Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Demo Stellar Blade to przykład wzorowej optymalizacji - chwalą eksperci

Z trzema trybami grafiki do wyboru.

Choć Project Eve od koreańskiego studia Shift Up wyglądało dosyć niepozornie na pierwszych zapowiedziach, z każdym kolejnym dniem tytuł wydaje się poszerzać swoje grono fanów. Pomogło w tym m.in. demo, które otrzymało sporo pochwał od redakcji Digital Foundry.

Okazuje się bowiem, że demonstracyjna wersja przygód Eve działa świetnie w każdym z trzech trybów grafiki, choć warto mieć na uwadzę, że mowa o samym wstępie gry, który oferuje raczej korytarzową rozgrywkę, bez wielu lokacji do zwiedzania. Wśród wspomnianych opcji graficznych znajdziemy:

  • tryb wydajności - stałe 60 FPS w rozdzielczości 1440p
  • tryb zbalansowany - odblokowany klatkarz w rozdzielczości zbliżonej do 4K
  • tryb jakości - stałe 30 FPS w rozdzielczości 4K

Zdaniem Digital Foundry, dla większości graczy najlepszą opcją będzie rozgrywka w trybie zbalansowanym. Co prawda klatki wahają się między 50 a 60, ale lepsza jakość obrazu wynagradza drobne spadki płynności. Najbardziej widowiskowy będzie oczywiście tryb jakości, choć warto pamiętać, że w przypadku tak dynamicznej gry, w której walka opiera się głównie na refleksie, wyższy klatkarz będzie nie tylko wygodniejszy, ale i przydatny.

Zobacz na YouTube

Z poważniejszych niedobórek graficznych dema, Digital Foundry wymienia niskiej jakości tekstury oraz odbicia, zauważalne nawet w trybie jakości. Świetnie wypadają za to cutscenki, wyświetlane zawsze w stabilnej liczbie klatek. - Nawet mimo korytarzowości dema i kilku niedopieszczonych elementów, Stellar Blade to solidna pozycja wśród konsolowych tytułów AAA - podsumowano w materiale.

Stellar Blade - znane wcześniej pod nazwą Project Eve - zadebiutuje już 26 kwietnia, wyłącznie na PlayStation 5. Twórcy ujawnili, że mają ambitne plany na rozwój gry po premierze, ale nie chodzi o mikrotransakcje.

Read this next