To pierwsze zadanie dodatkowe odblokujesz automatycznie podczas misji głównej Przebudzenie. Gdy tylko wstaniesz z łóżka i wyjdziesz na zewnątrz, powinieneś zauważyć przechadzającego się w najbliższym otoczeniu mężczyznę ubranego na biało. To miejscowy młynarz, któremu jesteś dłużny pieniądze za opiekę nad tobą.

Nie wszystko musi jednak sprowadzać się do pieniędzy. Porozmawiaj z młynarzem, aby dowiedzieć się o tajemniczym pierścieniu pewnego człowieka. Musisz odzyskać przedmiot, aby wkupić się w łaski młynarza. Problem w tym, że właściciel pierścienia nie żyje, dlatego do ukończenia zadania przyda się na pewno łopata. Możesz jednak też odmówić odkopywania zwłok.

W tym przypadku młynarz będzie chciał odzyskać od ciebie 50 groszy, które musiał wydać na leki u aptekarza, kiedy pozostawałeś nieprzytomny. Zdecydowanie większe profity zyskasz jednak dzięki wykonaniu zadania. Rozglądamy się zatem za szpadlem (1). Przedmiot znajdziesz przy drewnianym wozie obok zadaszenia na drewno.

kingdom_come_deliverance_poradnik_022
Po zdobyciu szpadla (1) będziesz musiał odkopać zwłoki (2).

Z uzyskanym szpadlem czeka cię niezbyt długa wycieczka w kierunku południowego zachodu. Zauważ, że znaczniki misji pobocznych mają inny kolor od zadań głównych. Kieruj się więc w dowolny sposób w stronę litery „A” na czerwonym tle. Znajduje się tam szubienica, z której spójrz w kierunku północno-wschodnim, gdzie zauważysz zabudowania. Patrząc lekko na prawo od budynków, zauważysz świeży grób (2).

Po odkopaniu ciała okaże się jednak, że zwłoki pozbawione są poszukiwanego przedmiotu. Chociaż gra podpowie ci, żebyś wrócił do zleceniodawcy, nie rób tego. Obierz za to kierunek na najbliższe budynki, gdzie powinieneś zauważyć przechadzającego się mężczyznę, Kata Hermana (3).

Rozmowę możesz poprowadzić w dwojaki sposób. Jeśli wspomnisz o dzieciach zmarłego, będziesz miał możliwość odkupienia pierścienia za 15 groszy. W ten sposób, dość tanio, odzyskasz przedmiot fabularny. Jeśli jednak będziesz chciał wywieść mężczyznę z domu, potrzebować będziesz wytrycha i dość szybkiego otworzenia skrzyni znajdującej się w budynku.

kingdom_come_deliverance_poradnik_023
Po zdobyciu pierścienia warto też nauczyć się kradzieży kieszonkowej.

15 groszy to jednak niedużo i nie warto ryzykować kradzieży. Z pierścieniem nieboszczyka możemy już wrócić do młynarza Peszki, który oddeleguje nas do kolegi po fachu, Wojciecha z Kochelnicy. Zanim jednak to zrobisz, młynarz może nauczyć cię kradzieży kieszonkowej (4). Skorzystaj z tej opcji.

Następnie udaj się do wspomnianego Wojciecha. Kochelnica znajduje się na północny wschód od twojej aktualnej pozycji. Udaj się więc pieszo w kierunku litery „B” na czerwonym tle. Droga powinna być wyjątkowo spokojna. Po dotarciu na miejsce poszukaj młynarza Wojciecha. Jeśli nie zauważysz nikogo na zewnątrz, sprawdź pomieszczenia.

W rozmowie z mężczyzną porusz temat pierścienia. Okaże się, że przedmiot jest zupełnie bezwartościowy, a cała misja była po prostu sprawdzianem twoich umiejętności. Zyskasz dzięki temu cenną wiedzę - kradzione przedmioty w łatwy sposób sprzedasz od teraz u któregoś z młynarzy. Przy okazji możesz się od razu pozbyć wszystkich przedmiotów z czerwoną ikoną w inwentarzu- o ile takie posiadasz.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko