Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Anthem - walka: jak walczyć w powietrzu

Wszystko o strzelaniu, broni, lataniu, unoszeniu się, unikach i zdolnościach.

Strzelanie oraz latanie - to fundament rozgrywki w Anthem. Jedną i drugą czynność twórcy gry zaprojektowali tak, aby sprawiała masę przyjemności. O ile strzelanie nie powinno sprawić problemów, to warto poświecić chwilę, aby przyswoić sztukę latania w javelinie.


Informacje na temat wydłużenia lotu w javelinie znajdziesz na stronie: Anthem - długie latanie, jak dłużej latać.


Podczas potyczek mamy do wyboru dwa rodzaje broni. Pomiędzy jednym a drugim typem uzbrojenia przełączymy się w dowolnym momencie. Broń ekwipujemy tylko podczas pobytu w Forcie Tarsis, nie wykonamy tej czynności podczas realizowania zadania. Przed wyruszeniem na misję, warto się zastanowić, jaki zestaw uzbrojenia będzie najlepszy.

Przede wszystkim zabierzmy ze sobą szybkostrzelny karabin (np. szturmowy lub wyborowy), który dobrze sprawdza się na bliskie i średnie dystanse, a także zapewni nam dużą ilość amunicji. W przypadku drugiej broni, wszystko zależy od naszych preferencji. Może być to strzelba albo karabin snajperski, albo jeszcze inna broń. Warto eksperymentować z uzbrojeniem i dobrać je do naszego stylu walki.

Niektóre bronie, jak wspomniane snajperki, mają ograniczenia w liczbie nabojów, które możemy mieć przy sobie. Wówczas pierwszą broń należy traktować jako główną, a drugą tylko do zadań specjalnych, ze względu na limitowaną ilość pocisków.

Latanie w javelinach nie służy tylko i wyłącznie do przemieszczania się po krainach świata Arthem. Choć z pewnością, właśnie dzięki egzoszkieletom, pokonujemy szybko duże odległości. Walka w powietrzu daje nam przewagę, którą wykorzystajmy podczas potyczek z przeciwnikami - na przykład: przelatując nad wrogami i strzelając im w plecy.

Miejmy jednak na uwadze, że w javelinach latamy tylko przez ograniczony czas. Jeśli zbyt długo unosimy się w powietrzu, to nasz javelin ulegnie przegrzaniu.

Łukowaty pasek (1) informuje o poziomie nagrzania naszego pancerza. Gdy zrobi się czerwony, to znak, że za chwile nie będziemy mogli kontynuować latania. Jeśli javelin ulegnie przegrzaniu, runiemy na ziemie. Co ważne, nie otrzymamy żadnych obrażeń, niezależnie z jakiej wysokości spadniemy.

Walcząc w powietrzu, mamy możliwości, aby zaskoczyć przeciwników. Już samo strzelanie z góry daje nam dominującą rolę. Nie każdy wróg bowiem obroni się przed naszymi atakami. Unoszenie w powietrzu aktywujemy za pomocą odpowiedniego przycisku na padzie lub klawiaturz, albo w trybie celowania, gdy lecimy.

To bardzo ważna funkcja, dzięki której „stoimy w powietrzu” i strzelamy w nieruchomej pozycji, co ma wpływ na naszą celność. Co istotne, unosząc się w powietrzu, javelin nagrzewa się wolniej, w przeciwieństwie do latania, dlatego wykorzystujmy tę czynność jak najczęściej podczas potyczek. W zależności od klasy postaci unosić się możemy dłużej lub krócej (pod tym względem najlepiej wypada Sztorm).

Podczas walk z oponentami warto używać uników, które pomogą nam w szybki sposób uchronić się przed ich atakami. Co ważne, uników używamy podczas walk w na ziemi i w powietrzu (podczas unoszenia), a także podczas lotu.

Zdolności to inaczej moce, które wykorzystujemy przeciwko wrogom. Zadają dużo większe obrażenia aniżeli standardowa broń. Dlatego warto używać umiejętności na tyle często, na ile to jest możliwe. Po skorzystaniu talentu, musimy odczekać chwilę, aby ponownie go aktywować. Podobnie jak uników, zdolności używamy również na ziemi i w powietrzu.


Read this next