Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Łatka PlayerUnknown's Battlegrounds usprawni system nagród

Istotne zmiany.

Twórcy sieciowego PlayerUnknown's Battlegrounds poinformowali, że najnowsza aktualizacja wprowadzi poprawki do systemu kupowanych za wirtualną walutę skrzynek z nagrodami.

W obecnej wersji gra posiada błąd powodujący, że znajdowane w paczkach przedmioty pojawiają się częściej lub rzadziej niż powinny. W wyniku usterki, w zestawach o wyższej kategorii gracze trafiają na rzeczy o mniejszej wartości.

Spacer po łonie natury

Łatka, którą autorzy wydadzą w tym tygodniu, zajmie się wspomnianym problemem oraz udoskonali cały mechanizm. We wpisie opublikowanym na forum platformy Steam producent tytułu - Brendan „PlayerUnknown” Greene - podkreślił, że patch jest dopiero „pierwszą próbą” naprawienia tego elementu.

„W ramach programu Early Access najprawdopodobniej dokonamy jeszcze kilku modyfikacji, więc nie należy traktować nadchodzących zmian jako ostatecznych!”- napisał.

Aktualizacja wprowadzi również karabin Groza, który gracze znajdą wyłącznie w zrzucanych przez samoloty skrzyniach z zaopatrzeniem. Poza tym pojawi się szansa na zdobycie z pomocą kufrów tłumików AR i SR.

Łatka doda jeszcze pistolet P18C, na który będziemy mogli natknąć się podczas eksploracji mapy. Twórcy zmniejszą jednak częstotliwość występowania karabinu SCAR-L i pistoletu maszynowego UMP, zwiększając przy tym prawdopodobieństwo natrafienia na UZI.

PlayerUnknown's Battlegrounds to gra survivalowa, która reprezentuje podgatunek określany mianem „battle royale”. Wczesna wersja zadebiutowała na PC w marcu, a na E3 zapowiedziano, że tytuł trafi też na Xbox One.

Produkcja cieszy się dużą popularnością. W zaledwie trzy miesiące od debiutu w programie Early Access na Steamie autorzy sprzedali 4 miliony egzemplarzy.

Zobacz: PlayerUnknown's Battlegrounds - poradnik i najlepsze porady

Podstawy zabawy są proste: gracz zaczyna z niczym, musi więc plądrować okolicę, znaleźć broń i inne potrzebne do przetrwania zapasy, a także wyeliminować wszystkich wrogów. Lub schować się i czekać, aż sami się przetrzebią.

Zobacz na YouTube

Zmagania toczą się na mapie w rozmiarach 8 × 8 kilometrów, lecz dostępny teren jest stale zmniejszany przez zabójczy gaz, zmuszając do konfrontacji. Tytuł kładzie nieco większy nacisk na realizm strzelania, z oprawą napędzaną silnikiem Unreal Engine 4.

W planach dla gry na najbliższą przyszłość są jeszcze powtórki meczów w 2D i 3D, wspinanie się na przeszkody i ich przeskakiwanie oraz nowe warunki pogodowe. Dalszy horyzont aktualizacji zakłada - poza osobnym trybem zombie - także dwie mapy: jedną pustynną, drugą pełną śniegu.

Read this next