Studio Wargaming ogłosiło powstanie Neurogaming, firmy zajmującej wirtualną rzeczywistością. Pierwszym zadaniem jest produkcja World of Tanks VR, które „przeniesie intensywność walk czołgowych w nową perspektywę i na nową platformę” - czytamy w ogłoszeniu.

„Głównym celem jest zmiana sposobu korzystania z VR jako jednorazowego doświadczenia na rzecz długofalowego zaangażowania w treści i rywalizację” - tłumaczy Wiaczesław Makarow, jeden z twórców WoT i strategiczny doradca Neurogaming.

„Praca nad przeniesieniem marki World of Tanks, które posiada 180-milionową społeczność do VR jest olbrzymim i ekscytującym wyzwaniem” - dodaje menedżer.

Neurogaming ma siedzibę na Cyprze, a studio deweloperskie - w Moskwie. Obecnie zatrudniono już 75 osób, a w planach na ten rok jest rozwój w Europie i USA, w tym otworzenie nowych biur już w pierwszym kwartale tego roku w Amsterdamie i Nowym Jorku.

1
Neurogaming pojawiło się już na targach gamescom i Tokyo Game Show

W celu realizacji projektu studio rozwija dwie technologie. CinemaVR koncentruje się na sesjach wieloosobowych i kooperacji, głównie w zastosowaniach dla biznesu. Dla gier powstaje za to PolygonVR, prezentowane już na targach gamescom i Tokyo Game Show w ubiegłym roku.

„Technologia pozwala na pełną immersję i długie sesje wieloosobowe oraz esport. Ciekawym elementem jest jednoczesne wsparcie dwóch ekranów, co daje możliwość zarówno grania, jak i oglądania rozgrywki w tym samym czasie” - zapewniają twórcy.

Nie wiemy obecnie kiedy i na jakie urządzenia zadebiutuje World of Tanks VR.

Reklama