Poradnik przetrwania twórców The Last of Us

System tworzenia przedmiotów związany będzie z wieloma dylematami - przekonuje Naughty Dog.

Najnowszy dziennik deweloperski studia Naughty Dog skupia się na tworzeniu przedmiotów. Twórcy uważają, że będzie to ważny element rozgrywki w The Last of Us, a nie tylko ciekawy dodatek.

Dziennik deweloperski The Last of Us

Naughty Dog chce zmusić graczy do pewnych wyborów, które uświadomią to, jak cenne są wszelkiego rodzaju surowce w świecie gry, i jak trudno je zdobyć.

Podczas rozgrywki trafimy na części różnych przedmiotów, z których złożymy elementy wyposażenia. Z produkcją pomocnych środków będą związane istotne dla rozgrywki wybory.

- Stworzenie niektórych przedmiotów wymaga takich samych kombinacji składników, co stworzenie innych obiektów. Trzeba więc będzie podjąć decyzję związaną z tym, czy będziemy chcieli grać ofensywnie, czy defensywnie - mówi Benson Russel, starszy producent The Last of Us.

Przykładowo - posiadając w plecaku kawałek szmaty oraz alkohol, gracze stworzą koktajl Mołotowa albo apteczkę. Gwoździe posłużą jako wzmocnienie kija używanego w walce, będzie można też wykorzystać je do produkcji bomby. Dokonywanie małych wyborów związanych z tworzeniem przedmiotów wpłynie na styl rozgrywki - zasobów nigdy nie wystarczy na stworzenie każdej możliwej rzeczy.

Deweloperzy chcą, by gracze nigdy nie czuli się zbyt bezpiecznie, nawet gdy zajęci będą konstruowaniem.

- Chcieliśmy uczynić ten system prostym i dynamicznym, by gracze naprawdę poczuli, że mogą zatrzymać się tylko na chwilę, by szybko sporządzić przedmiot, który zaważy na ich przetrwaniu w ciągu najbliższych chwil - stwierdził Jacob Minkoff, główny producent gry.

Poruszony został też temat podejścia do starć z przeciwnikami.

- Poziom brutalności starć pozwala nam dobrze odwzorować nacisk na przetrwanie - dodał Bruce Straley, dyrektor produkcji. - Kiedy tylko coś zacznie się dziać, czy to w związku z zainfekowanymi, czy innymi ludźmi, natychmiast widać będzie zmianę w zachowaniu bohaterów. Joel i Ellie zaczną do siebie szeptać, komentować na bieżąco sytuację. Chcemy, by gracze poczuli się tak jak oni.

The Last of Us zadebiutuje 14 czerwca tylko na PlayStation 3.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami