Wiedźmin 3 - Znak Aksji: hipnoza, oszołomienie

Jak używać i wzmocnić.

Aksji to jeden ze Znaków w grze Wiedźmin 3. Ten rodzaj magicznego ataku wywołuje u wrogów oszołomienie, a na wyższym poziomie zaawansowania może nawet sprawić, że zawalczą po stronie Geralta.

Na tej stronie:

Działanie Aksji

Oto najważniejsze cechy Znaku:

  • Rzucenie Aksji na przeciwnika w trakcie walki sprawia, że staje się oszołomiony i na chwilę jest wyłączony z walki, a tym samym podatny na atak
  • Zranienie celu będącego pod wpływem Aksji wybudza go z hipnozy
  • Oprócz walki, drugim ważnym sposobem używania Aksji są dialogi. W niektórych rozmowach Geralt ma szansę użyć Znaku, zamiast uciec się do wyjścia siłowego lub sięgać po pieniądze. Taka opcja sygnalizowana jest ikoną Aksji (1) przy konkretnej opcji dialogowej
wiedzmin_3_aksji_2
  • Opcje dialogowe z wykorzystaniem Akcji wymagają odpowiedniego poziomu umiejętności Sugestii - znajdziesz ją w menu rozwoju tego Znaku
  • Geralt może używać Aksji, żeby obniżyć poziom paniki Płotki (2), występującej przy obecności wrogów, ale nie jest to zbyt przydatne. Aby uspokoić konia, po prostu naciśnij przycisk rzucania Znaku podczas jazdy
wiedzmin_3_aksji_3

Alternatywny tryb Aksji sprawia, że wybrany przeciwnik przez pewien czas walczy po stronie Geralta, zadając przy tym większe obrażenia. Dowiedz się więcej na naszej stronie o alternatywnych trybach Znaków.

Jak rozwijać Aksji

Sugestia to zdecydowanie umiejętność warta inwestycji, jeśli chcesz rozwiązywać niektóre problemy drogą dyplomacji. Dodatkowym bonusem tej zdolności jest fakt, że cel nie porusza się w kierunku Geralta w trakcie rzucania Znaku, co ma ogromne znaczenie w kwestii unikania obrażeń.

Marionetka, atak dodatkowy Aksji, to prawdopodobnie najciekawsza propozycja wśród trybów alternatywnych w grze, bo sprawia, że przeciwnik walczy po stronie Geralta. Warto zainwestować przynajmniej jeden punkt w tę umiejętność, by samemu jej doświadczyć.

Ze względu na wątpliwą efektywność Aksji w walce, nie zalecamy wydawania punktów na Moc Aksji oraz Dominację.

Następnie: Wiedźmin 3 - maksymalny poziom postaci

Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Wiedźmin 3 - Znak Yrden: pułapka, spowolnienie