Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Anthem - endgame: akty (sezony), rozwój gry, nowe aktywności

Czyli co robić po zakończeniu głównego wątku fabularnego.

Dla wielu graczy, którzy dłużej planują pozostać z danym tytułem, endgame jest nierzadko ważniejszy od głównego wątku fabularnego, który traktują raczej jako rozgrzewkę przed właściwą rozgrywką. Stworzenie ciekawych aktywności dla wysokopoziomowych postaci, w takiej grze jaką jest Anthem, jest kluczowym czynnikiem w kwestii stałego utrzymania zainteresowania graczy.

Twórcy Anthem nie zapomnieli o tym aspekcie i zamierzają rozwijać swoją grę, dodając nową zawartość i ulepszając ją. Co najważniejsze, wszystkie DLC, które zostaną wprowadzone po premierze, będą bezpłatne, dlatego - nawet jeśli nie gramy w dzieło BioWare codziennie - warto co jakiś czas wracać do gry i sprawdzać, co się zmieniło. Deweloperzy bowiem zapewniają, że Anthem to „żyjący, zmieniający się świat, w związku z czym z upływem czasu gra będzie ewoluowała”.

Zanim jednak przejdziemy do zawartości, którą twórcy planują dodać, warto dowiedzieć się, czym można zająć się po ukończeniu wątku głównego.


Aktywności, które możemy wykonywać po zakończeniu głównego wątku fabularnego

Po pokonaniu głównego bossa, Monitora, możemy wykonać zadania poboczne (zadania agenta i kontrakty) dla Freelancerów, Arkanistów i Gwardzistów, dbając równocześnie o reputację, które przyniesie nam dodatkowe profity.

Odblokujemy także dostęp do dwóch nowych fortyfikacji. Warto w tym miejscu dodać, że ten tryb rozgrywki możemy powtarzać wielokrotnie i jest to doskonała okazja do zdobycia rzadszych przedmiotów. Choć przebieg zadania jest zawsze taki sam, to grupa osób, z którą gramy, może się zmienić, a to wpływa na rozgrywkę. Z czasem twórcy dodadzą więcej fortyfikacji.

Nieco powtarzalną i czasochłonną, ale też i motywującą do jej wykonania, jest misja główna o nazwie: Wyzwania Legionistów - Męstwo. Aby ją zaliczyć, należy zrealizować kilka celów. Każdy z nich polega na wykonaniu określonej liczby tego samego typu rozgrywki (np. fortyfikacji lub wydarzeń w świecie). Dostęp do tego zadania odblokujemy dopiero po zakończeniu głównego wątku fabularnego.

Bardzo przyjemnym doświadczeniem jest Gra swobodna, podczas której dowolnie eksplorujemy krainy Anthem. Zbieramy materiały, wykonujemy wydarzenia, realizujemy czyny heroicznie lub po prostu latamy sami lub ze znajomymi - tak długo jak nam się podoba. Co więcej, możemy odkrywać tajemnice świata, szukając znajdziek, docierając do nowych obszarów czy czytając dokumenty i notatki porozrzucane w różnych miejscach.

Z perspektywy osób, które chcą zaangażować swój czas, ważna jest motywacja do pozostania w grze. Dlatego twórcy muszą nas, graczy, do tego odpowiednio zachęcać. Najlepszym do tego sposobem jest odpowiednie wynagradzanie za włożony trud - w postaci wysokiej jakości łupu (lootu) i poczucia progresu.

Świadomość, że możemy „wbić” kolejny poziom doświadczenia lub zebrać mistrzowskie lub legendarne wyposażenie javelina, przyciąga do monitora. Co więcej, w Anthem dodano mnóstwo wyzwań, za które otrzymamy kolejne nagrody. To dobra metoda, by osiągnąć mistrzostwo w grze i ją „wymaksować”.

Osiągając 30. poziom doświadczenia, odblokowujemy dostęp do trzech kolejnych stopni trudności (Wielki Mistrz 1-3). Im jest wyższy, tym większa szansa na zdobycie najrzadszych przedmiotów. Rozgrywki na poziomie trudności Wielki Mistrz to również możliwość sprawdzenia swoich umiejętności podczas walki.


Przyszłe aktualizacje, dodatkowa zawartość, nowe akty (sezony)

BioWare planuje rozwijać swoją grę przez kilka lat. Czy to się uda, to oczywiście się okaże. Póki co zamierzają spełniać swoje obietnice i będą dodawać nową zawartość, która pojawi się w kolejnych aktualizacjach nazywanych aktami, czyli sezonach. Pierwszy akt, Echa rzeczywistości, pojawi się już w marcu - i będzie podzielony na trzy części.

Pierwsza rozdział - Ewoluujący świat - zawiera:

  • przedmioty zmieniające wygląd (dostępne w kufrach elizejskich w fortyfikacjach)
  • nagrody w postaci nowych przedmiotów
  • pierwsza faza misji legendarnych
  • nowe wydarzenia w grze swobodnej

W kwietniu możemy spodziewać się kolejnych aktualizacji, w ramach drugiego rozdziału - Razem silniejsi:

  • wdrożenie rankingów sieciowych
  • wdrożenie funkcji tworzenia własnych gildii
  • dodanie nowej fortyfikacji - Zatopione
  • dodanie drugiej fazy misji legendarnych
  • cotygodniowe wyzwania związane z fortyfikacjami
  • kolejne przedmioty
  • kolejne wydarzenia w grze swobodnej
  • dalszy rozwój pilota dzięki systemowi mistrzostwa

W maju możemy również liczyć na dodanie ciekawej zawartości, tym razem związanej z tajemniczym kataklizmem:

  • nowe wydarzenia w grze swobodnej
  • nowe misje
  • nowe przedmioty

Na chwilę obecną nie mamy więcej informacji o kolejnych aktach.


Read this next