Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Polska strategia Ancestors to teraz Ancestors Legacy

Jest też obszerny gameplay.

Polskie studio Destructive Creations z Gliwic poinformowało, że strategia Ancestors zmienia tytuł na Ancestors Legacy. Opublikowano także obszerny fragment rozgrywki.

Przygotowany materiał wideo obejmuje cały scenariusz, wraz z komentarzem producenta, Tomasza Gopa. Obserwujemy drugą misję frakcji wikingów, rozpoczynającą się od splądrowania zapasów żywnościowych.

Nie zabraknie też większych bitew

Choć mamy do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, wideo prezentuje kilka systemów znanych lepiej z gier akcji, jak skradanie się w wysokiej trawie czy konieczność unikania światła, by pozostać niezauważonym przez strażników.

- Chcemy, by cała kampania była zróżnicowana, od wolniejszego tempa i skradania, jak tutaj, gdzie liczy się każdy wojownik, do konfrontacji na dużą skalę, z makroekonomią, zarządzaniem surowcami, budowaniem baz i innymi mechanikami, do których przyzwyczajeni są fani gatunku RTS - wyjaśnia Gop.

Pewną ciekawostką jest także podejście do walki. Jeśli poślemy drużynę wojów do starcia, nie zawsze łatwo jest taką bitwę przerwać, co wymusza na graczu dokładne planowanie posunięć.

Duże znacznie ma teren. Roślinność i lasy służą nie tylko do skradania się, ale zmniejszają także skuteczność łuczników, o kawalerii nie wspominając. Do tego inne czynniki: pogoda, głód, wybrana formacja, ogólne morale i tak dalej.

Akcję tytułu - największego projektu polskiej ekipy - osadzono w okresie wczesnego średniowiecza, pomiędzy X i XII wiekiem. Tytuł zaoferuje cztery kampanie fabularne, w których pokierujemy Duńczykami, Anglosasami, Germanami oraz Słowianami.

Całość przypomina więc serial „Wikingowie”, gdyby przenieść go w realia gry wideo i dodać systemy rodem z cyklu Total War - choć dla mniejszych grup jednostek.

„Twórcy są na dobrej drodze, by wprowadzić na Xbox One strategię pozbawioną zbyt dużych uproszczeń - a na PC trafi starannie przygotowana wersja gry, która nie przerazi fanów gatunku interfejsem stworzonym z myślą o konsoli” - napisał Mateusz w swoich niedawanych wrażeniach z gry. Na Gamescomie sprawdzał właśnie prezentowaną wyżej misję.

Premierę zaplanowano na drugi kwartał 2018 roku.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze