Destiny 2: Klątwa Ozyrysa - skrzynia w Latarni, jak ją otworzyć

Księgi Ozyrysa.

Klątwa Ozyrysa wprowadza do Destiny 2 nową planetę - Merkurego. Do tej pory mogliśmy ją odwiedzić tylko na jednej z map PvP, na dodatek dostępnej wyłącznie na PS4.

Jak każda inna planeta, także Merkury oferuje jedno miejsce, gdzie czeka na nas NPC, u którego zwiększymy poziom reputacji. W tym przypadku to brat Vance, który przebywa w Latarni.

To właśnie w głównym pomieszczeniu Latarni zauważymy - na niższym poziomie, pod przejściem prowadzącym do portalu na zewnątrz - złotą skrzynię. Dostęp do niej jest jednak zablokowany polem energetycznym.

Sposób odblokowania skrzyni jest bardzo nieoczywisty. Cały proces opisujemy poniżej.

Badanie ksiąg

Żeby wyłączyć energetyczną blokadę skrzyni, należy wejść w interakcję (teoretycznie: przeczytać) pięć ksiąg rozmieszczonych w pomieszczeniu. Samo ich znalezienie nie jest wyjątkowo trudne, ponieważ na ich okładkach i brzegach widzimy świecący symbol, charakterystyczny dla utraconych sektorów.

Ważna jest jednak kolejność, która wygląda następująco:

  • wciągająca księga
  • oznaczona księga
  • wiekowa księga
  • intrygująca księga
  • ważna księga

Podejdź więc do Vance'a (od portalu prowadzącego na zewnątrz Latarni) i spójrz na podest po lewej stronie, a dostrzeżesz pierwszą - wciągającą - księgę. Użyj jej i przejdź na prawą stronę pomieszczenia (prawą, jeżeli patrzymy na Vance'a).

Tam, na półce przy samej ścianie, między dwiema latarniami, czeka kolejna księga - oznaczona. Przeczytaj ją i skieruj się do symbolu Ozyrysa po drugiej stronie sali (symbol jest na szarej ścianie). Księga wiekowa leży po lewej stronie, na prawo od pierwszego płomienia.

24883204_10213623078985052_224875462896312701_o
Księgi rozpoznamy dzięki świecącym symbolom

Teraz udaj się do czwartej - intrygującej - księgi. Jest tam gdzie druga, ale nie na półce na ścianie, tylko na stoliku, przy którym siedzi też uczony w ciemnym płaszczu.

Od tego stolika przejdź na drugą stronę sali w linii prostej. Piąta i ostatnia księga jest na półce po prawej stronie od symbolu na ścianie, ale jest umieszczona wyżej, więc musisz podskoczyć, by w nią kliknąć.

Gdy użyjesz wszystkich ksiąg w tej kolejności, w pomieszczeniu pojawi się konstrukt Weksów - biały, energetyczny słup. Podejdź i użyj go, a dojście do skrzyni będzie odblokowane. Otwórz ją i ciesz się losową nagrodą i Żetonami z Merkurego.