Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

BioShock - broń: pistolety, karabiny i strzelby

Poznaj cały oręż, z którego możesz korzystać w grze.

W trakcie gry natkniesz się w sumie na siedem rodzajów broni. Każda z nich posiada pewne wady i zalety. Przekonasz się o tym, ponieważ oręż jest odblokowywany, co kilka lokacji, dzięki czemu będziesz mógł dobrze przetestować każdy rodzaj śmiercionośnych przedmiotów.

Warto przy tym pamiętać, że niemal do każdej broni możesz używać różnych rodzajów amunicji, które zostały opisane pod konkretnymi rodzajami oręża. Poniżej znajdziesz ich krótkie opisy.

Wrench (Klucz francuski) - pierwsza znaleziona na początku przygody (Welcome to Rapture) broń służąca do walki wręcz. Nie należy jej ignorować, ponieważ nie zużywa amunicji, a w połączeniu z plazmidem Błyskawica (Electro Bolt) w początkowym okresie gry sprawdza się naprawdę skutecznie.

Pistol (Pistolet) - oręż służący głównie do walki na krótkim i średnim dystansie. W trakcie korzystania z niego najlepiej celować w głowę przeciwnika. Korzystając z pistoletu możesz używać amunicji zwykłej (Pistol Ammo), przeciwpancernej (Armor-Piercing) oraz przeciwpiechotnej (Antipersonnel) sprawdzającej się dobrze w walce bez pancerzy.

Machine Gun (Karabin maszynowy) - szybkostrzelna i skuteczna przez większość gry broń, umożliwiająca dziurawienie przeciwników, jak sito. Należy jednak pamiętać o strzelanie seriami (spory rozrzut) oraz szybkim zużywaniu amunicji. Karabin posiada trzy rodzaje pocisków: standardowe (Machine Gun Rounds), przeciwpancerne (Armor-Piercing) i przeciwpiechotne (Antipersonnel).

Shotgun (Strzelba) - broń o dużej sile rażenia, która sprawdza się najlepiej na małym dystansie. Należy pamiętać o małej szybkości przeładowania i niezbyt pojemnym magazynku. Do strzelby możesz używać zwykłych pocisków (00 Buck), elektrycznych (Electric Buck) zadających dodatkowe obrażenia i paraliżujące rywala oraz wybuchowych (Exploding Buck) zadających ogromne obrażenia, które mogą podpalić cel.

Grenade Launcher (Granatnik) - broń zadająca bardzo duże obrażenia zarówno pojedynczym celom, jak i całym grupom rywali. Możesz w niej używać zwykłych granatów (Frag Grenade), min zbliżeniowych (Proximity Mine) przyczepiających się do powierzchni i eksplodujących, gdy ktoś wejdzie w ich zasięg oraz pocisków rakietowych (Heat-seeking RPG), które same naprowadzają się na cel.

Chemical Thrower (Miotacz chemikaliów) - broń bliskiego zasięgu umożliwiająca podpalanie przeciwników (Napalm), zamrażanie ich (Liquid Nitrogen) oraz rażenie prądem (Electric Gel).


Powrót do spisu treści: BioShock - Poradnik, Solucja

Następnie: BioShock 1 - plazmidy: wszystkie zdolności, jak z nich korzystać


Crossbow (Kusza) - broń miotająca bełty o dużej sile rażenia, ale wolnym przeładowaniu. Strzelanie nią w głowę rywali jest w stanie natychmiast zabić niemal każdego rywala. W trakcie jej używania możesz korzystać z bełtów zwykłych (Steel-tip Bolt), zapalających (Incendiary Bolt) oraz pułapek (Trap Bolt).

Camera (Aparat) - oprócz typowych broni w grze zdobędziesz również aparat fotograficzny. Możesz dzięki niemu robić zdjęcia poszczególnym rodzajom przeciwników. Im więcej ich zrobisz, tym więcej bonusów w walce z danym wrogiem zyskasz. Możesz dzięki temu zwiększyć siłę ataków w starciach z konkretnym rywalem lub np. odblokować nowy tonik.

Read this next