm i zsiąść z niego na szczycie dwóch ułożonych na sobie kontenerów - wtedy zmień ramię i przenieś Aerith na drugą stronę, gdzie będzie mogła już pobiec do drabiny. Później przejdź do niej Cloudem. Idźcie dalej i na górę po kolejnej drabinie. Czeka tam na was paru bandytów.

Potem idźcie do przodu, przybij piątkę Aerith i wyjdźcie na zewnątrz, na plac zabaw. Po scence poczekaj chwilę i podejdź do Aerith, by z nią porozmawiać. Zaznacz, że jesteś gotów do dalszej drogi, a zobaczysz Tifę przewożoną do Wall Marketu.

Następnie: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 9: Wall Market, The Trio

Spis treści: Final Fantasy 7 Remake - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Final Fantasy 7 Remake - Rozdział 8: boss, Rude, koniec rozdziału

Read this next