Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dishonored: Death of the Outsider - misja 1: Ostatnia walka

Ratujemy Dauda.

Pierwsza misja jest krótka i mniej złożona niż kolejne. Ma ona na celu zapoznać gracza z fabułą i ma charakter bardziej samouczkowy. Twoim zadaniem jest odnalezienie Dauda, dawnego mentora Billie Lurk, czyli postaci, w którą wcielisz się podczas przygód w Death od the Outsider.


Droga do Łaźni Albarca

Będąc kajucie zbierz ze stołu kontrakty, następnie wejdź do kolejnego pomieszczenia i podejdź do mapy, z której zabierz niezbędne informacje. Udaj się na pokład statku, a stamtąd zeskocz do wody i kieruj się w stronę wejścia. Porozmawiaj ze szczurami za pomocą mocy Szczurzego szeptu i wejdź na górę. Kolejką przedostaniesz się do obszaru misji.

Po dotarciu do miejsca, z którego musisz dostać się do Łaźni Albarca, rozwal deski za pomocą miecza i wejdź na ulicę. Po cichu podejdź do strażnika, by go obezwładnić lub zabić. Przejdź przez furtkę. Na końcu schodów zobaczysz dwóch strażników. Zajmij się nimi, kiedy się rozejdą, aby nie walczyć z nimi dwoma naraz.

Chcąc dostać się do mieszkania najpierw rozpraw się ze strażnikami, a następnie wejdź po rurach do mieszkania.

Dostań się do mieszkania po rurze. W mieszkaniu znajdziesz kościany amulet, sejf oraz klucz do mieszkania, dzięki któremu wydostaniesz się przez zamknięte drzwi. Wyjdź z budynku i udaj się - na wprost - do Łaźni Albarca.


Łaźnia Albarca - uratowanie Dauda

Będąc w łaźni porozmawiaj z członkinią Bezokich, po tym kiedy spróbujesz otworzyć zamknięte drzwi po prawej stronie. Otworzy je, jeśli zapłacisz jej 100 monet. Dzięki temu dostaniesz do zamkniętej części łaźni. Jednak istnieje tańszy (darmowy) sposób przedostania się do tego miejsca, który zostanie opisany w dalszej części poradnika. Następnie zejdź na dół, a w podziemnej klatce znajdziesz Dauda, którego musisz wydostać z prowizorycznego więzienia.

Będąc w pomieszczeniu z ringiem, udaj się na lewo do szatni.

Podejdź do Tłumika mocy Oprycha, który znajduje się obok zejścia do klatki Duada. Chcąc go uwolnić, należy użyć klucza, który ma przy sobie Jeanette Lee - przywódczyni gangu. Wszystkie drzwi prowadzące do górnej części są zamknięte lub chronione, i nie przedostaniesz przez nie. Przejdź do szatni mieszczącej się po lewej stronie pomieszczenia z ringiem pośrodku. Wskocz na szafkę, a następnie przedostań się po rurach na wyższy poziom. Na stole leży kościany amulet. Zakręć ulatniający się gaz, przekręcając korbę.

Znajdując się nad ringiem, możesz udać się do pomieszczeń 1-4.

Przejdź przez wyrwę w murze, a następnie po rurach i deskach przedostań się do korytarza, gdzie znajduję się czworo drzwi do kolejnych pomieszczeń. Te najbardziej na prawo (1) prowadzą do miejsca, w którym wypełnisz kontrakt: Wywiad przemysłowy oraz znajdziesz kościany amulet. W tym pomieszczeniu również znajdują się drzwi, które wcześniej mogła otworzyć dla ciebie członkinia Bezokich za 100 monet.

W kolejnym pomieszczeniu (2) znajdziesz potężny amulet, który jest też celem zadania pobocznego oraz trochę sprzętu. Wchodząc po metalowej szafce, przedostaniesz się do pomieszczenia z piecami (3). Przemieszczając się po rurach, zlikwiduj członkinię Bezokich. Schodząc po schodach dotrzesz do pomieszczenia z ringiem, ale nie ma potrzeby tam iść teraz.

Na końcu pomieszczenia (3) znajdują się: po lewej stronie - drzwi do pomieszczenia (4) oraz na wprost - przejście do pokoju, w którym znajduje się otwór z widokiem na pomieszczenie, gdzie znajdziesz cel kontraktu: Spal białego ogara.

Drzwi na lewo prowadzą do pomieszczenia (4), przejście na wprost jest pokój z otworem.

W pomieszczeniu (4) znajduje się członek Bezokich i oraz przywódczyni Jeanette Lee, która ma przy sobie klucz do Tłumika mocy Oprycha i amulet. Zajmij się nimi po cichu, by nie wywoływać alarmu. Posiłkuj się spojrzeniem przez dziurkę od klucza, aby sprawdzić, gdzie znajdują się wrogowie. Na stole leży Ośluzowa perła, jeden z rodzajów broni do wykorzystania.

Mając klucz przywódczyni Bezokich, zejdź do pomieszczenia, w którym mieści się ring. Podejdź do Tłumika mocy Oprycha, otwórz drzwiczki i pociągnij dźwignię. Daud zostanie uratowany, a Bezocy uciekną w popłochu. Dzięki temu będziesz mógł zebrać amulet mieszczący się niedaleko tablicy z aktualnymi wynikami pojedynków.


Droga powrotna na Groźną Wręgę

Kiedy uwolnisz Dauda, musisz wrócić na statek tą samą drogą, którą dotarłeś do Łaźni Albarca. Jednak w pomieszczeniu przed wyjściem z łaźni, pojawi się dwóch strażników miejskich, których wcześniej tam nie było. Rozpraw się z nimi i wyjdź na ulicę, gdzie czeka jeszcze jeden strażnik. Przejdź przez mieszkanie albo kanałami pod nim.



Następnie wejdź po schodach na ulicę, gdzie znajduje się trzech strażników. Rozpraw z nimi pojedynczo i po cichu. Walka z trzema strażnikami naraz będzie trudna. Przejdź przez ulicę i przedostań się do kolejki, przechodząc przez dziurę w murze. Kiedy podejdziesz do kolejki i wybierzesz opcję „Wróć na Groźną Wręgę”, misja zakończy się.

O autorze

Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze