Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ratchet and Clank: Rift Apart ma problemy z DirectStorage na PC

Warto usunąć dwa pliki.

Wystarczy usunąć dwa pliki związane z obsługą technologii DirectStorage, by wydajność Ratchet and Clank: Rift Apart wzrosła nawet 10 procent na niektórych kartach graficznych.

Stosowne testy przeprowadził niemiecki serwis ComputerBase, rekomendujący skasowanie „dstorage.dll” oraz „dstoragecore.dll” w folderze z grą. Podczas eksperymentu na RTX 4080 w rozdzielczości 4K takie posunięcie zwiększyło średnią liczbę klatek na sekundę z 118,6 do 129,7 FPS.

Co zapewne ważniejsze, zmniejszyły się nagłe spadki. Najniższa notowana wartość wzrosła bowiem z 85 klatek na sekundę do 107,4 FPS po usunięciu wspomnianych plików. Interesujący jest też fakt, że podobny eksperyment na RX 7900 XTX nie wykazał żadnych zmian - karta graficzna od AMD najwyraźniej nie ma problemów z DirectStorage.

Jeśli jednak mowa o sprzęcie Nvidii, to nie koniec kłopotów. Jeśli nie usuniemy wspomnianych plików, będziemy cierpieli także z powodu prędkości pamięci. ComputerBase sprawdziło bowiem, że liczba klatek na sekunę była niższa na SSD podłączonym przez złącze SATA, niż na napędzie NVMe (usunięcie danych - ponownie - naprawiło sytuację).

Najważniejszy - i najdziwniejszy - jest zapewne fakt, że skasowanie „dstorage.dll” oraz „dstoragecore.dll” wydaje się nie mieć żadnego znaczenia, ponieważ testujący nie natknęli się na żadne problemy po pozbyciu się kłopotliwych danych. Wprost przeciwnie, czasy ładowania oraz doczytywania obiektów uległy poprawie.

Nie jest obecnie jasne, co jest przyczyną takich problemów, lecz można bezpiecznie zakładać, że mamy do czynienia z jakimś błędem, którym odpowiedzialne za konwersję studio Nixxes powinno zająć się w najbliższej przyszłości. Jedna z teorii zakłada, że winny jest jakiś konflikt z technologią RTX IO, czyli odpowiednikiem DirectStorage od samej Nvidii.

Read this next