Fortnite - porwanie: jak wejść do statku-matki

Łapanie Kul Skarbca.

Porwania przez statek-matkę w Fortnite to nowość 7. sezonu, wprowadzona w ramach aktualizacji v17.10.

Odwiedzając statek i biorąc udział w eksperymencie związanym ze zbieraniem Kul Skarbca, otrzymasz cenne wyposażenie, które pomoże ci przetrwać kolejne minuty meczu.

Na tej stronie:

Gdzie znaleźć Porywaczy

Wejście na statek-matkę umożliwiają Porywacze. To duże statki, które unoszą się nad nazwanymi lokacjami na mapie Fortnite, przy czym w jednym meczu pojawiają się trzy.

fortnite_mothership_abduction_41

Porywaczy widać z daleka, ale są też oznaczeni na mapie fioletowymi pierścieniami. Porywaczy nie należy mylić ze zwykłym UFO, które pojawiają się nad lokacjami z nazwami w fioletowym kolorze.

fortnite_mothership_abduction_42

Jak dać się porwać przez statek-matkę

Unoszące się nad ziemią Porywacze co pewien czas będą wystrzeliwać w stronę ziemi zielone wiązki światła.

fortnite_mothership_abduction_1

Wystarczy stanąć w tym promieniu, by unieść się nad ziemią i zostać przetransportowanym na statek-matkę.

fortnite_mothership_abduction_13

Jeśli unoszący się nad tobą Porywacz nie wystrzeliwuje wiązki, być może w okolicy jest za mało graczy - do opisanej poniżej gry potrzeba ich kilku.

Eksperyment, zbieranie kul

Kiedy trafisz na statek, rozpocznie się eksperyment. To minigra, w której ty i kilku innych graczy będziecie starać się złapać specjalne Kule Skarbca w środowisku z niską grawitacją.

fortnite_mothership_abduction_19

Kule Skarbca to pomarańczowe kule, których lokacje są zaznaczone na obrzeżach ekranu. Twoim zadaniem jest jak najszybsze zebranie pięciu z nich.

fortnite_mothership_abduction_24
fortnite_mothership_abduction_44

Będą się tu też pojawiać Kule Czasu, które dodają 5 kolejnych sekund do wyzwania - wystarczy po nich przejść. 5 sekund to jednak mniej, niż mogłoby się wydawać - rekomendujemy skupić się na Kulach Skarbca, a Kule Czasu zbierać tylko, jeśli są na drodze do pomarańczowych kul.

fortnite_mothership_abduction_47

Gracze są wyposażeni w bronie, które odpychają przeciwników, więc pamiętaj, aby z niej korzystać, gdy zbliżysz się do rywala.

Jeśli wpadniesz do przepaści, natychmiast się odrodzisz, ale stracisz trochę czasu.

Kiedy zbierzesz 5 Kul Skarbca, zostaniesz przeniesiony do Skarbca, gdzie będziesz mógł otworzyć wiele skrzynek wypełnionych legendarnym wyposażeniem. Im więcej czasu ci zostało, tym więcej skrzyń będziesz mógł otworzyć.

fortnite_mothership_abduction_33

W Skarbcu możesz znaleźć legendarny karabin magnetyczny, a więc jedną z najpotężniejszych broni w grze.