Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Disney chwali się oglądalnością „Star Wars: Ahsoka”. Aktualny numer jeden serwisu

Za nami trzy odcinki serialu.

Disney+ ma nowy hit. „Star Wars: Ahsoka” jest aktualnie najchętniej oglądaną produkcją platformy na całym świecie. Pierwszy odcinek serialu, autorstwa Dave’a Filoniego, uzyskał w minionym tygodniu 14 milionów wyświetleń.

„Ahsoka stała się ulubienicą fanów w każdym wieku i wspaniale jest widzieć, jak nadal wzbudza sympatię tym razem we własnej serii” - napisała Kathleen Kennedy, prezes Lucasfilm, w specjalnym piśmie opublikowanym na łamach portalu Deadline. „Chcę wyrazić uznanie dla fantastycznej pracy wykonanej przez nasz zespół kreatywny, na którego czele stoją Dave Filoni i Jon Favreau”.

„W imieniu twórców i całego Lucasfilm dziękujemy wszystkim fanom, którzy byli z Ahsoką na każdym etapie jej podróży, oraz wszystkim, którzy dopiero teraz dowiadują się o niej dzięki »Star Wars: Ahsoka«” - czytamy.

Tytułowa Ahsoka Tano to wojowniczka dobrze znana fanom animowanych „Wojen Klonów”Zobacz na YouTube

Trzeba zauważyć, że oświadczenie wytwórni - odpowiedzialnej za markę Star Wars - pojawiło się krótko po raporcie firmy analitycznej Samba TV. Według badań serwisu, premierowy odcinek serialu na przestrzeni pierwszych pięciu dni jego obecności na Disney+ oglądano w 1,2 miliona amerykańskich gospodarstw domowych. Drugi z kolei 965 tysięcy gospodarstw.

Wynik wskazywał na podobną oglądalność, co w przypadku dobrze ocenianego „Andora”. Wypadał jednak znacznie gorzej na tle zeszłorocznego tytułu „Obi-Wan Kenobi”, który w analogicznym okresie obejrzano w 2,4 miliona amerykańskich gospodarstw. Lepiej poradził sobie też trzeci sezon „The Mandalorian” z wynikiem 1,7 miliona gospodarstw.

Trudno oprzeć się wrażeniu, że Disney chciał błyskawicznie zareagować na te doniesienia i dlatego zdecydował się opublikować statystyki „Ahsoki”. Platforma rzadko bowiem podaje takie oficjalne dane, zwłaszcza tak szybko.

Warto też odnotować, że serwisy streamingowe w różny sposób definiują wskaźniki oglądalności. Disney+, jak i Netflix, liczą wyświetlenia na podstawie podzielenia całkowitej liczby godzin oglądania danego filmu lub odcinka serialu przez czas jego trwania.

Pierwszy sezon „Star Wars: Ahsoka” będzie się składać z ośmiu odcinków. Premiera czwartego epizodu już 6 września. Kolejne co tydzień, w środę.

Read this next