Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Hulaj dusza!

Spełniamy jedno z życzeń szlachcica.

Misja pojawi się w dzienniku automatycznie po ukończeniu zadania głównego Miłe złego początki... . Po wyjściu z posiadłości Olgierda (mapa #1) udaj się do Oxenfurtu (mapa #2), gdzie masz spotkać się z Shani. Wejdź do wskazanego domu i skieruj się na górę, gdzie spotkasz dziewczynę oraz redańskich żołnierzy.

Sugerowany poziom doświadczenia: 33

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Porozmawiaj z nimi po tym, jak medyczka pójdzie szukać lekarstw. Kiedy wróci redańczycy opuszczą dom, a Shani powie ci krypcie, w której spoczywają szczątki Witolda, poszukiwanego brata Olgierda. Po zakończeniu rozmowy opuść dom i skieruj się do wskazanej krypty (mapa #3), leżącej na północny wschód od twojej pozycji.

Wejście do krypty

Przed rezydencją Evereców spotkasz Shani, z którą przeprowadź rozmowę. Następnie wejdźcie na teren posesji i skierujcie się w stronę krypty. Po dotarciu na miejsce twoja towarzyszka stwierdzi, że jednak zostanie na zewnątrz.

Udaj się do krypty i przejdź przez przejście naprzeciwko ciebie. Zejdź po schodach na dół, a dotrzesz do okrągłej lokacji z kilkoma upiorami. Jeśli chcesz w miarę sprawnie sobie z nimi poradzić, to przed walką włącz znak Quen, a potem wycofaj się na schody, gdzie rzuć znak Yrden. Kiedy upiory pojawią się w pułapce będziesz mógł błyskawicznie pozbawić je zdrowia (obrazek powyżej). Oczywiście pamiętaj o unikach. Po zabiciu dwóch pierwszych upiorów w sali pojawią się jeszcze dwa, z którymi postąp identycznie, jak z poprzednimi.

Po walce wróć do sali i przy pomocy wiedźmińskich zmysłów zlokalizuj znicz w centrum lokacji oraz sarkofag z Witoldem (znajduje się przy nim szabla). Potem udaj się do czterech wskazanych na mini mapie komnat i użyj w nich kadzidła. Na koniec wróć do głównej sali i podpal znicz.

Po chwili czeka cię walka z duchami rodziny Evereców. Podobnie, jak w przypadku upiorów warto wspomóc się znakiem Yrden i atakować je, kiedy są spowolnione w pułapce. Staraj się krążyć po sali i atakować wrogów pojedynczo - jeśli cię okrążą to wpadnie w spore tarapaty. Po walce rozpocznie się scenka z Witoldem.

Wesele

W jej trakcie Witold wpadnie na pomysł przejęcia ciała Geralta, a po chwili w środku zjawi się również Shani. Ostatecznie cała trójka zdecyduje, że aby Witold mógł się wybawić, udadzą się na wesele przyjaciółki Shani. Po zakończeniu dialogu udaj się więc do domu weselnego we wsi na północy (mapa #4). Po rozmowie w końcu znajdziesz się na weselu.

Po kilku dość długich dialogach będziesz mógł w końcu wziąć udział w zabawach weselnych. Są one zaznaczone na mini mapie, a poniżej znajdziesz ich krótkie opisy.

  • Świniopas - chłopi przy chlewie zaproponują ci zagonienie do chlewu dwóch świń wymalowanych na żółto (obrazek powyżej). Staraj się ustawić za nimi i wpędzić do chlewu.
  • Wyłowienie bucika - przy stawie porozmawiaj z gośćmi. Dowiesz się, że zabawa polega na wrzuceniu przez dziewczynę buta do jeziorka, którego musi wyłowić jej partner. Kiedy uczyni to Shani zanurkuj i przy pomocy wiedźmińskich zmysłów wyłów but, z którym wróć na powierzchnię.
  • Gwint - przy chacie na prawo od wejścia do gospodarstwa siedzi kilka niziołków grających w karty. Rozegraj z nimi partyjkę gwinta. W przypadku wygranej otrzymasz pieniądze. Jeśli przegrasz stracisz pięć procent posiadanej sumy i będziesz musiał chodzić z oślimi uszami na głowie.
  • Połykacz ogni - na środku dworu stoi matka panny młodej, która zamówiła na wesele połykacza ogni. Niestety okazało się, że artystę pogonił pies pana młodego. Skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów i zacznij iść po śladach, po drodze znajdując czapkę połykacza. Na końcu dotrzesz do drzewa, na którym ukrył się przed małym zwierzakiem. Możesz uspokoić go znakiem Aksji lub odpędzić psa. Potem przekonaj połykacza, aby wrócił na wesele (znak Aksji lub 50 koron), a następnie doprowadź go tam zabijając napotkanych przeciwników.
  • Picie - na lewo od wejścia do gospodarstwa znajdziesz stolik, a przy nim kobietę. Możesz wziąć z niego alkohol, żeby się napić. Pamiętaj jednak, że wpłynie to na twoją percepcję. Napić się możesz również w sali weselnej przy stole z krasnoludami.
  • Rozmowa z Shani - aby to uczynić wejdź na górę po drabinie znajdującej się na lewo od wejścia do sali tanecznej i usiądź z Shani na poduszkach w narożniku.

Dodatkowo po pierwszych dwóch zabawach pojawią się dodatkowe czynności. Najpierw będziesz musiał obłożyć sztachetą trzech chłopów, którzy cię zaatakują (walka nie jest zbyt trudna), a potem wziąć udział w tańcach, w trakcie których czeka cię sporo rozmów z Shani. W ich trakcie na scenie pojawi się Pan Lusterko, a twoim kolejnym celem będzie porozmawianie z nim. Możesz udać się do niego od razu lub dokończyć pozostałe zabawy.

Kiedy będziesz gotów udaj się do izby na lewo od sali tanecznej i rozpocznij rozmowę z Gaunterem o'Dimem (obrazek powyżej), nazywanego również Panem Lusterkiem. Kiedy skończysz wróć do sali tanecznej i wygłoś mowę lub zignoruj ten punkt. Po chwili przeniesiecie się na zewnątrz, gdzie Gaunter wypędzi Witolda z wesela. Po rozmowie z nim i Shani aktywujesz zadanie poboczne - W księżycową jasną noc.


Zadanie poboczne - W księżycową jasną noc

W trakcie tego zadania, które włączy się automatycznie, będziesz miał okazję nawiązać z Shani romans. Najpierw musisz dostarczyć jej jeden z przedmiotów, który ją pocieszy - jego wybór nie ma większego znaczenia. Następnie rozpocznij z dziewczyną rozmowę - najpierw przy ławie, a potem na spacerze. Wybierane odpowiedzi nie będą miały większego znaczenia.

Kluczowym momentem jest ten, kiedy zbliżycie się do młyna. Po paru zdaniach Shani zapyta cię czy chcesz zostać. Możesz wtedy wybrać opcję „Pocałunek mi nie wystarczy" lub „Wracajmy". Wybór pierwszego zdania spowoduje, że nawiążesz z dziewczyną romans. Powrót oznacza zaprzepaszczenie tej szansy.


Bez względu na to czy nawiązałeś romans z Shani czy też nie, wróć do Olgierda w Oxenfurcie (mapa #2). Znajdziesz go w gospodzie. Porozmawiaj z nim na temat wykonania misji.

Następna strona: Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Sezamie, otwórz się!

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Poradnik do dodatku

Read this next