Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nowy Mass Effect powstaje na Unreal Engine 5

BioWare poszukuje programistów zaznajomionych z silnikiem.

Według oferty pracy udostępnionej przez pracownika BioWare, deweloperzy poszukują programistów obeznanych z silnikiem Unreal Engine w wersjach 4 i 5 do pracy nad nową odsłoną serii Mass Effect. Poprzednie gry studia oparto o technologie Frostbite i Eclipse.

Doniesienia o wykorzystaniu narzędzi Epic Games w kolejnym Mass Effect pojawiały się już wcześniej, ale teraz deweloper potwierdza informację.

Przypomnijmy, że pierwsze trzy odsłony Mass Effect działały na Unreal Engine 3. Później jednak BioWare - tak jak większość zespołów tworzących gry dla EA - używało silnika Frostbite. Powstały na nim Dragon Age: Inkwizycja, Mass Effect: Andromeda oraz Anthem. W międzyczasie pierwsze odsłony Dragon Age oparto z kolei na autorskiej technologii Eclipse.

Według branżowych informacji, użycie stworzonych na potrzeby serii Battlefield narzędzi spowodowało liczne problemy produkcyjne gier BioWare, ponieważ silnik Frostbite nie jest przystosowany do innych gatunków niż strzelanki.

Możliwości Unreal Engine 5 możemy już podziwiać w demie technologicznym Matrix Awakens.

Read this next