Star Wars Jedi: Fallen Order bez odcinania kończyn z powodu wytycznych Disneya

Nie chodzi jednak o przemoc.

W zaprezentowanym na E3 fragmencie rozgrywki ze Star Wars Jedi: Fallen Order zauważyć można, że ataki mieczem świetlnym nie odcinają ludzkim przeciwnikom kończyn. Okazuje się, że to efekt wytycznych Disneya.

Dziennikarze IGN porozmawiali z przedstawicielami odpowiedzialnego za projekt studia Respawn Entertainment. Według deweloperów, to koncern Myszki Miki - właściciel marki „Gwiezdnych wojen” - nalegał, by nie było możliwości przepoławiania wrogów.

Wbrew pozorom, powodem nie jest chęć ograniczenia nadmiernej przemocy i uczynienia gry przyjaźniejszej dla młodszch odbiorców. Disney chce, aby sceny, w których postaciom odcinane są kończyny, miały mocniejszy wydźwięk - tak jak w „Imperium kontratakuje”, gdy Luke traci rękę.

Firma wraz z Lucasfilm uważa, że jeżeli gracz regularnie ćwiartowałby oponentów, ważne dla fabuły sekwencje, w których określona postać pozbawiana jest dłoni lub nogi nie wywarłyby tak dużego wrażenia. Co ciekawe, jeden z twórców animowanych „Wojen klonów” twierdzi, że do podobnych zaleceń musieli dostosować się też autorzy wspomnianego serialu.

Warto jednak zaznaczyć, że starsze gry w uniwersum „Gwiezdnych wojen” - w tym Jedi Knight i Jedi Academy - pozwalały odcinać przeciwnikom kończyny. W trakcie walki gracz mógł przepołowić wrogów.

sw_fallen_order_walka
W walkach użyjemy też Mocy

W powstającej produkcji walka jest bardzo ważnym elementem rozgrywki. System starć przypomina rozwiązania z Sekiro: Shadows Die Twice - pojawi się na przykład możliwość blokowania ataków przeciwników i odbijania nadlatujących pocisków.

Akcję gry osadzono pomiędzy wydarzeniami z trzeciego i czwartego epizodu filmowej sagi. Głównym bohaterem jest Cal Kestis - padawan Jedi, który zdołał przetrwać wydany przez Imperatora rozkaz 66 i ukrywa się przed siłami Imperium.

Zobacz: Star Wars Jedi: Fallen Order (Upadły Zakon) - premiera i najważniejsze informacje

Star Wars Jedi: Fallen Order zadebiutuje 15 listopada na PC, PS4 i Xbox One. Tytuł zaoferuje wyłącznie kampanię fabularną nastawioną na zabawę w pojedynkę, w planach nie ma też transakcji cyfrowych.

Reklama

Skocz do komentarzy (13)

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (13)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami