Divinity: Original Sin 2 - rasy

Poznaj zalety i wady ludzi, krasnoludów, jaszczurów oraz elfów.

W Divinity: Original Sin 2 autorzy przygotowali pięć ras, którymi możesz pokierować. Są to ludzie, elfy, krasnoludy, jaszczury oraz nieumarli. Każda rasa posiada unikalny wygląd, umiejętności i talenty oraz tak zwane tagi, czyli specjalne modyfikatory wpływające na rozmowy z napotkanymi w trakcie przygody osobami.

Dodatkowo przedstawiciel każdej rasy występuje w wariancie męskim i żeńskim, chociaż ma to wpływ głównie estetyczny. Poniżej znajdują się opisy wszystkich ras z uwzględnieniem ich cech szczególnych oraz proponowanymi dla nich klasami. Oczywiście są to tylko wskazówki opierające się na początkowych statystykach i umiejętnościach poszczególnych ras, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przy tworzeniu bohatera eksperymentować samemu.

rasy
Ludzie (1), elfy (2), krasnoludy (3, jaszczury (4) oraz nieumarli (5).

Uwaga - tworząc bohatera od podstaw jedną z dwóch umiejętności specjalnych zawsze jest Dome of Protection pozwalający w trakcie walki podnieść o osiem punktów pancerz fizyczny oraz magiczny.

Humans (ludzie)

Najbardziej rozpowszechniona rasa w całym Rivellon. Pomimo wielu wojen ludzie pozostają dominującym gatunkiem, przez co dość często są nielubiani wśród przedstawicieli innych ras. Ze względu na swoje umiejętności i talenty sprawdzają się dobrze, jako klasy bitewne (cleric, fighter) na polu bitwy oraz w roli łotrzyków (rogue).

Umiejętności specjalne:

  • Encourage (odwaga) - na kilka tur umożliwia podniesienie atrybutów osób z drużyny, znajdujących się w pobliżu postaci. Bardzo przydatna umiejętność, z której dobrze jest korzystać, kiedy osoby z drużyny się blisko siebie (na przykład na początku walki), co umożliwia objęcie bonusem wszystkich postaci. Należy jednak pamiętać o dość długim czasie jej ładowania, dlatego dobrze jest przemyśleć moment jej użycia.

Talenty:

  • Ingenious (pomysłowość) - +2 wits (bystrość), 3% critical chance (szansa na trafienie krytyczne). Talent bardzo przydatny dla łotrzyków atakujących z ukrycia oraz postaci nastawiających się na eksplorację oraz korzystanie z perswazji podczas rozmów.
  • Thrifty (oszczędność) - +1 bartering (handlowanie). Umożliwia nabywanie towarów po niższych cenach.

Elves (elfy)

Długowieczne elfy zawsze strzegły swoich sekretów oraz tajemnic. Smukłe ciała i otwarte oraz chłonne umysły sprawiają, że przedstawiciele tej rasy są niezwykle zwinni i inteligentni, co predysponuje ich do klas pokroju strażnika (ranger), łotrzyka (rogue) czy czarodzieja (wizard).

Umiejętności specjalne:

  • Flesh sacrifice (cielesne poświęcenie) - zyskujesz od razu 1 punkt akcji oraz zwiększasz na kilka tur siłę zadawanych obrażeń, ale kosztem punktów kondycji (constitution). Przydatna umiejętność umożliwiająca w toku walki nie tylko podejmowanie dodatkowych czynności, dzięki punktom akcji, ale przede wszystkim zwiększająca siłę ciosu. Efekt umiejętności trwa przez trzy tury, a regeneruje się w ciągu czterech - można zatem stosować to wzmocnienie stosunkowo często.

Talenty:

  • Elegant (elegancja) - postać otrzymuje dodatkowe 2 punkty finezji (finesse).
  • Flesh eater (mięsożerca) - przydatna umiejętność umożliwiająca elfowi zjadanie zwłok. W ten sposób odnawiasz zdrowie oraz możesz nauczyć się jakiejś umiejętności zjedzonej osoby.

Dwarves (krasnoludy)

Chociaż niskie wzrostem, krasnoludy są dumną rasą mocno związaną ze swoim królestwem. Ich cechą charakterystyczną jest duża siła oraz wytrzymałość. Słyną również z pewnej dozy egocentryzmu i tym, że nie przepadają za elfami. Ze względu na swoje cechy sprawdzają się dobrze w roli postaci walczących, takich jak rycerz (knight) czy wojownik (fighter).

Umiejętności specjalne:

  • Petrifying touch (przerażające dotknięcie) - umiejętność umożliwiająca unieruchomienie na kilka tur wskazanego celu. Przy okazji podnosi się odporność fizyczna nieruchomego celu oraz likwidowane są efekty krwawienia (bleeding), podpalenia (burning), zatrucia (poisoned) oraz okaleczenia (crippled). Warto korzystać z tej umiejętności, jeśli któryś z sojuszników posiada mało życia i jest na niego nałożony któryś z powyższych, negatywnych efektów. Wprawdzie w ten sposób chwilowo wykluczymy go z walki, ale w zamian podniesiemy jego umiejętności defensywne i „wyleczymy" go.

Talenty:

  • Sturdy (krzepkość) - zapewnia 2 dodatkowe punkty siły (strength).
  • Dwarven guile (krasnoludzka przebiegłość) - dodaje 1 punkt do skradania (sneaking).

Jaszczury (lizard)

Są to przedstawiciele wielowiekowej cywilizacji, w której mocno przestrzega się prawa. W przypadku jego złamania może dojść do wygnania. Jaszczury z takim statusem są wtedy traktowane podrzędnie w stosunku do obywateli z pełnymi prawami. Przedstawiciele tej rasy charakteryzują się dobrze rozwiniętą inteligencją, dzięki czemu sprawdzają się w roli czarodziejów, czarowników czy magów.

Umiejętności specjalne:

  • Dragon's blaze (ognisty podmuch) - umiejętność umożliwiająca wystrzelenie ognistego stożka, który rani i podpala cele na swojej drodze. Umiejętność przydatna, jeśli zależy nam na zadaniu dodatkowych obrażeń wybranemu przeciwnikowi lub ich grupie, o ile stoją blisko siebie. Należy przy tym pamiętać, że atak będzie zupełnie nieskuteczny w przypadku istot odpornych na działanie ognia.

Talenty:

  • Sophisticated (wyrafinowany) - dodatkowe 2 punkty do inteligencji (intelligence).
  • Spellsong (magiczna pieśń) - dodaje 1 punkt do perswazji (persuasion).

Nieumarli (Undead)

Rasa zaburzająca porządek rzeczy w Rivellon. Chociaż z pozoru są martwi, to jednak funkcjonują w normalnym świecie wywołując strach samym swoim widokiem. Należy pamiętać, że nieumarli występują pod postacią każdej z czterech opisanych klas. Mogą być zatem nieumarłymi ludźmi, krasnoludami, elfami lub jaszczurami. Nieumarli na ogół starają się ukrywać za obszernymi szatami. Zdradzenie swojej aparycji rozmówcy może wywołać u niego szok i niechęć kontynuowania rozmowy.

Umiejętności specjalne:

  • Play dead (Udawanie umarłego) - możesz na trzy tury udawać martwego. Wprowadza to w błąd przeciwników, którzy cię nie atakują. W tym czasie umiejętności (cooldown) nie odnawiają się, a jakikolwiek wykonany ruch przerywa działanie umiejętności. Przydatna sprawa, jeśli chcesz danemu bohaterowi dać chwilę wytchnienia od wrogich ciosów.

Talenty:

  • Undead - sprawia, że jesteś leczony przez trucizny, jednak mikstury przywracające zdrowie powodują, że je tracisz.
  • Ingenious - dodaje 2 punkty bystrości (wits) oraz 3% szans do wyprowadzenia krytycznego ciosu.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami