Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dishonored: Death of the Outsider - misja 5: Wyrwa w świecie; Zakończenie

Wchodzimy do Pustki i decydujemy o losie Odmieńca.

Piąty, ostatni rozdział rozgrywa się na terenie kopalni Sihndaerey. To opuszczone miejsce zostało opanowane przez członków kultu. Twoim zadaniem jest przedostać się w głąb kopalni, by odnaleźć Oko Martwego Boga oraz Twierdzę Rytuału, gdzie zdecydujesz o losie Odmieńca.


Dotarcie do kopalni

Wyjdź z budynku, w którym rozpoczął się rozdział. Na zewnątrz, za schodami spotkasz trzy wilczarze. Zabij je lub omiń. Idź prosto, przejdź pod budynkiem. Usłyszysz huk wystrzału. To pierwsi przeciwnicy, którymi musisz się zając. Dotrzesz do bramy z kodem. Chcąc poznać szyfr, wejdź do budynku na lewo. Tam - po metalowych schodach - dostań się na samą górę.

Tym przejściem dostaniesz się do biura, gdzie odnajdziesz kod do bramy.

Brama z kodem; plac przed kopalnią

W pomieszczeniu z szafkami dostrzeżesz małe przejście, z którego wychodzi kilka rur. Przenieś się tam i przejdź do biura. Na biurku leży notka nadzorcy, z której dowiesz się, że kod do bramy to: 319. Wróć do miejsca, gdzie spotkałeś przeciwników i przejdź przez bramę. Dotrzesz do placu przed kopalnią, który patroluje czterech członków kultu.

Podejdź do budynku z kołem zaworu. Do środka możesz się przedostać przez okno w dachu (rozbij deski) lub otwierając bramę, przekręcając zawór. Gdy ta się otworzy, szybko wejdź do środka (odkręcając zawór, bądź jak najbliżej bramy). Kieruj się metalowymi schodami na górę, gdzie w pomieszczeniu spotkasz kolejnych członków kultu.

Do budynku dostaniesz się przez okno w dachu lub otwierając bramę odkręcając zawór. Do kopalni przejdziesz pod obalonym wózkiem.

Przejdź przez pomieszczenie, a dalej udaj się zadaszonym korytarzem w kierunku windy. Po lewej stronie dojrzysz czerwony wózek górniczy. Przechodząc przez niego, dotrzesz na drugą stronę bramy. Będziesz świadkiem scenki, podczas której członkowie kultu będą podziwiać Oświeconego - dziwną kreaturę. Tym samym dostałeś się do kopalni.


Kopalnia Shindaerey

Idź w górę drogi (prawa ścieżka na rozwidleniu dróg). Idąc po metalowym moście, wśród skał, dotrzesz do drzwi. W środku będzie trzech członków kultu. Podsłuchaj rozmowę, a dowiesz się o Malchiodim. Zapamiętaj to miejsce, gdyż wrócisz tutaj, gdy zdobędziesz klucz do drzwi. Uporaj się z przeciwnikami i wyjdź drugimi drzwiami.

Na zewnątrz, po lewej zobaczysz przemawiającego członka kultu, a po prawej dwóch przeciwników - nimi zajmij się najpierw. Zlikwiduj całą grupę członków kultu, którzy znajdują się poziom niżej lub omiń ich. Idź wzdłuż skał i przedostań się na dach budynku w skale. Po dachu dotrzesz do wielokondygnacyjnego pomieszczenia przypominającego bibliotekę.

Droga wzdłuż skał i po dachu prowadzi do biblioteki.

Dotarcie do Oka Martwego Boga

Z racji tego, że znajduje się tutaj bardzo wielu przeciwników, konfrontacja będzie raczej nieunikniona. Spróbuj pojedynczo likwidować cele. Wrogowie często stoją w grupach, więc granaty będą wskazane. Możesz też zastawić pułapki. Na obrazkach poniżej zostanie przedstawiona najkrótsza droga do celu misji, dzięki której ominiesz członków kultu w czterech ruchach, używając Przeniesienia. Przy odrobinie szczęścia nikt cię nie zauważy.

Najszybsza droga, którą dostaniesz się na półkę skalną.

Gdy dotrzesz na półkę skalną, zobaczysz przed sobą dwie członkinie kultu. Wespnij się na kolejną półkę. Wąskim przesmykiem dostaniesz się do Oka Martwego Boga - zbadaj je, a przeniesiesz się do Pustki


Pustka; droga do Twierdzy Rytuału

Zmieni się rzeczywistość, która cię otacza. Musisz zwrócić szczególną uwagę na Oświeconych (duże kreatury; jedną z nich miałeś już okazję zobaczyć, wchodząc do kopalni). Zabicie ich jest bardzo trudne, więc lepiej ich omijać. Podejdź do ciała Malchodiego, które znajduje się nad przepaścią. Zabierz list i klucz. Dowiesz się, że istnieje inny sposób - niż zabicie Odmieńca - na uporanie się z plugawym bogiem.

Ciemniejszą strzałką zaznaczono ciało Malchiodiego, a jaśniejszą drogą w kierunku jego pokoju.

Idź wzdłuż skał. Jeżeli zobaczysz Oświeconego, to uciekaj. Używaj biegu i Przeniesienia. Musisz przedostać się do pokoju Malcholdiego. Kiedy dotrzesz na skraj półki skalnej, przenieś się na dół i skręć w prawo (tak jak prowadzą tory). Schodami po lewej, wejdź na górę, a trafisz do pomieszczenia, w którym znajdują się drzwi do pokoju Malcholdiego. Wejdź do środka.

W pokoju znajduje się skrzynia zabezpieczona szyfrem. Rozwiązaniem jest symbol na skale oraz przypisane numerami jego poszczególne elementy. Zaczynając od lewej, symbol składa się z części oznaczonym liczbami: 9, 6, 2. Zatem kod do skrzyni Malcholdiego to: 962. Przeczytaj dziennik i wyjdź z pokoju.

Teraz musisz wyjść z kopalni. Podążaj za znacznikiem - idź wzdłuż torów, aż dojdziesz do wózka górniczego. Przejdź pod nim. Dalej idź zadaszonym korytarzem i udaj się schodami na sam dół, a dotrzesz do placu przed kopalnią. Tam będzie roiło się od Oświeconych, więc nie zatrzymuj się, i pędź ile sił w nogach na schody, prowadzące pod górę. Wejdź do Twierdzy Rytuału.


Finał: wybór

Idź za znacznikiem po skałach i wodzie. Wejdź na górę, a w oddali zobaczysz Odmieńca, a po lewej Dauda. Musisz zdecydować, czy chcesz zabić boga, czy wolisz go uratować.


Zabicie Odmieńca

Podejdź od razu do Odmieńca. Niezależnie, którą opcję dialogową wybierzesz, po jej zakończeniu, zdecyduj się na skrytobójstwo. Billie wbije nóż w brzuch boga, co zwieńczy grę smutnym przesłaniem.



Uwolnienie Odmieńca

Podejdź do Dauda i porozmawiaj z nim (dwukrotnie). Powiedz mu, że istnieje sposób na uratowanie Odmieńca i przekonaj go do tego (wybierz kwestie dialogowe: „Czemu oskarżasz go za nasze czyny?”; „Tylko spójrz. To nie był jego wybór”; „Ale czy musi umrzeć?”). Tym samym zwróciłeś życie byłemu bogu i pozwoliłeś mu znowu wrócić do ludzkiej postaci, co przyniesie bardziej pozytywne zakończenie gry.

Gratulacje! Ukończyłeś Dishonored: Death of the Outsider.

O autorze

Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze