Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Control - Strefa Progowa

Zdobywamy pryzmat w kamieniołomie.

W poprzedniej misji - Klub oldbojów - okazało się, że nie można uruchomić maszyny w Laboratorium HWR-ów, gdyż brakuje w niej pryzmatu z czarnokamienia. W związku z tym twoim kolejnym zadaniem będzie pozyskanie tego przedmiotu z Kamieniołomu czarnokamienia, który mieści się w Sektorze technicznym.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Droga do Komory Atlasa

Twoim pierwszym zadaniem jest przedostanie się do Komory Atlasa (D). W tym celu przenieś się do Elektrowni WSN (A) w Sektorze technicznym, a następnie przejdź do Centrali technicznej (B). Skręć w prawo na rozwidleniu dróg - przejdź przez drzwi z napisem: Black Rock Processing.

W następnym pokoju skręć w lewo, odnajdź: drzwi, na którymi widniej napis: Turbine Room (1) i wejdź do środka.

Pracujące turbiny (2) uniemożliwiają przedostanie się na drugą stronę. Za pomocą wystrzelenia usuń złotą kostkę ze ściany (3). Turbiny wyłączą się - teraz możesz przejść po nich.

Wchodząc po schodach na górę, zabierz ze sobą jeden złoty sześcian - przyda się do otwarcia bramy. Gdy będziesz na wyższym poziomie, powtórz czynność z usunięciem sześcianu (4), by wyłączyć turbiny. Następnie umieść złote kostki w otworach po lewej i prawej stronie bramy (5). Jedną z nich przeniosłeś z dolnego poziomu, a drugą wyciągnąłeś ze ściany.

Przejdź przez bramę, za którą znajdziesz sznurek - pociągnij za niego trzykrotnie. Przeniesiesz się do motelu Oceanview.

Na środku korytarza znajduje się dzwonek (6). Korzystając z niego kilkukrotnie, otworzysz drzwi do pokojów po lewej stronie (7 i 8). W pomieszczeniu (8) musisz dopasować położenie czterech przedmiotów tak, aby były zgodnie z tymi, które mieszczą się w pokoju (7).

Ustaw przedmioty w pomieszczeniu (8) według schematu:

  • krzesło odsunięte od biurka
  • radio stoi po prawej stronie okna
  • obraz wisi równo w poziomie i pionie
  • doniczka z rośliną na komodzie stoi w lewej stronie

Gdy uda się ustawić przedmioty według powyższego schematu, usłyszysz charakterystyczny dźwięk. Wówczas drzwi na końcu korytarza (9) otworzą się. Zabierz klucze z biurka i otwórz nimi drzwi, które znajdują się na początku korytarza, obok sznurka.

Wewnątrz pokoju trzykrotnie użyj sznurka. Przeniesiesz się z powrotem do Sektora technicznego, w to samo miejsce, z którego przeteleportowałeś się do motelu Oceanview.

Twoje działania zaowocowały tym, że uruchomiłeś przejście w Korytarzu dostępowym (C) i możesz przedostać się na drugą stronę przepaści.

Przechodząc przez pomieszczenie z turbinami lub przeskakując przez dziurę w podłodze, przedostaniesz się z powrotem do Korytarza dostępowego (C). Odszukaj wrota z kamienia (10), które wysuną się do góry, gdy podejdziesz. Za nimi znajduje się wspomniane wcześniej przejście nad przepaścią.

Po drugiej stronie przejdź do pomieszczenia ze schodami. Wejdź po nich na górę, a potem skręć w prawo w korytarz. Zeskocz do biura i wyjdź na główny korytarz.

Po prawej stronie odblokuj drzwi (11) prowadzące do pomieszczenia, w którym przed chwilą byłeś. Wejdź po schodach na górę (12), gdzie czeka cię trudne starcie. W ten sposób dotarłeś do Komory Atlasa (D).

Komora Atlasa; Arish; znikający przeciwnik; karta dostępowa 5. poziomu; droga do kamieniołomu

W Komorze Atlasa (D) oczyść punkt kontrolny, a następnie wejdź na górę i porozmawiaj z Arishem.

Przejdź do wąskiego korytarza i kieruj się w stronę Przetwarzania czernokamienia (E). Podejdź do obiektu z czerwoną poświatą (13) i aktywuj go. Po chwili pojawi się przeciwnik, który będzie się co jakiś czas znikał i pojawiał się.

Wraz z jego pojawieniem usłyszysz głośny skowyt, który cię zrani, gdy jesteś blisko. Obserwuj przeźroczystą smugę (14), która zwiastuje wyłonienie się wroga. Wówczas użyj osłony, by ochronić się przed atakiem oponenta, a po chwili zaatakuj go, najlepiej z serwobroni. Po chwili przeciwnik zniknie. Powtórz opisaną czynność do skutku.

Gdy pozbędziesz się znikającego wroga, zniknie bariera (15). Następnie podejdź do wrót i naciśnij przycisk.

W kolejnym pomieszczeniu - Laboratorium czarnokamienia (F) - podejdź do biurka (16) i zabierz kartę dostępową 5. poziomu. Dzięki niej możesz przejść przez drzwi (17), za którymi znajduje się winda.

Wjedziesz nią na górę. Przechodząc metalowym mostem nad Konwerterami WSN (G), a potem wchodząc po schodach, przedostaniesz się do punktu kontrolnego: Górny poziom elektrowni WSN (H).

Przejdź na drugą stronę elektrowni, obchodząc wysoką konstrukcję. Idź w kierunku Kamieniołomu czarnokamienia (J). Gdy dotrzesz do windy, okaże się, że jest zepsuta. Zejdź w dół po mostkach i rurach wentylacyjnych, zabijając po drodze przeciwników. Na dole odblokuj punkt kontrolny: Wejście do kamieniołomu (I).

Kamieniołom czarnokamienia; wydobycie pryzmatu

Za punktem kontrolnym znajduje się Kamieniołom czarnokamienia (J). Aby dostać się do głównej sali, idź północnym korytarzem (spójrz na niebieskie strzałki na mapie) w stronę centralnego punktu kamieniołomu. Przygotuj się do walki, która czeka cię na dole.

Następnie umieść złote kostki w trzech otworach (18), aby uruchomić panel sterowania (19). Po wybuchu zabierz pryzmat z powstałej szczeliny (20).

Pojawią się byty w kamieniołomie, które lepiej ominąć. Wespnij się po skałach i pędź do punktu kontrolnego: Wejście do kamieniołomu (I). Przenieś się do Centralnego kierownictwa w Sektorze kierowniczym.

Porozmawiaj z Marshall, którą znajdziesz przed Salą Zarządu. Po zakończeniu konwersacji, misja dobiegnie końca. Jako nagrodę otrzymasz między innymi 3 punkty zdolności.

Następnie: Control - Na straży brata

Spis treści: Control - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Control - Klub oldbojów

Read this next