Pad od PS5 potrafi grać melodię samymi wibracjami

Dowód? Ratchet & Clank: Rift Apart.

  • System haptyczny DualSense może „grać” muzykę
  • Pierwszy przykład to broń Pixelizer z Ratchet & Clank: Rift Apart

System haptyczny kontrolera DualSense jest w stanie zagrać melodię poprzez sekwencję wibracji o różnej częstotliwości. Po raz pierwszy tę nietypową metodę zastosowali deweloperzy z Insomniac Games przy okazji Ratchet & Clank: Rift Apart.

Wiedząc, że zapewne niewielka część graczy zwróci uwagę na ciekawostkę, twórcy pochwalili się nią na Twitterze, prezentując melodię w akcji. Muzyka, którą słyszymy w poniższym materiale, pochodzi wyłącznie z wibracji, a nie głośników.

Muzykalny system haptyczny słyszymy podczas ładowania broni o nazwie Pixelizer HD, zamieniającej wrogów w piksele. Oręż jest niestety dostępny tylko dla osób, które złożyły zamówienia przedpremierowe lub po pierwszym ukończeniu fabuły, w tzw. Trybie Wyzwań. Wersja HD odblokowuje się dopiero na 5. poziomie pistoletu.

Kontrolery do PS4 i PS5 różnią się budową silniczków odpowiedzialnych za wibracje. Jak wyjaśniał w maju współreżyser The Last of Us 2, DualShock 4 ma w sobie dwa obracające się odważniki różnej wielkości. Wewnątrz DualSense znajdziemy zaś dwa ciężarki, które poruszają się do przodu i do tyłu.

Zobacz: Ratchet & Clank: Rift Apart - poradnik i najlepsze porady

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor  |  PrzemWan

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie odpowiedzialny jest m.in. za dział informacyjny. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (2)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami