Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Zobaczcie, jak Ratchet & Clank: Rift Apart zacina się na dysku HDD z PS4. Insomniac nie kłamało

Konsola faktycznie nie podołałaby grze.

Szybki dysk SSD w PlayStation 5 to jedna z cech, któą Sony wielokrotnie podkreślało w okolicach premiery konsoli. Niektórzy uznali to za zwykły chwyt marketingowy, więc wieść o tym, że Ratchet & Clank: Rift Apart musi być exclusivem PS5 także potraktowali z przymrużeniem oka. Digital Foundry dowodzi jednak, że gra faktycznie nie mogłaby zadziałać na dysku PS4.

Wczoraj uznany tytuł Insomniac Games zadebiutował na PC, więc produkcję wzięła na warsztat ekipa Digital Foundry. Jednym z testów, które przeprowadzili eksperci, było uruchomienie gry na laptopie z dyskiem HDD odpowiadającym bazowemu PlayStation 4. Poniżej możecie zobaczyć, co się stało:

Gra w ogóle nie działała najlepiej, ale po przejściu głównego bohatera przez portal wydajność spadła do katastrofalnego poziomu. Wreszcie animacja ruszyła, ale potem, przy kolejnym portalu, widzimy powtórkę z rozrywki. To właśnie zaprezentowane na wideo szczeliny były powodem, dla którego Rift Apart mogło zadebiutować wyłącznie na nowszej konsoli Sony - przechodzenie przez nie wymaga natychmiastowego wczytywania zasobów.

Warto przypomnieć, że Ratchet & Clank: Rift Apart nie wymaga dysku SSD na PC (wystarczy HDD), co zrodziło pewne kontrowersje. Jako że gra była reklamowana jako wymagająca szybszego dysku, niektórzy zarzucili Insomniac Games kłamstwo. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że wtedy była mowa jedynie o PlayStation - a w środowisku konsol Sony, Rift Apart faktycznie wymaga dysku SSD, czego dowiodło Digital Foundry.

Jednak nawet eksperci z Digital Foundry zwracają uwagę, że na pecetach można grać w Rift Apart na dysku HDD - potrzebna będzie po prostu jednostka szybsza niż ta z PS4:

Należy pamiętać, że jest to 10-letni dysk twardy z laptopa o prędkości 5400 obr/min. Nowsze dyski twarde do komputerów stacjonarnych o prędkości począwszy od 7200 obr/min są o wiele, wiele szybsze i gra działa na nich OK” - wyjaśnia Digital Foundry.

Read this next