Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect 5 może wykorzystać silnik Unreal Engine - raport

BioWare zrezygnuje z Frostbite?

  • Według nieoficjalnych informacji, nowy Mass Effect może powstać na Unreal Engine
  • EA i BioWare rozważają podobno porzucenie silnika Frostbite
  • Spekuluje się, że gra ukaże się najwcześniej w 2025 roku

Twórcy nowej części Mass Effect rozważają zrezygnowanie z rozwijanego przez EA silnika Frostbite - wynika z nieoficjalnych informacji.

Jeff Grubb z serwisu GamesBeat zauważył, że Electronic Arts i BioWare poszukują dyrektora technologicznego do prac nad kolejną odsłoną kosmicznej serii. Uwagę zwraca fakt, że od potencjalnego pracownika wymaga się doświadczenia z Unreal Engine.

Dziennikarz przekonuje, że według kilku anonimowych źródeł wspomniany zapis umieszczono w ogłoszeniu, ponieważ deweloperzy rozważają porzucenie Frostbite, który posłużył do stworzenia poprzedniej odsłony cyklu o podtytule Andromeda.

Zobacz na YouTube

Trylogia Mass Effect o przygodach komandora Sheparda powstała na Unreal Engine. W przypadku jednak następnej części zdecydowano się zastosować rozwiązanie przygotowane przez studio DICE, czym EA chciało zaoszczędzić na kwestiach licencyjnych.

Frostbite okazał się jednak dużym problemem dla BioWare. Nieoficjalne informacje, które pojawiły się po premierze Andromedy, wskazują, że zespół natknął się na szereg trudności, które znacząco spowolniły prace nad projektem. Podobne kłopoty pojawiły się podczas rozwoju Anthem.

Wieści są nieoficjalne, ale Grubb uchodzi za dobrze rozeznanego w branży dziennikarza, którego informacje niejednokrotnie się sprawdzały. Redaktor GamesBeat spekuluje, że nowy Mass Effect pojawi się najwcześniej w 2025, ponieważ pierwszeństwo ma Dragon Age 4.

Read this next