Star Wars Jedi: Fallen Order bez odcinania kończyn z powodu wytycznych Disneya

Nie chodzi jednak o przemoc.

W zaprezentowanym na E3 fragmencie rozgrywki ze Star Wars Jedi: Fallen Order zauważyć można, że ataki mieczem świetlnym nie odcinają ludzkim przeciwnikom kończyn. Okazuje się, że to efekt wytycznych Disneya.

Dziennikarze IGN porozmawiali z przedstawicielami odpowiedzialnego za projekt studia Respawn Entertainment. Według deweloperów, to koncern Myszki Miki - właściciel marki „Gwiezdnych wojen” - nalegał, by nie było możliwości przepoławiania wrogów.

Wbrew pozorom, powodem nie jest chęć ograniczenia nadmiernej przemocy i uczynienia gry przyjaźniejszej dla młodszch odbiorców. Disney chce, aby sceny, w których postaciom odcinane są kończyny, miały mocniejszy wydźwięk - tak jak w „Imperium kontratakuje”, gdy Luke traci rękę.

Firma wraz z Lucasfilm uważa, że jeżeli gracz regularnie ćwiartowałby oponentów, ważne dla fabuły sekwencje, w których określona postać pozbawiana jest dłoni lub nogi nie wywarłyby tak dużego wrażenia. Co ciekawe, jeden z twórców animowanych „Wojen klonów” twierdzi, że do podobnych zaleceń musieli dostosować się też autorzy wspomnianego serialu.

Warto jednak zaznaczyć, że starsze gry w uniwersum „Gwiezdnych wojen” - w tym Jedi Knight i Jedi Academy - pozwalały odcinać przeciwnikom kończyny. W trakcie walki gracz mógł przepołowić wrogów.

sw_fallen_order_walka
W walkach użyjemy też Mocy

W powstającej produkcji walka jest bardzo ważnym elementem rozgrywki. System starć przypomina rozwiązania z Sekiro: Shadows Die Twice - pojawi się na przykład możliwość blokowania ataków przeciwników i odbijania nadlatujących pocisków.

Akcję gry osadzono pomiędzy wydarzeniami z trzeciego i czwartego epizodu filmowej sagi. Głównym bohaterem jest Cal Kestis - padawan Jedi, który zdołał przetrwać wydany przez Imperatora rozkaz 66 i ukrywa się przed siłami Imperium.

Zobacz: Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik, misje i sekrety

Star Wars Jedi: Fallen Order zadebiutuje 15 listopada na PC, PS4 i Xbox One. Tytuł zaoferuje wyłącznie kampanię fabularną nastawioną na zabawę w pojedynkę, w planach nie ma też transakcji cyfrowych.

Reklama

Skocz do komentarzy (13)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

The Last of Us 2 - Poradnik, Solucja

Kompletny przewodnik: opis przejścia, misje, sekrety i mechanika gry.

RekomendacjaThe Last of Us 2 - Recenzja

Świat się zmienia, ludzie nigdy.

Komentarze (13)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami