Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Divinity: Original Sin 2 - atrybuty postaci

Poznaj cechy kształtujące bohaterów.

W grze występuje sześć atrybutów wpływających na różne elementy związane z postaciami i ich rozwojem. Mają one wpływ między innymi na niektóre modyfikatory (np. rozwój siły zapewnia możliwość wyprowadzania silniejszych ataków) oraz talenty. W trakcie rozwijania bohatera najlepiej inwestować w atrybuty specjalizujące go w jakiejś dziedzinie. Dodawanie kolejnych punktów do wszystkich po trochu sprawi, że postać w niczym nie osiągnie mistrzostwa.

Warto wiedzieć, że atrybuty są wyrażane w liczbowo, a ich minimalny poziom wynosi 10. Im więcej punktów zainwestujemy w dany atrybut, tym więcej dzięki niemu zyskamy. Należy mieć tu jednak na uwadze pewne ograniczenia. Przykładowo na pierwszym poziomie doświadczenia atrybuty można rozwijać maksymalnie do 14 punktów. Jeśli będziemy inwestować w atrybut powyżej tej wartości, to na pierwszym poziomie doświadczenia nie otrzymamy za niego już żadnych korzyści - skorzystamy z nich dopiero po awansowaniu postaci na drugi poziom doświadczenia.

Początkowe atrybuty (1) określamy w trakcie tworzenia postaci.

Poniżej opisano wszystkie atrybuty wraz z efektami, jakie zapewniają przy dodawaniu kolejnych punktów w trakcie rozwoju.

Strength (siła) - określa skuteczność ataków w trakcie korzystania z broni (m.in. miecze, topory i młoty) i umiejętności bazujących właśnie na sile. Każdy punkt dodaje: 5% damage (obrażeń), 2% physical armor (obrona fizyczna). Atrybut ten wpływa również na możliwość przenoszenia większej ilości przedmiotów i szybszego poruszania się pomimo obciążenia oraz jest związany z umiejętnościami z grupy warfare (bojowymi).

Finesse (finezja) - zwiększa siłę ataków broni bazujących na finezji (głównie łuki, kusze, sztylety) oraz wpływa na skuteczność uników. Każdy punkt dodaje: 5% damage (obrażeń) oraz 1% dodge chance (szansę na unik). Atrybut związany z umiejętności z grupy huntsman (polowanie) i scoundrel (łotr).

Intelligence (inteligencja) - atrybut zwiększający siłę ataków opierających na inteligencji (głównie różdżki i laski magiczne), czarach z różnych dziedzin oraz mający wpływ na magiczną ochronę. Każdy punkt zapewnia: 5% damage (obrażeń) oraz 2% magical armor (obrona magiczna).

Constitution (kondycja) - wpływa na ilość punktów zdrowia postaci. Każdy punkt rozwoju tego atrybutu zapewnia 7 vitality (punktów zdrowia). Podnosi również maksymalną ilość punktów akcji.



Wits (bystrość) - umożliwia wypatrywanie pułapek oraz ukrytych przedmiotów, w tym skarbów, a także daje więcej możliwości prowadzenia rozmów i przekonywania rozmówców do swojego zdania. Ponadto każdy rozwinięty punkt dodaje: 1% critical chance (szansa na cios krytyczny) oraz +1 initiative (inicjatywa).

Memory (pamięć) - wpływa na ilość umiejętności, które mogą zostać użyte w trakcie walki. Zazwyczaj wymagają one jednego slotu, jednak potężniejsze umiejętności mogą wymagać kilku. Pamięć pozwala zwiększyć liczbę slotów.

O autorze

Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Komentarze