Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Baldur's Gate 3 przygotowuje się do premiery na Xboksach. Gra dostała duży patch

Ponad 1000 kolejnych poprawek.

Baldur's Gate 3 otrzymało czwartą dużą aktualizację, która wprowadziła setki kolejnych poprawek, a także mile widzianą funkcję dostępności dla daltonistów. Wygląda na to, że Larian Studios przygotowuje grę do nadciągającej premiery na Xboksach.

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, długa lista składa się głównie z poprawek wydajności oraz napraw błędów technicznych i fabularnych. Nowa funkcja dostępności ułatwi niektórym graczom rozeznanie w sytuacji na polu bitwy dzięki odpowiedniemu dostosowaniu kolorów wokół postaci i elementów. Gra powinna też działać sprawniej w bardziej zagęszczonych lokacjach, a więc choćby tytułowych Wrotach Baldura.

Oprócz tego gracz otrzyma też możliwość personalizacji wyglądu najemnika zatrudnianego w obozie, a także opcję ponownego rzucenia zaklęcia „Rozmowy z umarłymi”, jeśli przy pierwszym podejściu bohater nie zadał żadnego pytania. Poprawiono także inteligencję przeciwników, którym zdarzało się niekiedy marnować tury na bezcelowe przesuwanie się z miejsca na miejsce.

Z innych ciekawszych zmian: Drapek - pies, którego możemy przygarnąć do drużyny - będzie aportował nieco sprawniej, a rzeźba, którą możemy zakupić w trzecim akcie podczas odwiedzin w cyrku, otrzyma opcje dostosowania wyglądu pod preferencje gracza. Towarzysze dostali też zestaw nowych animacji, wykonywanych podczas przebywania w obozie.

Bardzo możliwe, że to ostatnia duża aktualizacja przed premierą Baldur's Gate 3 na Xbox Series X/S. Belgijskie studio nie potwierdziło jeszcze daty premiery nowego wydania, ale kilkukrotnie zapewniało, że fani „zielonych” zagrają jeszcze w 2023 roku. Przypomnijmy, że opóźnienie w porównaniu do innych platform wyniknęło z problemów przy optymalizacji lokalnego trybu współpracy na podzielonym ekranie, które nie działało zbyt dobrze na słabszym Series S.

Read this next