Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gramy w polską strategię Ancestors: Legacy

Mieszko I na polu bitwy.

Ancestors: Legacy debiutuje dziś - 22 maja - na PC. Przed końcem roku trafi także na konsole. To nowa produkcja gliwickiego studia Destructive Creations, odpowiedzialnego między innymi za Hatred.

Warto zaznaczyć, że w Polsce tytuł dostępny jest też w specjalnej edycji Mieszka I. W skład wydania wchodzą wszystkie elementy z wersji limitowanej - gra, ścieżka dźwiękowa, etui z metalizowanym logo strategii, artbook w twardej oprawie oraz instrukcja. Całość zdobi okładka przedstawiająca legendarnego polskiego władcę.

To pierwszy projekt studia, nad którym pracuje także Tomasz Gop - były deweloper z CI Games i CD Projekt RED pełni przede wszystkim rolę producenta.

Ancestors to strategia czasu rzeczywistego. Mamy do czynienia z grą RTS w dosyć klasycznym stylu, czyli z konstruowaniem budynków w bazie i rekrutowaniem jednostek różnego rodzaju.

Projektanci przygotowali kilka kampanii fabularnych z różnymi przywódcami, postaciami historycznymi w rolach głównych. W kampanii Polan bohaterem jest Mieszko I. Poza tym, możemy też grać wikingami, Niemcami i Anglosasami.

Misje dla jednego gracza są odpowiednio zróżnicowane. Czasem sterujemy tylko garstką oddziałów, by w miarę postępów opowieści zbierać siły, rozbudować swoje możliwości i zakończyć kampanię wielką bitwą.

Frakcje różnią się jednostkami specjalnymi. Przykładowo, tylko wikingowie mają dostęp do niebezpiecznych berserków. Wszyscy dysponują jednak uniwersalnymi żołnierzami: włócznikami, tarczownikami, łucznikami, konnicą i procarzami. W bitwie należy odpowiednio dobierać, jaką jednostkę wyślemy przeciwko konkretnemu rodzajowi przeciwników.

Zobacz na YouTube

Przygotowano też tryb potyczek oraz multiplayer. Tutaj zasady przypominają rozwiązania z Company of Heroes. Musimy przejmować konkretne punkty na mapie (obozy), by mogły generować niezbędne do rozwoju i produkcji jednostek zasoby.

W walce ważne jest nie tylko atakowanie z dobrej strony, czyli najlepiej z boku lub od tyłu. Niezwykle istotne okazuje się wykorzystanie formacji defensywnej, dzięki której niwelujemy skutki szarży i jesteśmy odporni na efekty strachu.

Ciekawą mechaniką są także pułapki. Możemy ustawić je na drodze do naszego punktu kontrolnego. Jeżeli wróg ich nie wykryje - uruchamiając postawę defensywną - to otrzyma spore obrażenia.

Nasza recenzja Ancestors: Legacy już jutro.

Read this next