Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Avowed to nie nowy Skyrim. Obsidian ujawnia szczegóły swojego RPG

Grze bliżej skalą do The Outer Worlds.

Twórcy Avowed udzielili wywiadu jednej z zachodnich redakcji, w którym przybliżają sporo szczegółów na temat nadchodzącego RPG. Wygląda na to, że gracze czekający na konkurencję dla Skyrim mogą poczuć się nieco zawiedzeni.

Pierwszy teaser Avowed wywołał wśród graczy falę porównań z serią The Elder Scrolls, tymczasem Obsidian Entertainment ma nieco inne plany. Z wywiadu udzielonego serwisowi PC Gamer wynika, że gra twórców Fallout: New Vegas jest produkcją znacznie mniejszych rozmiarów i bliżej jej raczej do The Outer Worlds, choć początkowo plany były inne.

- Początkowo chcieliśmy stworzyć w zasadzie nasz Skyrim. W trakcie pracy zacząłem jednak myśleć, że Bethesda zrobiła rewelacyjne Skyrim, Mojang zrobił rewelacyjnego Minecrafta, a Turn 10 robi rewelacyjne gry wyścigowe. My robimy z kolei rewelacyjne gry RPG, prawda? Wtedy cofnęliśmy się o krok i zadaliśmy sobie pytanie „w czym jesteśmy dobrzy?” - powiedział Feargus Urquhart, prezes Obsidian Entertainment.

Dlatego też twórcy postawili na grę o mniejszej skali i skupili się na historii, budowaniu świata, wyborach oraz towarzyszach, którzy mają być znacznie ważniejszym elementem Avowed, niż bywa to w przypadku innych produkcji. Gra Obsidianu nie będzie oferować otwartości i mnogości aktywności pobocznych jak tytuły Bethesdy, ale w zamian otrzymamy przemyślane projekty zadań, które nagradzać będą eksperymenty i eksplorację.

Twórcy zdradzili też garść innych szczegółów na temat Avowed:

  • Postać gracza ma z góry ustaloną rolę wysłannika Imperium, ale osobowość, wygląd, filozofia i klimat wnoszony do roli zależą tylko i wyłącznie od graczy.
  • Można grać tylko jako człowiek lub elf.
  • Gra jest całkowicie jednoosobowa i nie zawiera trybu kooperacji.
  • Nie da się zrobić znanej ze Skyrim sztuczki z zakładaniem wiadra na głowę sprzedawcy.
  • Można mieć dwóch towarzyszy naraz z własnymi specjalnościami bojowymi i osobowościami.
  • Istnieje kilka drzewek umiejętności, ale nie ma przymusu wiązania się z konkretną klasą czy stylem gry.
  • Będziemy zdobywać poziomy doświadczenia, ale system skupia się na odblokowywaniu umiejętności, a nie na przydzielaniu punktów do statystyk.

Możemy spodziewać się, ze o Avowed zaczniemy słyszeć więcej dopiero po premierze Starfield, jednak już teraz twórcy rysują przed nami obraz zupełnie innej produkcji, niż część graczy oczekiwała po pierwszej zapowiedzi. Dostaniemy RPG skoncentrowane na historii i towarzyszach, a także rozbudowanych opcjach wyboru. Nie oznacza to, że Obsidian szykuje małą grę - bardziej pasowałoby tu określenie „mniej rozciągniętą”.

Read this next