Poradnik przetrwania twórców The Last of Us

System tworzenia przedmiotów związany będzie z wieloma dylematami - przekonuje Naughty Dog.

Najnowszy dziennik deweloperski studia Naughty Dog skupia się na tworzeniu przedmiotów. Twórcy uważają, że będzie to ważny element rozgrywki w The Last of Us, a nie tylko ciekawy dodatek.

Dziennik deweloperski The Last of Us

Naughty Dog chce zmusić graczy do pewnych wyborów, które uświadomią to, jak cenne są wszelkiego rodzaju surowce w świecie gry, i jak trudno je zdobyć.

Podczas rozgrywki trafimy na części różnych przedmiotów, z których złożymy elementy wyposażenia. Z produkcją pomocnych środków będą związane istotne dla rozgrywki wybory.

- Stworzenie niektórych przedmiotów wymaga takich samych kombinacji składników, co stworzenie innych obiektów. Trzeba więc będzie podjąć decyzję związaną z tym, czy będziemy chcieli grać ofensywnie, czy defensywnie - mówi Benson Russel, starszy producent The Last of Us.

Przykładowo - posiadając w plecaku kawałek szmaty oraz alkohol, gracze stworzą koktajl Mołotowa albo apteczkę. Gwoździe posłużą jako wzmocnienie kija używanego w walce, będzie można też wykorzystać je do produkcji bomby. Dokonywanie małych wyborów związanych z tworzeniem przedmiotów wpłynie na styl rozgrywki - zasobów nigdy nie wystarczy na stworzenie każdej możliwej rzeczy.

Deweloperzy chcą, by gracze nigdy nie czuli się zbyt bezpiecznie, nawet gdy zajęci będą konstruowaniem.

- Chcieliśmy uczynić ten system prostym i dynamicznym, by gracze naprawdę poczuli, że mogą zatrzymać się tylko na chwilę, by szybko sporządzić przedmiot, który zaważy na ich przetrwaniu w ciągu najbliższych chwil - stwierdził Jacob Minkoff, główny producent gry.

Poruszony został też temat podejścia do starć z przeciwnikami.

- Poziom brutalności starć pozwala nam dobrze odwzorować nacisk na przetrwanie - dodał Bruce Straley, dyrektor produkcji. - Kiedy tylko coś zacznie się dziać, czy to w związku z zainfekowanymi, czy innymi ludźmi, natychmiast widać będzie zmianę w zachowaniu bohaterów. Joel i Ellie zaczną do siebie szeptać, komentować na bieżąco sytuację. Chcemy, by gracze poczuli się tak jak oni.

The Last of Us zadebiutuje 14 czerwca tylko na PlayStation 3.