W okresie tygodnia od premiery, Battlefield 5 sprzedał się na rynku brytyjskim o 63 proc. gorzej niż poprzednia część serii, Battlefield 1 - informuje firma Chart-Track. Dane dotyczą jednak tylko wydań pudełkowych, co utrudnia wyciągnięcie trafnych wniosków.

Należy bowiem pamiętać, że zarówno osoby, które nabyły edycję Deluxe, jak i subskrybenci usługi Origin Access Premier, mogli zagrać w Battlefield 5 jeszcze przed oficjalną premierą, co mogło zachęcić znaczną część nabywców.

Ponadto dystrybucja cyfrowa wciąż zyskuje na znaczeniu kosztem pudełkowych wydań gier.

bf
Trudno ocenić, jaki wpływ na sprzedaż gry miały kontrowersje związane między innymi z personalizacją postaci

Biorąc te informacje pod uwagę, warto wspomnieć, że Battlefield 5 sprzedał się też gorzej niż Battlefield: Hardline - poboczna odsłona cyklu, wydana w 2015 roku. W nowym rankingu sprzedaży fizycznych wydań strzelanka DICE ustąpiła też miejsca Call of Duty: Black Ops 4.

Ranking sprzedaży gier w wersjach pudełkowych na terenie Wielkiej Brytanii prezentuje się następująco:

  1. FIFA 19
  2. Call of Duty: Black Ops 4
  3. Red Dead Redemption 2
  4. Battlefield 5
  5. Forza Horizon 4
  6. Spider-Man
  7. Fallout 76
  8. Pokémon: Let's Go Pikachu
  9. Spyro Reignited Trilogy
  10. Mario Kart 8 Deluxe

Gra zadebiutowała 20 listopada na PC, PlayStation 4 i Xbox One. „Multiplayer jest znakomity, a zarazem wymagający, ale tego samego nie można powiedzieć o kampanii fabularnej” - napisaliśmy w naszej recenzji Battlefield 5, przyznając grze znak rekomendacji.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz